Заплатите на шофьорите и ватманите в Софийския градски транспорт варират между 3500 и 4600 лева, заяви заместник-кметът по финанси и здравеопазване в Столичната община Иван Василев в интервю за БНТ. Според него сумите включват основна заплата, бонуси и извънреден труд, като натрупването им се дължи на острия недостиг на шофьори в системата.
- Реклама -
Изказването идва ден след протест на служители от градския транспорт, които блокираха ключови кръстовища с искане за по-високи възнаграждения и по-добри условия на труд. Протестиращите твърдят, че реалното им нетно възнаграждение е под 2000 лева, а трудът им е изключително натоварен – на смени, в празнични дни и под напрежение.
Василев уточни, че за 2024 г. е предвидено 5% увеличение на заплатите в сектора, което обаче според работещите е крайно недостатъчно.
„Важно е с ограничения финансов ресурс да насочим средствата там, където ще решат реален проблем. Нашето предложение е да не се разпределят равномерно, а целево – към шофьорите и ватманите“, подчерта Василев.
Той припомни, че през 2024 г. Столичната община е увеличила финансирането на транспорта с 15%, а за първи път е въведена и бонусна система за водачите. Според него обаче бюджетът на София, въпреки рекордните 2,84 млрд. лв., остава недостатъчен, за да покрие всички искания.
Заплатите на шофьорите и ватманите в Софийския градски транспорт варират между 3500 и 4600 лева, заяви заместник-кметът по финанси и здравеопазване в Столичната община Иван Василев в интервю за БНТ. Според него сумите включват основна заплата, бонуси и извънреден труд, като натрупването им се дължи на острия недостиг на шофьори в системата.
- Реклама -
Изказването идва ден след протест на служители от градския транспорт, които блокираха ключови кръстовища с искане за по-високи възнаграждения и по-добри условия на труд. Протестиращите твърдят, че реалното им нетно възнаграждение е под 2000 лева, а трудът им е изключително натоварен – на смени, в празнични дни и под напрежение.
Василев уточни, че за 2024 г. е предвидено 5% увеличение на заплатите в сектора, което обаче според работещите е крайно недостатъчно.
„Важно е с ограничения финансов ресурс да насочим средствата там, където ще решат реален проблем. Нашето предложение е да не се разпределят равномерно, а целево – към шофьорите и ватманите“, подчерта Василев.
Той припомни, че през 2024 г. Столичната община е увеличила финансирането на транспорта с 15%, а за първи път е въведена и бонусна система за водачите. Според него обаче бюджетът на София, въпреки рекордните 2,84 млрд. лв., остава недостатъчен, за да покрие всички искания.
В момента районът около метро станция „Сердика“ в София е отцепен, след подаден сигнал за бомба, предаде News24sofiа. Според информация от мястото на инцидента,...
„Румен Радев превръща страховете на хората в политическа валута в своя полза и абсолютно безотговорно разделя обществото. Допълнително инжектиране на тревога и безпокойство и...
Европейската комисия е отказала да коментира инициативата на президента Румен Радев за провеждане на референдум относно въвеждането на еврото в България. Това съобщиха от...
Никога не съм работил в градския транспорт, нямам нито един роднина, работил там, но хора МИСЛЕТЕ!
Ако заплащането е високо дали щеше да има недостиг на ватмани и шофьори?
Положението при медиците е същото, но предвидливо е забранено със закон да стачкуват ефективно!
Представете си, ако медиците спрат работа за два часа…
Някой задава ли си въпрос какъв ще е ефекта при ефективна стачка на работещите в сектор медицина?
Georgi Petrov Че спят като заклани спят ами са крият като каишки страхливците и камерите крият дебнат от храсталаците защото иначе ще умрат от глад. Как да не им ебе майката човек на такива боклуци
Ако е истина да стъпи на 4 000 лв.Е да,ама брутно.От там само назад- 400 плосък данък,640 осигуровки.Слязохме на 2 800 чисти.Може да слезем още надолу – глоби за закъснения,преразход гориво,гуми и т.н. и т.н.От 1982 до 90 г. Работих в градския транспорт София.С по запазен автобус и разбира се извънреден труд се взимаха и по 1000-1100 лв на месец.За една година с 12 заплати се купуваше двустаен или се вдигаше къща!!Който иска да не вярва.Все още има работещи пенсионери от онова време.Питайте ги!?
Rumen Ivanov Незнам кой сте Господине , но отдавна няма реклами в градския транспорт. Второ – субсидиите , за които споменавате не се превеждат умишлено. Столична Община дължи над 20 милиона лева на Транспортните Дружества . Държавата също неадекватно дава пари , и като попитаме къде са ни парите , Общината казва , че Държавата не е превела парите а Държавата казва обратното. Така , че парите не са при нас а в Общината. Ако влизаха Милиарди нямаше да сме на това дередже. Защото парите не влизат в Дружествата а отиват в Общината.Така , че като пишете нещо първо се информирайте и тогава коментирайте
Plamen Velev не знам какво работиш ама що не върнеш един прицеп на рампа в спидито на Божурище примерно
Или аз ще ти изскоча на десет метра пред теб па ти спри въпреки че си 39999 килограма Естествено след това ще ти се извиня с аварийните
Ха ха ха ха ха ха ха
Може.Но рядко спи колкото. пишещите.Време за театър и развлечения няма.Времето за семейството е малко.Спи за работа,спи от работа.Вечно е уморен.Често боледува.До това води преумората от извънредния труд.
По времето на Тодор Живков шофьорите от градския транспорт бяхме първа категория труд, но като дойде демокрацията ни отрязаха с думите че не било кой знае какво е да се кара автобус в столицата а
Хирурга Разсеян А вас не Ви ли возят?!?
Georgi Petrov и по заведенията на аванта, а е доказано , че е чиста печалба
Любка Димитрова и нищо не знаят, пушат в междучастията заедно с учителите!!!!
Никога не съм работил в градския транспорт, нямам нито един роднина, работил там, но хора МИСЛЕТЕ!
Ако заплащането е високо дали щеше да има недостиг на ватмани и шофьори?
Затова има голям наплив от шофьори!
Krasimir Ivanov 29 работни дни,при 12 ч работа.
Заплатите ще се вдигнат,ако се въведат правилата както в Израел и Турция.Ния стигнахме комунизма.
Georgi Petrov Там е друга работа А 2000лв.годишно за облекло (цивилно) плюс униформи и т.н.
Новините на Евроком – Истината говори ако шофьорите взима тези пари нямаше да имаше блокирани крастовища и стачка
Тия са същите като нова и БиТиВи лъжци
Андрей Вълков в Малта е същото . Говорих с инструктор от Германия та той каза като понаучат езика и си намират по добра работа.
И? В какво ни убеждавате? Няма човек, който да бяга от хубавото 🙂
Положението при медиците е същото, но предвидливо е забранено със закон да стачкуват ефективно!
Представете си, ако медиците спрат работа за два часа…
Някой задава ли си въпрос какъв ще е ефекта при ефективна стачка на работещите в сектор медицина?
Познайте
За миналия месец имам 49 часа извънреден труд. Колко ли съм почивал познатите?
Освен това са много прости и карат,все едно возят строителни отпадъци,а не хора.
Georgi Petrov Че спят като заклани спят ами са крият като каишки страхливците и камерите крият дебнат от храсталаците защото иначе ще умрат от глад. Как да не им ебе майката човек на такива боклуци
Какви взимат 2200 лева
А на пагонлиите лентяи ?????
Лукан Луканов По кодекса на труда нямат право на повече от 10% извънреден труд на месец.
Катя Христова „мъдро“ но явно са се сетили преди Вас .
Да взимат имат отговорност.Возят хора..
.
Андрей Вълков и то голям недостиг
Жоро Василев иди кАрай автобуса и ще ти пропука. Ама една смяна го карай, не цял месец. Друга песен ще запееш тогава.
Само за народа няма
Ако е истина да стъпи на 4 000 лв.Е да,ама брутно.От там само назад- 400 плосък данък,640 осигуровки.Слязохме на 2 800 чисти.Може да слезем още надолу – глоби за закъснения,преразход гориво,гуми и т.н. и т.н.От 1982 до 90 г. Работих в градския транспорт София.С по запазен автобус и разбира се извънреден труд се взимаха и по 1000-1100 лв на месец.За една година с 12 заплати се купуваше двустаен или се вдигаше къща!!Който иска да не вярва.Все още има работещи пенсионери от онова време.Питайте ги!?
Rumen Ivanov Незнам кой сте Господине , но отдавна няма реклами в градския транспорт. Второ – субсидиите , за които споменавате не се превеждат умишлено. Столична Община дължи над 20 милиона лева на Транспортните Дружества . Държавата също неадекватно дава пари , и като попитаме къде са ни парите , Общината казва , че Държавата не е превела парите а Държавата казва обратното. Така , че парите не са при нас а в Общината. Ако влизаха Милиарди нямаше да сме на това дередже. Защото парите не влизат в Дружествата а отиват в Общината.Така , че като пишете нещо първо се информирайте и тогава коментирайте
София: 2 милиона пътувания дневно по 2 лева. 4 млн на ден. За 1 година 1 500 000 000 лева. Приходи само от билети!
Ivan Petkov хвърлай ти бе селянин
Иван Щерев Мъжа ми е шофьор в градския и е ад
Ivan Petkov И в Спешна помощ който иска!
За тия пари бус в София от 8 до 17 часа🤫
Нищо не вземат тия сто лева не могат да им платят ставането сутрин
Славчо Дончев сомат умре преди 30 години чиче
Plamen Velev не знам какво работиш ама що не върнеш един прицеп на рампа в спидито на Божурище примерно
Или аз ще ти изскоча на десет метра пред теб па ти спри въпреки че си 39999 килограма Естествено след това ще ти се извиня с аварийните
Ха ха ха ха ха ха ха
Ivan Dgorenov И децата ходят на частни уроци.
Иван Щерев Аз не бих му го начукал. Ще земе да хване и после ще се родят още такива индивиди….. Аз бих ……..
Вземат, вие що не карате рейс?
2250 лв лъжа е другото
Galya Stefanova Да,това са парите НО „ЗА СЕДМИЦА“!
Много вождове, малко индианци!
Владимир Георгиев МТК е фирмата НА ВЪЛКА и Данчо Илиев&Сие
Може.Но рядко спи колкото. пишещите.Време за театър и развлечения няма.Времето за семейството е малко.Спи за работа,спи от работа.Вечно е уморен.Често боледува.До това води преумората от извънредния труд.
Georgi Petrov що не станеш полицай !?
Evgeni Krumov или ,,даскал,,
Evgeni Krumov щото трябва да си гладкомазъчен с връзки.
Да покажат на полицията на учителите на даяджийте на политиците на всички държавни служители
Учителите (с много млки изключения) НЕ са „държавни служители“
Васил Крумов , учителите не са със статут на държавни служители!
И за 5000 няма да дойда, при този ненормален ред на движението.
По времето на Тодор Живков шофьорите от градския транспорт бяхме първа категория труд, но като дойде демокрацията ни отрязаха с думите че не било кой знае какво е да се кара автобус в столицата а
Славчо Дончев А пари???
Vladislav Penkov ТАКА Е, НО ДА СИ ЖИВ И ЗДРАВ И ДА МОЖЕШЕШ ДА РАБОТИШ И ДА ВЗИМАШ И ПОВЕЧЕ ДАЖЕ!
Градския транспорт не са само шофьорите а другия персонала