От следващата година софийското метро ще стане по-бързо и ще идва на всеки 3 минути. В момента подземните влакчета идват на всеки 3,5 мин. Това се предвижда от април догодина, когато ще бъде завършено и разширението на метрото до Бизнес парка и до летище София.
В двата участъка ще бъдат разкрити общо 7 нови метростанции. Участъкът до летището в момента е изпълнен на 84%, като се очаква до края на годината изпълнението на строителството му да прехвърли 90%. Той ще има 4 метростанции-
две са в ж.к. Дружба, една в индустриалната зона и една – на летището.
Вторият участък, до Бизнес парка, е завършен на 78%, но крайният срок за завършването му е един месец по-късно. Той ще бъде дълъг 3 км и ще включва три подземни метростанции.
Според главният инспектор на софийския „Метрополитен“ инж. Стоян Братоев подземната железница е два пъти по-бърза от другия градски транспорт, като всеки ден се спестяват 25 000 часа, заради факта, че хората ползват метро, а не друг начин на придвижване.
ПО-БЪРЗО МЕТРО ДОГОДИНА
От следващата година софийското метро ще стане по-бързо и ще идва на всеки 3 минути. В момента подземните влакчета идват на всеки 3,5 мин. Това се предвижда от април догодина, когато ще бъде завършено и разширението на метрото до Бизнес парка и до летище София.
В двата участъка ще бъдат разкрити общо 7 нови метростанции. Участъкът до летището в момента е изпълнен на 84%, като се очаква до края на годината изпълнението на строителството му да прехвърли 90%. Той ще има 4 метростанции-
две са в ж.к. Дружба, една в индустриалната зона и една – на летището.
Вторият участък, до Бизнес парка, е завършен на 78%, но крайният срок за завършването му е един месец по-късно. Той ще бъде дълъг 3 км и ще включва три подземни метростанции.
Според главният инспектор на софийския „Метрополитен“ инж. Стоян Братоев подземната железница е два пъти по-бърза от другия градски транспорт, като всеки ден се спестяват 25 000 часа, заради факта, че хората ползват метро, а не друг начин на придвижване.