Search Suggestions
      четвъртък, 18.09.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          ТОТАЛНА ЗАБРАНА: Официално без хазарт в медиите

          От днес влиза в сила почти пълната забрана за реклама на хазартни игри в България. През тази седмица промените в Закона за хазарта бяха обнародвани в „Държавен вестник“, след като президентът Румен Радев не се възползва от правото да наложи вето. Така от днес на телевизиите и радиата вече не е разрешено да излъчват каквито и да е клипове за залагания. Вестниците и интернет сайтовете също не трябва да публикуват карета и банери с такъв характер. Ограниченията не се отнасят единствено за държавния спортен тотализатор.  

          - Реклама -

          Рекламата на хазарт се забранява и на обществени места, включително на фасади на сгради и върху имущество– държавна и общинска собственост. Изключение ще са единствено фасадите на казината и другите обекти, които имат лиценз да организират хазартни игри. Имената и логата на операторите ще могат да се поставят и върху билбордове. Върху паната е забранено да се качват каквито и да е цифри с цел да не се обявяват т. нар. бонуси, с които се привличат играчи. Освен това билбордовете не трябва да са на разстояние по-малко от 300 метра от училища, детски градини, университети, студентски общежития. Новите разпоредби предвиждат поне 10% от площта на рекламата да е заета от надписи, предупреждаващи, че хазартът води до зависимост.

          Реклама се допуска и върху спортна екипировка, спортни съоръжения, спортни зали, стадиони и басейни, материали или продукти на спортни федерации, клубове и сдружения и организации. 

          Забраняват се игралните зали и казината в селища с под 10 000 жители, като изключение се прави за курортите и селищата на 30 км от граничните пунктове. По данни на Министерството на финансите ограничението ще засегне 104 игрални зали в страната. Те обаче трябва да бъдат закрити в срок от три години.

          Съветът за електронни медии ще следи дали се спазват новите рекламни правила, като при констатирани нарушения той ще трябва да сезира Националната агенция за приходите, а тя да налага санкции. Медийни експерти вече прогнозираха, че хазартните компании ще започнат да измислят различни похвати за заобикаляне на ограниченията. Предположенията са, че в печатни и интернет издания рекламно съдържание ще започне да се представя като новинарско, а в телевизиите може да се появи скрита реклама на хазарт или нерегламентирано продуктово позициониране.

          От днес влиза в сила почти пълната забрана за реклама на хазартни игри в България. През тази седмица промените в Закона за хазарта бяха обнародвани в „Държавен вестник“, след като президентът Румен Радев не се възползва от правото да наложи вето. Така от днес на телевизиите и радиата вече не е разрешено да излъчват каквито и да е клипове за залагания. Вестниците и интернет сайтовете също не трябва да публикуват карета и банери с такъв характер. Ограниченията не се отнасят единствено за държавния спортен тотализатор.  

          - Реклама -

          Рекламата на хазарт се забранява и на обществени места, включително на фасади на сгради и върху имущество– държавна и общинска собственост. Изключение ще са единствено фасадите на казината и другите обекти, които имат лиценз да организират хазартни игри. Имената и логата на операторите ще могат да се поставят и върху билбордове. Върху паната е забранено да се качват каквито и да е цифри с цел да не се обявяват т. нар. бонуси, с които се привличат играчи. Освен това билбордовете не трябва да са на разстояние по-малко от 300 метра от училища, детски градини, университети, студентски общежития. Новите разпоредби предвиждат поне 10% от площта на рекламата да е заета от надписи, предупреждаващи, че хазартът води до зависимост.

          Реклама се допуска и върху спортна екипировка, спортни съоръжения, спортни зали, стадиони и басейни, материали или продукти на спортни федерации, клубове и сдружения и организации. 

          Забраняват се игралните зали и казината в селища с под 10 000 жители, като изключение се прави за курортите и селищата на 30 км от граничните пунктове. По данни на Министерството на финансите ограничението ще засегне 104 игрални зали в страната. Те обаче трябва да бъдат закрити в срок от три години.

          Съветът за електронни медии ще следи дали се спазват новите рекламни правила, като при констатирани нарушения той ще трябва да сезира Националната агенция за приходите, а тя да налага санкции. Медийни експерти вече прогнозираха, че хазартните компании ще започнат да измислят различни похвати за заобикаляне на ограниченията. Предположенията са, че в печатни и интернет издания рекламно съдържание ще започне да се представя като новинарско, а в телевизиите може да се появи скрита реклама на хазарт или нерегламентирано продуктово позициониране.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Сблъсък в Бургас: Охранител поряза с брадва мъж след спор за репатрирана кола

          33-годишният тиктокър Борислав Георгиев, по-известен в социалните мрежи като Бобко или „камикадзе съм аз“, пострада леко при конфликт с охранител в Бургас.

          Кирил Петков: Двамата „дебелаци“ трябва да свикнат да се движат между хората

          "Тук сме, за да кажем, че не може през 2025 г. да има политически заттворници в България." Това заяви пред БТВ Кирил Петков от...

          Вандализъм в Пловдив: Младежи потрошиха автомобил и се снимаха с него – ново предизвикателство в TikTok?

          Младежи нанесоха сериозни щети на паркиран автомобил в центъра на Пловдив, след което се снимаха с него.

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions