Search Suggestions
      вторник, 16.12.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Местният вот: Старт на предизборната кампания

          Старира предизборната кампания!

          - Реклама -

          Точно след месец, на 29 октомври, избирателите ще гласуват за кметове и общински съветници, които да управляват през следващите четири години. Предстоят 30 дни, в които кандидатите трябва да представят своите идеи за развитие на населените места пред гражданите, като имат свободата да направят това в устна и писмена форма, на предизборни събрания, както и чрез доставчиците на медийни услуги. Законът гарантира и еднакъв достъп до източниците на информация, която им е необходима за целите на предизборната агитация.

          Право на вот имат малко над 6 милиона и 48 хил. избиратели. Както и на парламентарните избори, в секциите с над 300 гласоподаватели, освен с хартиени бюлетини, ще се гласува и с машини. В над 11 хил. секции ще има видеонаблюдение и излъчване при отчитането на резултатите. За гласовете на гражданите ще се борят представители на 58 партии и 9 коалиции. Огромен интерес предизвиква „битката“ за големите градове и най-вече за столицата, в която се включват 21 кандидати за кметския стол – повечето от тях не са професионални политици, идват от бизнеса, от музикалните среди, от медиите и неправителствения сектор.
          Кампанията се води само на български език и приключва в 24.00 ч. на 27 октомври 2023 г.

          Предизборната агитация се забранява 24 часа преди изборния ден и в изборния ден. 

          До приключването на изборите се забранява унищожаването и заличаването на агитационни материали, поставени по определения в Изборния кодекс ред. Освен това се забранява публикуването и излъчването на анонимни материали, свързани с предизборната кампания; използването на агитационни материали, които застрашават живота и здравето на гражданите, частната, общинската и държавната собственост и безопасността на движението; агитационни материали, които накърняват добрите нрави и накърняват честта и доброто име на кандидатите.

          Забраняват се агитационни материали, съдържащи герба и/или знамето на България и/или на чужда държава, както и религиозни знаци или изображения; използването на държавния и общинския транспорт за предизборна агитация; провеждането на предизборна агитация в държавни и общински учреждения, институции, държавни и общински предприятия и в търговски дружества с повече от 50 на сто държавно или общинско участие в капитала; провеждането на предизборна агитация на работните места от лица на изборна длъжност в синдикалните и работодателските организации; предизборна агитация от служители на вероизповеданията; поставянето на агитационни материали на партии, коалиции и инициативни комитети в изборните помещения, както и на разстояние, по-малко от 50 метра от входа на сградата, в която е изборното помещение, през изборния ден и до края на гласуването; в търговска реклама да се отправят политически внушения в полза или във вреда на една или друга партия, коалиция или инициативен комитет или кандидат.

          В случаите на втори тур на територията на дадена община, район или кметство предизборната кампания започва веднага след определяне на кандидатите и датата за провеждане на втория тур от ОИК и приключва в 24:00 часа на деня преди изборния ден.

          Старира предизборната кампания!

          - Реклама -

          Точно след месец, на 29 октомври, избирателите ще гласуват за кметове и общински съветници, които да управляват през следващите четири години. Предстоят 30 дни, в които кандидатите трябва да представят своите идеи за развитие на населените места пред гражданите, като имат свободата да направят това в устна и писмена форма, на предизборни събрания, както и чрез доставчиците на медийни услуги. Законът гарантира и еднакъв достъп до източниците на информация, която им е необходима за целите на предизборната агитация.

          Право на вот имат малко над 6 милиона и 48 хил. избиратели. Както и на парламентарните избори, в секциите с над 300 гласоподаватели, освен с хартиени бюлетини, ще се гласува и с машини. В над 11 хил. секции ще има видеонаблюдение и излъчване при отчитането на резултатите. За гласовете на гражданите ще се борят представители на 58 партии и 9 коалиции. Огромен интерес предизвиква „битката“ за големите градове и най-вече за столицата, в която се включват 21 кандидати за кметския стол – повечето от тях не са професионални политици, идват от бизнеса, от музикалните среди, от медиите и неправителствения сектор.
          Кампанията се води само на български език и приключва в 24.00 ч. на 27 октомври 2023 г.

          Предизборната агитация се забранява 24 часа преди изборния ден и в изборния ден. 

          До приключването на изборите се забранява унищожаването и заличаването на агитационни материали, поставени по определения в Изборния кодекс ред. Освен това се забранява публикуването и излъчването на анонимни материали, свързани с предизборната кампания; използването на агитационни материали, които застрашават живота и здравето на гражданите, частната, общинската и държавната собственост и безопасността на движението; агитационни материали, които накърняват добрите нрави и накърняват честта и доброто име на кандидатите.

          Забраняват се агитационни материали, съдържащи герба и/или знамето на България и/или на чужда държава, както и религиозни знаци или изображения; използването на държавния и общинския транспорт за предизборна агитация; провеждането на предизборна агитация в държавни и общински учреждения, институции, държавни и общински предприятия и в търговски дружества с повече от 50 на сто държавно или общинско участие в капитала; провеждането на предизборна агитация на работните места от лица на изборна длъжност в синдикалните и работодателските организации; предизборна агитация от служители на вероизповеданията; поставянето на агитационни материали на партии, коалиции и инициативни комитети в изборните помещения, както и на разстояние, по-малко от 50 метра от входа на сградата, в която е изборното помещение, през изборния ден и до края на гласуването; в търговска реклама да се отправят политически внушения в полза или във вреда на една или друга партия, коалиция или инициативен комитет или кандидат.

          В случаите на втори тур на територията на дадена община, район или кметство предизборната кампания започва веднага след определяне на кандидатите и датата за провеждане на втория тур от ОИК и приключва в 24:00 часа на деня преди изборния ден.

          google-news
          Последвайте Евроком в Google News

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Цонев: Бяхме за редовен бюджет, но ще подкрепим и удължителния

          Президентът Румен Радев провежда консултации за съставяне на правителство на „Дондуков“ 2 с представители на парламентарната група на „Движение за права и свободи –...

          България влиза в еврозоната с инфлация, надвишаваща двойно средната за Европа

          България се подготвя за приемането на единната европейска валута в условия на ускорена инфлация, която значително надвишава нивата в страните от еврозоната. Според данните...

          НА ЖИВО: ДПС-Ново начало се яви при президента за консултациите

          Четвъртата политическа сила в парламента – „ДПС – Ново начало“, се яви за консултации с президента Румен Радев за съставяне на ново правителство. На...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions