София 34 °C
Велико Търново 35 °C
Пловдив 37 °C
Варна 30 °C
Бургас 30 °C
Начало Новини Предавания На живо

Apple спира да произвежда Iphone

Освежаване на марката или адаптиране към аудиторията?

Apple спира да произвежда Iphone

Освежаване на марката или адаптиране към аудиторията?

1 мРазвлечение 2243 Боряна Райчева


Освежаване на марката или адаптиране към аудиторията. Експертите спорят защо Apple реши да промени името на своя, може би, най-популярен продукт, който дори се е превърнал в своеобразно име на компанията - iPhone. В крайна сметка всички сме запознати точно с това име на смартфона, произведен от Cupertinian. Търсенето в google обаче е оказало своята роля. Според експерти по този начин Apple иска да „изтласка“ англоезичната аудитория от своите конкуренти.

В крайна сметка, когато англичанин иска да купи телефон, той изписва „phone” (телефон) в лентата за търсене, поради което последователите на Стив Джобс пропускат марката iPhone заради споменаването на думата телефон в техния продукт.

Но опитът на Apple в този смисъл не е нов. Много известни компании се приспособяват към аудиторията и преименуват продукти в името на печалбата.

LG

Малко хора знаят, че съвременната успешна марка LG първоначално е била наречена по напълно различен начин. На 1 октомври 1958 г. е основан Goldstar. Първото, което бъдещият технологичен гигант пусна, беше радио, след това хладилник и телевизор. До 1988 г. марката GoldStar се развива активно. Но съставът на създателите към този момент значително се променя. В резултат на това се появиха много компании, включително LG Data & Communications. Следователно компанията навлезе на пазара на високотехнологичните услуги. И сега цялото произведено оборудване е известно точно под марката LG.

Бъргър Кинг

Мрежата на Бъргър Кинг датира от 1954 г. в САЩ. След откриването на първия ресторант, заведенията за хранене започнаха да се разпространяват в целия свят. Когато дойде ред на Австралия, ръководството на компанията установи, че вече съществува такава марка. Специално за австралийците бе преименувано на Гладния Джак

Rexona

Марката Rexona, подобно на Axe, е собственост на Unilever Corporation. Производителите решиха да назоват продукта по различен начин в няколко страни. Британците го познават като Sure, японците като Рексена, а южноафриканците като Щит.

Пепси

Pepsi е изминал дълъг път, по който много компании са минали преди това. Буквите в логото бяха напълно премахнати, остана само символът. Първото лого показва типични дизайнерски решения от края на 19 век: колкото по-сложен е дизайнът, толкова по-добре. През 1962 г. Pepsi представи ново лого, което вдъхнови създаването на модерен дизайн. А думата Cola, която се свързва повече с марката Coca-Cola, изчезна от логото.

Blend-а-med

Корпорация Procter & Gamble произвежда паста за зъби, наречена Crest от 1955 г. Но в България се нарича Blend-a-med. Същото наименование на стоматологичните продукти се използва в Полша, Русия, Украйна и Германия.