Tesla отчете рязък спад в продажбите си на двата най-големи автомобилни пазара в Европа – Германия и Великобритания – през юли, показват данни на Асоциацията на производителите и търговците на автомобили (SMMT) и германската KBA.
- Реклама -
Регистрациите на нови автомобили Tesla са се сринали с около 60% във Великобритания и с 55,1% в Германия спрямо юли 2024 г. Компанията е продала едва 987 автомобила на британския пазар (при около 2462 година по-рано) и 1110 автомобила в Германия, съобщава Анадолската агенция.
За сметка на това китайският конкурент BYD отбелязва впечатляващ ръст – +390% във Великобритания (3184 продажби) и почти петкратно увеличение в Германия (1126 автомобила).
Спадът за Tesla идва въпреки общия растеж на пазара на електромобили – продажбите на изцяло електрически коли в Германия са скочили с 58% до 48 614 единици, а във Великобритания пазарът е нараснал с 9,1%.
Причини за спада
Компанията на Илон Мъск губи пазарен дял заради:
- силната конкуренция от китайски производители;
- негативен ефект върху марката от противоречиви изказвания на Мъск и връзките му с администрацията на Доналд Тръмп.
Европейските данни показват, че Tesla е загубила пазарен дял за шести пореден месец през юни, а продажбите ѝ в региона през първата половина на 2025 г. са се свили с 43,7% спрямо същия период на 2024 г.
Tesla отчете рязък спад в продажбите си на двата най-големи автомобилни пазара в Европа – Германия и Великобритания – през юли, показват данни на Асоциацията на производителите и търговците на автомобили (SMMT) и германската KBA.
- Реклама -
Регистрациите на нови автомобили Tesla са се сринали с около 60% във Великобритания и с 55,1% в Германия спрямо юли 2024 г. Компанията е продала едва 987 автомобила на британския пазар (при около 2462 година по-рано) и 1110 автомобила в Германия, съобщава Анадолската агенция.
За сметка на това китайският конкурент BYD отбелязва впечатляващ ръст – +390% във Великобритания (3184 продажби) и почти петкратно увеличение в Германия (1126 автомобила).
Спадът за Tesla идва въпреки общия растеж на пазара на електромобили – продажбите на изцяло електрически коли в Германия са скочили с 58% до 48 614 единици, а във Великобритания пазарът е нараснал с 9,1%.
Причини за спада
Компанията на Илон Мъск губи пазарен дял заради:
- силната конкуренция от китайски производители;
- негативен ефект върху марката от противоречиви изказвания на Мъск и връзките му с администрацията на Доналд Тръмп.
Европейските данни показват, че Tesla е загубила пазарен дял за шести пореден месец през юни, а продажбите ѝ в региона през първата половина на 2025 г. са се свили с 43,7% спрямо същия период на 2024 г.