„Нови лица е рефрен в нагласите на българското общество, утвърден през последните 30 години, който се превръща в мантра, че новото ще дойде и ще реши натрупалите се с десетилетия проблеми“. Такъв коментира направи анализаторът Анастас Стефанов от Изследователски център „Тренд“.
- Реклама -
Според него хората, когато говорят за промяна, имат желание за реванш:
„Търсят реванш към политическия елит и държавата заради нарушеното чувство за справедливост. Затова хората оглеждат менюто за нещо ново“.
Той подчерта, че избирателната активност ще е „големият дявол“ на тези избори.
По думите на Стефанов партията на Слави Трифонов „Има такъв народ“ може да стане незаобиколим фактор, ако данните от социологическите проучвания се превърнат в реален електорален резултат.
Анализаторът от „Тренд“ смята, че има стигматизиране на думата коалиция.
„Често хората, след като са участвали в изборите, продължават да се чувстват непредставени. Едва ли не партиите се събират, за да крадат. Политическият елит трябва да започне да представя по-друг начин пред обществото коалициите. Но как това да бъде възприето, когато дебатът в публичността не е състезание на идеи, а конфронтация. През състезанието на идеи много по-добре могат да се видят допирните точки и обществото по-лесно да възприеме една коалиционна формула“.
„Нови лица е рефрен в нагласите на българското общество, утвърден през последните 30 години, който се превръща в мантра, че новото ще дойде и ще реши натрупалите се с десетилетия проблеми“. Такъв коментира направи анализаторът Анастас Стефанов от Изследователски център „Тренд“.
- Реклама -
Според него хората, когато говорят за промяна, имат желание за реванш:
„Търсят реванш към политическия елит и държавата заради нарушеното чувство за справедливост. Затова хората оглеждат менюто за нещо ново“.
Той подчерта, че избирателната активност ще е „големият дявол“ на тези избори.
По думите на Стефанов партията на Слави Трифонов „Има такъв народ“ може да стане незаобиколим фактор, ако данните от социологическите проучвания се превърнат в реален електорален резултат.
Анализаторът от „Тренд“ смята, че има стигматизиране на думата коалиция.
„Често хората, след като са участвали в изборите, продължават да се чувстват непредставени. Едва ли не партиите се събират, за да крадат. Политическият елит трябва да започне да представя по-друг начин пред обществото коалициите. Но как това да бъде възприето, когато дебатът в публичността не е състезание на идеи, а конфронтация. През състезанието на идеи много по-добре могат да се видят допирните точки и обществото по-лесно да възприеме една коалиционна формула“.