Search Suggestions
      четвъртък, 17.07.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Парламентът не успя да приеме всички промени в Закона за движение по пътищата след 9-часови дебати

          След близо девет часа дебати и гласувания, Народното събрание не успя да приеме всички планирани промени в Закона за движение по пътищата, заради липса на кворум, съобщи БНР.

          - Реклама -

          Сред ключовите предложения, които останаха неприети, беше това камерите на националната тол-система да отчитат средна скорост, както и включването на общинските камери в усилията срещу пътния травматизъм.

          Все пак депутатите гласуваха и приеха някои важни мерки:

          • Максимално разрешената скорост на автомагистрала за леки автомобили остава 140 км/ч, а за камиони – 90 км/ч.
          • В населени места лимитът ще е 50 км/ч за почти всички превозни средства, като в гъстонаселени зони ще се въвеждат зони с ограничение до 30 км/ч.

          Предложението за пълна забрана на електрическите тротинетки беше отхвърлено, но в същото време бяха приети по-строги изисквания към водачите:

          • Всички водачи на електрически тротинетки ще трябва да носят каски.
          • Минималната възраст за управление се увеличава от 14 на 16 години.

          Остава неясно кога ще бъдат разгледани и останалите предложения по законопроекта.

          След близо девет часа дебати и гласувания, Народното събрание не успя да приеме всички планирани промени в Закона за движение по пътищата, заради липса на кворум, съобщи БНР.

          - Реклама -

          Сред ключовите предложения, които останаха неприети, беше това камерите на националната тол-система да отчитат средна скорост, както и включването на общинските камери в усилията срещу пътния травматизъм.

          Все пак депутатите гласуваха и приеха някои важни мерки:

          • Максимално разрешената скорост на автомагистрала за леки автомобили остава 140 км/ч, а за камиони – 90 км/ч.
          • В населени места лимитът ще е 50 км/ч за почти всички превозни средства, като в гъстонаселени зони ще се въвеждат зони с ограничение до 30 км/ч.

          Предложението за пълна забрана на електрическите тротинетки беше отхвърлено, но в същото време бяха приети по-строги изисквания към водачите:

          • Всички водачи на електрически тротинетки ще трябва да носят каски.
          • Минималната възраст за управление се увеличава от 14 на 16 години.

          Остава неясно кога ще бъдат разгледани и останалите предложения по законопроекта.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Главната сцена на Tomorrowland изгоря ден преди старта на фестивала, събитието остава по план

          Главната сцена на популярния електронен фестивал Tomorrowland, провеждан край Антверпен, беше напълно унищожена от пожар в сряда — само ден преди началото на събитието....

          Проф. Николай Витанов: Ще плащаме за възстановяване на Украйна, без да знаем какво изобщо ще остане от нея

          В предаването „Контра“ проф. Николай Витанов предупреди, че България ще бъде сред основните платци за следвоенното възстановяване на Украйна, въпреки че реалната ситуация там...

          Движение „23 септември“: Еврозоната е „грабежът на XXI век“ и заплаха за суверенитета на България

          В предаването „Контра“, представители на лявото патриотично движение „23 септември“ – Димитър Панайотов и Александър Николов – изложиха позицията си срещу влизането на България...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions