Search Suggestions
      понеделник, 14.07.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          ТОТАЛНА ЗАБРАНА: Официално без хазарт в медиите

          От днес влиза в сила почти пълната забрана за реклама на хазартни игри в България. През тази седмица промените в Закона за хазарта бяха обнародвани в „Държавен вестник“, след като президентът Румен Радев не се възползва от правото да наложи вето. Така от днес на телевизиите и радиата вече не е разрешено да излъчват каквито и да е клипове за залагания. Вестниците и интернет сайтовете също не трябва да публикуват карета и банери с такъв характер. Ограниченията не се отнасят единствено за държавния спортен тотализатор.  

          - Реклама -

          Рекламата на хазарт се забранява и на обществени места, включително на фасади на сгради и върху имущество– държавна и общинска собственост. Изключение ще са единствено фасадите на казината и другите обекти, които имат лиценз да организират хазартни игри. Имената и логата на операторите ще могат да се поставят и върху билбордове. Върху паната е забранено да се качват каквито и да е цифри с цел да не се обявяват т. нар. бонуси, с които се привличат играчи. Освен това билбордовете не трябва да са на разстояние по-малко от 300 метра от училища, детски градини, университети, студентски общежития. Новите разпоредби предвиждат поне 10% от площта на рекламата да е заета от надписи, предупреждаващи, че хазартът води до зависимост.

          Реклама се допуска и върху спортна екипировка, спортни съоръжения, спортни зали, стадиони и басейни, материали или продукти на спортни федерации, клубове и сдружения и организации. 

          Забраняват се игралните зали и казината в селища с под 10 000 жители, като изключение се прави за курортите и селищата на 30 км от граничните пунктове. По данни на Министерството на финансите ограничението ще засегне 104 игрални зали в страната. Те обаче трябва да бъдат закрити в срок от три години.

          Съветът за електронни медии ще следи дали се спазват новите рекламни правила, като при констатирани нарушения той ще трябва да сезира Националната агенция за приходите, а тя да налага санкции. Медийни експерти вече прогнозираха, че хазартните компании ще започнат да измислят различни похвати за заобикаляне на ограниченията. Предположенията са, че в печатни и интернет издания рекламно съдържание ще започне да се представя като новинарско, а в телевизиите може да се появи скрита реклама на хазарт или нерегламентирано продуктово позициониране.

          От днес влиза в сила почти пълната забрана за реклама на хазартни игри в България. През тази седмица промените в Закона за хазарта бяха обнародвани в „Държавен вестник“, след като президентът Румен Радев не се възползва от правото да наложи вето. Така от днес на телевизиите и радиата вече не е разрешено да излъчват каквито и да е клипове за залагания. Вестниците и интернет сайтовете също не трябва да публикуват карета и банери с такъв характер. Ограниченията не се отнасят единствено за държавния спортен тотализатор.  

          - Реклама -

          Рекламата на хазарт се забранява и на обществени места, включително на фасади на сгради и върху имущество– държавна и общинска собственост. Изключение ще са единствено фасадите на казината и другите обекти, които имат лиценз да организират хазартни игри. Имената и логата на операторите ще могат да се поставят и върху билбордове. Върху паната е забранено да се качват каквито и да е цифри с цел да не се обявяват т. нар. бонуси, с които се привличат играчи. Освен това билбордовете не трябва да са на разстояние по-малко от 300 метра от училища, детски градини, университети, студентски общежития. Новите разпоредби предвиждат поне 10% от площта на рекламата да е заета от надписи, предупреждаващи, че хазартът води до зависимост.

          Реклама се допуска и върху спортна екипировка, спортни съоръжения, спортни зали, стадиони и басейни, материали или продукти на спортни федерации, клубове и сдружения и организации. 

          Забраняват се игралните зали и казината в селища с под 10 000 жители, като изключение се прави за курортите и селищата на 30 км от граничните пунктове. По данни на Министерството на финансите ограничението ще засегне 104 игрални зали в страната. Те обаче трябва да бъдат закрити в срок от три години.

          Съветът за електронни медии ще следи дали се спазват новите рекламни правила, като при констатирани нарушения той ще трябва да сезира Националната агенция за приходите, а тя да налага санкции. Медийни експерти вече прогнозираха, че хазартните компании ще започнат да измислят различни похвати за заобикаляне на ограниченията. Предположенията са, че в печатни и интернет издания рекламно съдържание ще започне да се представя като новинарско, а в телевизиите може да се появи скрита реклама на хазарт или нерегламентирано продуктово позициониране.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          „Демократична България“ твърдо за модерна Национална детска болница: „Няма да отстъпим нито на милиметър“

          Народните представители от „Демократична България“ д-р Александър Симидчиев, Елисавета Белобрадова, Надежда Йорданова и здравният експерт Катя Панева проведоха среща с представители на Обществения съвет...

          30 постройки изгоряха при мащабен пожар край Бургас

          30 обитаеми и необитаеми постройки са изгорели в резултат на голям пожар, който избухна край вилна зона в Бургас. Няма информация за пострадали хора,...

          Варна излезе в защита на кмета Благомир Коцев

          Митинг под надслов „Варна за Благо“ се провежда тази вечер пред сградата на Община Варна, съобщи кореспондентът на БГНЕС. Стотици граждани се събраха, за да...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions