Boeing отчете по-малка загуба през второто тримесечие на 2024 г., след като достави повече самолети, а изпълнителният директор отбеляза признаци на стабилизация в операциите, предаде АФП.
Компанията регистрира загуба от 697 милиона долара, в сравнение със загуба от 1,4 милиарда долара за същия период на миналата година. Приходите нараснаха с 34,9% до 22,7 милиарда долара, надминавайки прогнозите на анализаторите.
Boeing достави най-много самолети през второто тримесечие, както и за първата половина на годината от 2018-а насам, което отразява усилията за подобряване на контрола на качеството след редица проблеми със сигурността. Компанията потвърди намерението си да поиска от американските регулатори увеличение на производството на модела 737 MAX през тази година.
Одобрението от Федералната авиационна администрация (FAA) е ключов момент в оздравителния процес на Boeing, след инцидента през януари 2024 г. с полет на Alaska Airlines, при който се разхлопа панел от прозорец по време на полет.
Главният изпълнителен директор Кели Ортбърг, който се присъедини към компанията през август миналата година, изрази оптимизъм за постигнатия напредък, но предупреди, че все още предстои много работа.
„Обръщаме голям кораб,“ каза Ортбърг по време на конферентен разговор с анализатори. „Мисля, че започваме да го обръщаме, но не е приключило. Още много трябва да се свърши.“
Ръководството изрази увереност, че Boeing ще бъде на положителен паричен поток до четвъртото тримесечие, но финансовият директор Брайън Уест предупреди, че паричните средства през третото тримесечие могат да бъдат засегнати от еднократно плащане в размер на 700 милиона долара, свързано с споразумение с Министерството на правосъдието.
Това плащане е част от уреждането на наказателно дело в САЩ, свързано с две фатални катастрофи на 737 MAX през 2018 и 2019 година.
Boeing по-рано заяви, че очаква да бъде с положителен паричен поток във втората половина на 2025 година.
Авиаторският гигант отчита загуби в последните шест години, като проблемите след катастрофите с MAX бяха последвани от пандемичната криза.
Уест определи изгарянето на пари за 2025 година на около 3 милиарда долара като разумна оценка.
През тримесечието производството на 737 MAX беше увеличено до 38 самолета месечно. Ортбърг не пожела да прогнозира кога FAA ще одобри повишение до 42 самолета на месец, но увери, че компанията ще работи по този въпрос през третото тримесечие.
Производството на другия водещ модел – 787 Dreamliner – вече е седем самолета месечно, спрямо пет в началото на годината.
Boeing възобнови доставките към китайски авиокомпании след прекъсване заради търговския конфликт между Вашингтон и Пекин. Двете страни са отменили най-тежките мита и продължават преговори в Стокхолм.
В писмо до служителите Ортбърг съобщи, че сертификацията на моделите 737-7 и 737-10 отнема повече време от очакваното заради проблеми с антиобледенителната система.
„Напредъкът по това решение отне повече време, отколкото очаквахме, и сега очакваме сертификацията на самолетите да стане през следващата година,“ написа той.
По време на разговора с анализатори Ортбърг описа проблема като „много деликатен“ в зоната около двигателите и посочи, че преработката на дизайна е отнела повече време от планираното.
Изпълнителният директор се опита да успокои инвеститорите след като служители от Международната асоциация на машинистите и авиационните работници в Сейнт Луис отхвърлиха договор по-рано тази седмица, поставяйки началото на потенциална стачка в началото на следващия месец.
Ортбърг уточни, че операцията в Сейнт Луис, част от отбранителния бизнес на Boeing, включва 3200 служители, в сравнение с около 30 000 машинисти в района на Сиатъл, които стачкуваха през миналата есен.
„Не бих се притеснявал прекалено много за последиците от стачката,“ каза Ортбърг. „Ще се справим.“
Акциите на Boeing поевтиняха с 3,7% в следобедната търговия.