Search Suggestions
      петък, 05.12.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Иво Сиромахов: Краят на българската журналистика

          Писателят и сценарист Иво Сиромахов публикува обширен и критичен текст в социалните мрежи, озаглавен „Краят на българската журналистика“, в който остро атакува качеството на медийната среда у нас. Публикацията бързо предизвика широк обществен отзвук заради съдържащите се в нея тежки оценки към различни видове журналисти – новинарски, политически, спортни и светски.

          - Реклама -

          Критика към сензационния подход в новините

          Сиромахов обвинява редакциите в налагане на „извратен култ към трагедията“, като според него катастрофите с жертви са превърнати в основен инструмент за рейтинг.

          Той осмива практиката репортери да задават неуместни въпроси на близки на загинали хора:

          Сатира срещу клишетата в репортажите

          Авторът коментира и традиционните празнични включвания:

          Не липсва и критика към ежегодните репортажи за цените на шарана:

          Спортните журналисти и „празните въпроси“

          Сиромахов се подиграва с клишетата в спортните интервюта:

          Най-острата критика: политическата журналистика

          Според него политическите репортери „клечат цял ден пред Пеевски и Борисов“, като не задават въпроси и безкритично препредават монолозите им.

          Той твърди, че част от политическите журналисти действат като пиари на партии:

          Сиромахов се подиграва и на анализаторите

          Остра сатира към телевизионните студиа

          Той определя водещите като зависими от контрол в слушалките:

          Светската журналистика – „изригвания“ от социалните мрежи

          Авторът описва светските репортери като хора, които следят профили на известни личности и препечатват всичко, което публикуват:

          Привежда и примери като:

          Положителните примери: Сиромахов хвали телевизия „Евроком“

          В цялостния мрачен тон на публикацията, авторът посочва само два положителни примера, сред които най-ясно откроява:

          Това е едно от малкото директни признания в текста, показващи одобрение към медия, която според него запазва независимост и качество на журналистиката. Другата спомената от Сиромахов медия е „Оффнюз“.

          Заключение: обществото е причината за състоянието на журналистиката

          Сиромахов твърди, че вината не е само на медиите, а на липсата на готовност на обществото да плаща за качествена журналистика:

          Текстът завършва с цитат от Христо Ботев:

          Писателят и сценарист Иво Сиромахов публикува обширен и критичен текст в социалните мрежи, озаглавен „Краят на българската журналистика“, в който остро атакува качеството на медийната среда у нас. Публикацията бързо предизвика широк обществен отзвук заради съдържащите се в нея тежки оценки към различни видове журналисти – новинарски, политически, спортни и светски.

          - Реклама -

          Критика към сензационния подход в новините

          Сиромахов обвинява редакциите в налагане на „извратен култ към трагедията“, като според него катастрофите с жертви са превърнати в основен инструмент за рейтинг.

          Той осмива практиката репортери да задават неуместни въпроси на близки на загинали хора:

          Сатира срещу клишетата в репортажите

          Авторът коментира и традиционните празнични включвания:

          Не липсва и критика към ежегодните репортажи за цените на шарана:

          Спортните журналисти и „празните въпроси“

          Сиромахов се подиграва с клишетата в спортните интервюта:

          Най-острата критика: политическата журналистика

          Според него политическите репортери „клечат цял ден пред Пеевски и Борисов“, като не задават въпроси и безкритично препредават монолозите им.

          Той твърди, че част от политическите журналисти действат като пиари на партии:

          Сиромахов се подиграва и на анализаторите

          Остра сатира към телевизионните студиа

          Той определя водещите като зависими от контрол в слушалките:

          Светската журналистика – „изригвания“ от социалните мрежи

          Авторът описва светските репортери като хора, които следят профили на известни личности и препечатват всичко, което публикуват:

          Привежда и примери като:

          Положителните примери: Сиромахов хвали телевизия „Евроком“

          В цялостния мрачен тон на публикацията, авторът посочва само два положителни примера, сред които най-ясно откроява:

          Това е едно от малкото директни признания в текста, показващи одобрение към медия, която според него запазва независимост и качество на журналистиката. Другата спомената от Сиромахов медия е „Оффнюз“.

          Заключение: обществото е причината за състоянието на журналистиката

          Сиромахов твърди, че вината не е само на медиите, а на липсата на готовност на обществото да плаща за качествена журналистика:

          Текстът завършва с цитат от Христо Ботев:

          google-news
          Последвайте Евроком в Google News

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Костадин Костадинов: Всеки ден българите казват, че искат оставката на това правителство

          "Желязков не може да си подаде оставката, защото собственикът му Пеевски не позволява." Това каза председателят на ПП "Възраждане" Костадин Костадинов, който беше гост в...

          Съдът на ЕС с важно уточнение по жалбата за влизането ни в еврозоната

          Общият съд на Европейския съюз заяви, че не е постановявал решение нито относно допустимостта, нито по съществото на жалбата срещу въвеждането на еврото в...

          Бюджетната комисия свиква заседание на 9 декември

          Комисията по бюджет и финанси в парламента определи 09.12.2025 г. от 11:00 ч. като дата и час за своето следващо заседание.

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions