Apple спира да произвежда Iphone
Освежаване на марката или адаптиране към аудиторията?
Освежаване на марката или адаптиране към аудиторията. Експертите спорят защо Apple реши да промени името на своя, може би, най-популярен продукт, който дори се е превърнал в своеобразно име на компанията - iPhone. В крайна сметка всички сме запознати точно с това име на смартфона, произведен от Cupertinian. Търсенето в google обаче е оказало своята роля. Според експерти по този начин Apple иска да „изтласка“ англоезичната аудитория от своите конкуренти.
В крайна сметка, когато англичанин иска да купи телефон, той изписва „phone” (телефон) в лентата за търсене, поради което последователите на Стив Джобс пропускат марката iPhone заради споменаването на думата телефон в техния продукт.
Но опитът на Apple в този смисъл не е нов. Много известни компании се приспособяват към аудиторията и преименуват продукти в името на печалбата.
LG
Малко хора знаят, че съвременната успешна марка LG първоначално е била наречена по напълно различен начин. На 1 октомври 1958 г. е основан Goldstar. Първото, което бъдещият технологичен гигант пусна, беше радио, след това хладилник и телевизор. До 1988 г. марката GoldStar се развива активно. Но съставът на създателите към този момент значително се променя. В резултат на това се появиха много компании, включително LG Data & Communications. Следователно компанията навлезе на пазара на високотехнологичните услуги. И сега цялото произведено оборудване е известно точно под марката LG.
Бъргър Кинг
Мрежата на Бъргър Кинг датира от 1954 г. в САЩ. След откриването на първия ресторант, заведенията за хранене започнаха да се разпространяват в целия свят. Когато дойде ред на Австралия, ръководството на компанията установи, че вече съществува такава марка. Специално за австралийците бе преименувано на Гладния Джак
Rexona
Марката Rexona, подобно на Axe, е собственост на Unilever Corporation. Производителите решиха да назоват продукта по различен начин в няколко страни. Британците го познават като Sure, японците като Рексена, а южноафриканците като Щит.
Пепси
Pepsi е изминал дълъг път, по който много компании са минали преди това. Буквите в логото бяха напълно премахнати, остана само символът. Първото лого показва типични дизайнерски решения от края на 19 век: колкото по-сложен е дизайнът, толкова по-добре. През 1962 г. Pepsi представи ново лого, което вдъхнови създаването на модерен дизайн. А думата Cola, която се свързва повече с марката Coca-Cola, изчезна от логото.
Blend-а-med
Корпорация Procter & Gamble произвежда паста за зъби, наречена Crest от 1955 г. Но в България се нарича Blend-a-med. Същото наименование на стоматологичните продукти се използва в Полша, Русия, Украйна и Германия.