Search Suggestions
      сряда, 26.11.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          ЕК глоби 15 производители на автомобили с 458 млн. евро за участие в картел

          Европейската комисия (ЕК) наложи глоби на 15 големи производители на автомобили и на една индустриална група на обща стойност около 458 млн. евро за участие в картел за рециклиране на автомобили.

          - Реклама -

          Производителите, сред които BMW, Форд, производителят на джипове Стелантис и Фолксваген, са сключили антиконкурентни споразумения, за да избегнат заплащането на разглобяването на автомобили и да намалят натиска на потребителите за по-голямо рециклиране.

          „Предприехме решителни действия срещу компаниите, които са се сговорили, за да предотвратят конкуренцията при рециклирането“, заяви ръководителят на антитръстовия орган на ЕС Тереза Рибера.

          Картелът беше разкрит от Мерцедес, който участваше в него, но получи имунитет – и избегна глоба от 35 млн. евро – за сътрудничество с властите.

          Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA), лобистка група от индустрията, е действала като посредник, организирайки срещи и контакти между производителите, заявиха от ЕК.

          Всички компании признаха участието си и се съгласиха да уредят случая.

          Съгласно правилата на ЕС собствениците на автомобили трябва да могат да се освободят безплатно от стари или повредени автомобили, които вече не са годни за употреба, в сервиз за разглобяване. При необходимост сметката се поема от производителите.

          Купувачите на автомобили трябва също така да бъдат информирани за „ефективността на рециклиране“ на новите автомобили.

          Но участващите компании, сред които са и Тойота, Сузуки, Волво, Хонда, Рено, Мицубиши и Опел, се координират, за да избегнат плащането на разглобяващите предприятия, като споделят поверителна информация за отделните споразумения.

          Те също така се договориха да не популяризират каква част от даден автомобил може да бъде рециклирана, възстановена и повторно използвана и колко рециклирани материали се използват в новите автомобили.

          „Тези производители на автомобили са се координирали в продължение на повече от 15 години, за да избегнат заплащането на услуги по рециклиране. Няма да толерираме картели от какъвто и да е вид, включително такива, които потискат информираността на клиентите и търсенето на по-екологични продукти“, заяви Рибера.

          Европейската комисия (ЕК) наложи глоби на 15 големи производители на автомобили и на една индустриална група на обща стойност около 458 млн. евро за участие в картел за рециклиране на автомобили.

          - Реклама -

          Производителите, сред които BMW, Форд, производителят на джипове Стелантис и Фолксваген, са сключили антиконкурентни споразумения, за да избегнат заплащането на разглобяването на автомобили и да намалят натиска на потребителите за по-голямо рециклиране.

          „Предприехме решителни действия срещу компаниите, които са се сговорили, за да предотвратят конкуренцията при рециклирането“, заяви ръководителят на антитръстовия орган на ЕС Тереза Рибера.

          Картелът беше разкрит от Мерцедес, който участваше в него, но получи имунитет – и избегна глоба от 35 млн. евро – за сътрудничество с властите.

          Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA), лобистка група от индустрията, е действала като посредник, организирайки срещи и контакти между производителите, заявиха от ЕК.

          Всички компании признаха участието си и се съгласиха да уредят случая.

          Съгласно правилата на ЕС собствениците на автомобили трябва да могат да се освободят безплатно от стари или повредени автомобили, които вече не са годни за употреба, в сервиз за разглобяване. При необходимост сметката се поема от производителите.

          Купувачите на автомобили трябва също така да бъдат информирани за „ефективността на рециклиране“ на новите автомобили.

          Но участващите компании, сред които са и Тойота, Сузуки, Волво, Хонда, Рено, Мицубиши и Опел, се координират, за да избегнат плащането на разглобяващите предприятия, като споделят поверителна информация за отделните споразумения.

          Те също така се договориха да не популяризират каква част от даден автомобил може да бъде рециклирана, възстановена и повторно използвана и колко рециклирани материали се използват в новите автомобили.

          „Тези производители на автомобили са се координирали в продължение на повече от 15 години, за да избегнат заплащането на услуги по рециклиране. Няма да толерираме картели от какъвто и да е вид, включително такива, които потискат информираността на клиентите и търсенето на по-екологични продукти“, заяви Рибера.

          google-news
          Последвайте Евроком в Google News

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Делото за трагедията в Кочани продължава на 2 декември

          Делото за пожара в дискотека „Пулс“ в Кочани, при който загинаха 63 души, продължава на 2 декември. На днешното заседание присъстващите представители на пострадалите...

          Банките в Сърбия спират разплащанията с НИС, ако не получи лиценз за работа в срок

          Търговските банки ще прекратят разплащанията с петролната индустрия (НИС), ако компанията не получи лиценз от Съединените щати за дейността си в предвидения срок, съобщи...

          Разбита „фабрика за бебета“ в Гърция: престъпна група печелила милиони от яйцеклетки и незаконни инвитро процедури

          Гръцката полиция разкри мащабна престъпна схема, функционирала като „фабрика за бебета“ в център за асистирана репродукция в Ханя.

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions