Киберсигурността на пощите е била системно неглижирана през последните 10 години. Това заяви вицепремиерът по ефективно управление Калина Константинова, коментирайки кибератаката по системите на дружеството пред БТА.
Припомняме, че Информационни системи на „Български пощи“ са били обект на сериозна кибератака на 16 април.
„Кибератаката е установена бързо и незабавно са взети мерки, като е осигурен и ресурс на държавната облачна инфраструктура за прехвърляне на системите на Български пощи“, съобщиха от дружеството.
Изплащането на пенсиите и великденските надбавки е гарантирано във всеки клон, увери вицепремиерът.
„В последните два дни експерти от компетентните институции на най-високо ниво работят денонощно в две основни направления – абсолютен приоритет бе възобновяването на най-важните услуги на „Български пощи“, като изплащане на пенсии по постоянен адрес и великденските надбавки от 70 лв. за всички пенсионери. Това е факт и от тази сутрин всички пощенски станции трябва да извършват тези услуги. Молим клиентите на Български пощи да ни сигнализират мигновено при отказ да им бъдат изплатени пенсиите, защото това ще се дължи на неизпълнение на ангажиментите на служителя, а не на техническо възпрепятстване“, коментира вицепремиерът.
На въпрос каква е причината да се стигне дотук, вицепремиерът отговори, че в последните 10 години киберсигурността на пощите е била системно неглижирана.
„Оказа се, че има редица доклади и препоръки от ДАНС, които не са били изпълнявани. Подценявани са елементарни и базови защити за сигурност, които има дори всеки домашен компютър. Над 2000 компютъра са работили на архаичната и несъвместима с модерните и устойчиви системи за сигурност версия на софтуер“, посочи Константинова.