Правителството на Обединеното кралство представи планове за предоставяне на по-голяма гъвкавост на производителите на автомобили при преминаването към електрически превозни средства в опит да се стимулира секторът в условията на „глобални икономически препятствия“.
Световният автомобилен сектор беше силно засегнат от новите мащабни мита на Вашингтон, които налагат 25-процентна такса върху превозните средства, внасяни в Съединените щати.
Като непосредствен знак за последиците, британският производител на луксозни автомобили „Ягуар Ленд Роувър“ заяви в събота (05.04), че ще „спре“ доставките за САЩ през април, тъй като се занимава с „новите търговски условия“.
Mинистър-председателят на Обединеното кралство Киър Стармър обяви, че е готов да се намеси пряко, за да подкрепи засегнатите сектори, а по-късно представи планове за подпомагане на автомобилната индустрия.
Те включваха потвърждение, че всички продажби на бензинови и дизелови автомобили ще бъдат забранени до 2030 г., като хибридите ще могат да се продават до 2035 г., а малките производители ще бъдат отстранени.
Правителството вече обяви 2,3 млрд. паунда (3,0 млрд. долара) за стимулиране на производството на електромобили и добави, че ще облекчи правилата за това как производителите могат да постигнат целта за 2030 г.
Съгласно новите планове производителите на автомобили могат да не постигнат годишната цел за производство на електрически превозни средства, произведени до 2026 г., ако компенсират този недостиг преди 2030 г.
„Глобалната търговия се трансформира, така че трябва да продължим и да ускорим преобразяването на нашата икономика и нашата страна“, каза Стармър. „Затова днес обявявам смели промени в начина, по който подкрепяме нашата автомобилна индустрия.“
„Това ще помогне да се осигури възможност на родните фирми да изнасят британски автомобили, произведени от британски работници, по целия свят“, допълни той.
Пакетът от мерки ще освободи от целите малките и микромащабните производители, включително марките за суперавтомобили като МакЛарън и Астън Мартин.
До 2035 г. ще бъде разрешено да се продават ванове с двигател с вътрешно горене.
Подкрепата за автомобилната индустрия на Великобритания, в която са наети 152 000 души и която допринася за икономиката с 19 млрд. паунда годишно, „ще бъде преразгледана, когато стане ясно въздействието на новите тарифи“, допълни правителството.