Search Suggestions
      събота, 20.09.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          ЕК глоби 15 производители на автомобили с 458 млн. евро за участие в картел

          Европейската комисия (ЕК) наложи глоби на 15 големи производители на автомобили и на една индустриална група на обща стойност около 458 млн. евро за участие в картел за рециклиране на автомобили.

          - Реклама -

          Производителите, сред които BMW, Форд, производителят на джипове Стелантис и Фолксваген, са сключили антиконкурентни споразумения, за да избегнат заплащането на разглобяването на автомобили и да намалят натиска на потребителите за по-голямо рециклиране.

          „Предприехме решителни действия срещу компаниите, които са се сговорили, за да предотвратят конкуренцията при рециклирането“, заяви ръководителят на антитръстовия орган на ЕС Тереза Рибера.

          Картелът беше разкрит от Мерцедес, който участваше в него, но получи имунитет – и избегна глоба от 35 млн. евро – за сътрудничество с властите.

          Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA), лобистка група от индустрията, е действала като посредник, организирайки срещи и контакти между производителите, заявиха от ЕК.

          Всички компании признаха участието си и се съгласиха да уредят случая.

          Съгласно правилата на ЕС собствениците на автомобили трябва да могат да се освободят безплатно от стари или повредени автомобили, които вече не са годни за употреба, в сервиз за разглобяване. При необходимост сметката се поема от производителите.

          Купувачите на автомобили трябва също така да бъдат информирани за „ефективността на рециклиране“ на новите автомобили.

          Но участващите компании, сред които са и Тойота, Сузуки, Волво, Хонда, Рено, Мицубиши и Опел, се координират, за да избегнат плащането на разглобяващите предприятия, като споделят поверителна информация за отделните споразумения.

          Те също така се договориха да не популяризират каква част от даден автомобил може да бъде рециклирана, възстановена и повторно използвана и колко рециклирани материали се използват в новите автомобили.

          „Тези производители на автомобили са се координирали в продължение на повече от 15 години, за да избегнат заплащането на услуги по рециклиране. Няма да толерираме картели от какъвто и да е вид, включително такива, които потискат информираността на клиентите и търсенето на по-екологични продукти“, заяви Рибера.

          Европейската комисия (ЕК) наложи глоби на 15 големи производители на автомобили и на една индустриална група на обща стойност около 458 млн. евро за участие в картел за рециклиране на автомобили.

          - Реклама -

          Производителите, сред които BMW, Форд, производителят на джипове Стелантис и Фолксваген, са сключили антиконкурентни споразумения, за да избегнат заплащането на разглобяването на автомобили и да намалят натиска на потребителите за по-голямо рециклиране.

          „Предприехме решителни действия срещу компаниите, които са се сговорили, за да предотвратят конкуренцията при рециклирането“, заяви ръководителят на антитръстовия орган на ЕС Тереза Рибера.

          Картелът беше разкрит от Мерцедес, който участваше в него, но получи имунитет – и избегна глоба от 35 млн. евро – за сътрудничество с властите.

          Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA), лобистка група от индустрията, е действала като посредник, организирайки срещи и контакти между производителите, заявиха от ЕК.

          Всички компании признаха участието си и се съгласиха да уредят случая.

          Съгласно правилата на ЕС собствениците на автомобили трябва да могат да се освободят безплатно от стари или повредени автомобили, които вече не са годни за употреба, в сервиз за разглобяване. При необходимост сметката се поема от производителите.

          Купувачите на автомобили трябва също така да бъдат информирани за „ефективността на рециклиране“ на новите автомобили.

          Но участващите компании, сред които са и Тойота, Сузуки, Волво, Хонда, Рено, Мицубиши и Опел, се координират, за да избегнат плащането на разглобяващите предприятия, като споделят поверителна информация за отделните споразумения.

          Те също така се договориха да не популяризират каква част от даден автомобил може да бъде рециклирана, възстановена и повторно използвана и колко рециклирани материали се използват в новите автомобили.

          „Тези производители на автомобили са се координирали в продължение на повече от 15 години, за да избегнат заплащането на услуги по рециклиране. Няма да толерираме картели от какъвто и да е вид, включително такива, които потискат информираността на клиентите и търсенето на по-екологични продукти“, заяви Рибера.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          За кратко евакуираха терминал 2 на летището в Дъблин

          Терминал 2 на летище Дъблин беше отворен отново за пътници, след като тази сутрин бе евакуиран заради сигнал за сигурността, съобщи операторът на летището...

          Кибератаката срещу летищата: Засегната ли е България?

          Няма промени в разписанието на полетите на столичното летище „Васил Левски“ във връзка с кибератаката срещу няколко европейски летища. Това съобщиха за БТА от...

          Кризата в Босна: Вицепрезидентът на Република Сръбска е поел поста на Додик?

          Вицепрезидентът на босненската Република Сръбска Давор Пранич, представител на хърватската общност, е подписал укази за обнародване на два закона, с което фактически е поел...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions