Search Suggestions
      петък, 18.07.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          800 км/ч: китайският проект за ултрабърз влак напредва, но остава изправен пред големи предизвикателства

          Маглев влаковете, съкращение от „магнитна левитация“, се считат за бъдещето на високоскоростния железопътен транспорт, но се сблъскват с множество логистични и инфраструктурни трудности. 

          - Реклама -

          Те работят на принципа на електромагнитната левитация, използвайки мощни магнити под вагоните, което им позволява да развиват значително по-високи скорости от традиционните влакове — въпреки че инфраструктурата за тях е много по-скъпа, обяснява онлайн медията Futurism.

          Нискоскоростни модели маглев вече се движат в Южна Корея и Япония, но Китай работи усилено върху модел, който според него вече достига 650 км/ч. Целта му? 800 км/ч.

          През 2019 г. китайските медии за първи път споменават прототип на летящ влак и същевременно обявяват откриването на лаборатория за експериментални изследвания и разработки, както и център за обучение на пилоти в крайбрежния град Циндао, провинция Шандун (източен Китай).

          След като достигна скорост от 650 км/ч през юни 2025 г., екипът от разработчици представи системата на своя маглев по време на 12-тия Световен конгрес за високоскоростни влакове, който се проведе от 8 до 11 юли в Пекин.

          Ултрабързят влак е оборудван с гумени колела, които му позволяват да достигне скорост от 100 до 200 км/ч. След като достигне оптималната скорост на левитация, колесната система се прибира и влакът остава на малко повече от сантиметър над релсите.

          Световна надпревара за скорост

          Ли Вейчао, директор на изпитателната лаборатория, заяви пред китайския телевизионен канал CGTN, че влакът може да достигне 650 км/ч на разстояние от 1000 метра, но „обичайната му експлоатационна скорост е 800 км/ч“. Според изследователя цялата конструкция трябва да бъде завършена до края на годината и платформата ще отговаря на необходимите условия за одобрение. „Това е най-високата скорост в света“, възкликна той.

          Тези тестове се оказват много обещаващи, но тяхното широкомащабно внедряване е голямо предизвикателство за азиатската сила.

          Япония, въпреки че е пионер в областта на високоскоростните влакове, отложи с близо десет години стартирането на проекта си маглев на стойност 55 милиарда евро: политическо противопоставяне забавя внедряването му, кристализирано около създаването на тунел през японските Алпи.

          В Съединените щати подобен проект, свързващ Вашингтон с Балтимор за само 15 минути, също е в застой поради политически спорове между федерални и местни агенции. И в този случай се посочва екологичното въздействие на такава система.

          Китай, от своя страна, вече разполага с най-бързия магнитен влак в експлоатация, свързващ Шанхай с Ханджоу. За момента максималната му скорост е „само“ 431 км/ч.

          Маглев влаковете, съкращение от „магнитна левитация“, се считат за бъдещето на високоскоростния железопътен транспорт, но се сблъскват с множество логистични и инфраструктурни трудности. 

          - Реклама -

          Те работят на принципа на електромагнитната левитация, използвайки мощни магнити под вагоните, което им позволява да развиват значително по-високи скорости от традиционните влакове — въпреки че инфраструктурата за тях е много по-скъпа, обяснява онлайн медията Futurism.

          Нискоскоростни модели маглев вече се движат в Южна Корея и Япония, но Китай работи усилено върху модел, който според него вече достига 650 км/ч. Целта му? 800 км/ч.

          През 2019 г. китайските медии за първи път споменават прототип на летящ влак и същевременно обявяват откриването на лаборатория за експериментални изследвания и разработки, както и център за обучение на пилоти в крайбрежния град Циндао, провинция Шандун (източен Китай).

          След като достигна скорост от 650 км/ч през юни 2025 г., екипът от разработчици представи системата на своя маглев по време на 12-тия Световен конгрес за високоскоростни влакове, който се проведе от 8 до 11 юли в Пекин.

          Ултрабързят влак е оборудван с гумени колела, които му позволяват да достигне скорост от 100 до 200 км/ч. След като достигне оптималната скорост на левитация, колесната система се прибира и влакът остава на малко повече от сантиметър над релсите.

          Световна надпревара за скорост

          Ли Вейчао, директор на изпитателната лаборатория, заяви пред китайския телевизионен канал CGTN, че влакът може да достигне 650 км/ч на разстояние от 1000 метра, но „обичайната му експлоатационна скорост е 800 км/ч“. Според изследователя цялата конструкция трябва да бъде завършена до края на годината и платформата ще отговаря на необходимите условия за одобрение. „Това е най-високата скорост в света“, възкликна той.

          Тези тестове се оказват много обещаващи, но тяхното широкомащабно внедряване е голямо предизвикателство за азиатската сила.

          Япония, въпреки че е пионер в областта на високоскоростните влакове, отложи с близо десет години стартирането на проекта си маглев на стойност 55 милиарда евро: политическо противопоставяне забавя внедряването му, кристализирано около създаването на тунел през японските Алпи.

          В Съединените щати подобен проект, свързващ Вашингтон с Балтимор за само 15 минути, също е в застой поради политически спорове между федерални и местни агенции. И в този случай се посочва екологичното въздействие на такава система.

          Китай, от своя страна, вече разполага с най-бързия магнитен влак в експлоатация, свързващ Шанхай с Ханджоу. За момента максималната му скорост е „само“ 431 км/ч.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Ердоган: Израел използва друзи като претекст за разширяване в Сирия

          Турският президент Реджеп Таип Ердоган обвини Израел, че използва друзите в Сирия като претекст за разширяване на влиянието си в разкъсаната от война страна,...

          Над 60 души загинаха при пожар в търговски център в Ирак

          Най-малко 61 души загинаха при пожар, който избухна през нощта в новооткрит търговски център в източния иракски град Кут. Това съобщиха властите, докато опечалените семейства...

          Израел: Никога не атакуваме църкви или религиозни институции

          Израел изразява съжаление за жертвите и щетите сред цивилните след удар по католическа църква в Газа Министерството на външните работи на Израел изрази своето съжаление...

          3 КОМЕНТАРА

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions