Шест компании и обединения подадоха оферти в обществената поръчка за „Изработване на идеен проект за цялостно осигуряване на транспортното направление София – Кулата в участъка Симитли – Кресна, извън Кресненското дефиле“, съобщи БНР.
- Реклама -
Кандидати за изпълнител:
- Обединение „Ий Кей Джей – П“ ДЗЗД („Ий Кей Джей България Кънсълтинг Енджиниърс“ ООД и „Юнайтед“ ЕООД);
- Димитър Георгиев Марков (физическо лице);
- ДЗЗД „Рет Инженеринг“ („Рутекс“ ООД, „Енергоексперт“ АД, „Трафик Холдинг“ ЕООД);
- ДЗЗД „Зелена Кресна“ („Трансконсулт-22“ ЕООД, „Мейсън Мастърс“ ЕООД, „Аква Тера Консулт“ ЕООД, ENVECO S.A.);
- „Виа-План“ ЕООД;
- „КАТМАР 13“ ЕООД.
Прогнозната стойност на поръчката е 2,5 млн. лв. без ДДС.
Какво включва проектът
Бъдещият изпълнител трябва да изготви идеен проект за ново трасе, което да изведе транзитния трафик извън Кресненското дефиле. Целта е платното на АМ „Струма“ в посока Кулата да бъде изградено поетапно, непосредствено до платното за София, като настоящият път I-1 (Е79) ще остане като локално трасе.
Задълженията включват:
- изготвяне на Оценка за въздействие върху околната среда (ОВОС) и Оценки за съвместимост (ОС);
- предложения за интегрирани мерки, съобразени с екологичните норми, без да се увреждат видовете и местообитанията в защитените зони „Кресна“ и „Кресна Илинденци“.
Екологичен и международен контекст
Проектът е под вниманието на Бернската конвенция, чийто Постоянен комитет разглежда ежегодно случая с автомагистралата. На 44-ото заседание е постигнато сближаване на позициите между българските власти и природозащитните организации.
С Решение №62 от 12 февруари 2025 г. Министерският съвет прие Пътна карта за завършване на АМ „Струма“, а обществената поръчка е част от този процес.
Със заповед от 21 февруари 2025 г. е създадена експертна група с участие на природозащитни организации, която е разгледала и съгласувала заданието към поръчката.
От АПИ напомнят, че през юни са били оттеглени съдебните жалби срещу изграждането на последния участък на магистралата, след като е постигнато съгласие за реализацията му извън Кресненското дефиле.
Шест компании и обединения подадоха оферти в обществената поръчка за „Изработване на идеен проект за цялостно осигуряване на транспортното направление София – Кулата в участъка Симитли – Кресна, извън Кресненското дефиле“, съобщи БНР.
- Реклама -
Кандидати за изпълнител:
- Обединение „Ий Кей Джей – П“ ДЗЗД („Ий Кей Джей България Кънсълтинг Енджиниърс“ ООД и „Юнайтед“ ЕООД);
- Димитър Георгиев Марков (физическо лице);
- ДЗЗД „Рет Инженеринг“ („Рутекс“ ООД, „Енергоексперт“ АД, „Трафик Холдинг“ ЕООД);
- ДЗЗД „Зелена Кресна“ („Трансконсулт-22“ ЕООД, „Мейсън Мастърс“ ЕООД, „Аква Тера Консулт“ ЕООД, ENVECO S.A.);
- „Виа-План“ ЕООД;
- „КАТМАР 13“ ЕООД.
Прогнозната стойност на поръчката е 2,5 млн. лв. без ДДС.
Какво включва проектът
Бъдещият изпълнител трябва да изготви идеен проект за ново трасе, което да изведе транзитния трафик извън Кресненското дефиле. Целта е платното на АМ „Струма“ в посока Кулата да бъде изградено поетапно, непосредствено до платното за София, като настоящият път I-1 (Е79) ще остане като локално трасе.
Задълженията включват:
- изготвяне на Оценка за въздействие върху околната среда (ОВОС) и Оценки за съвместимост (ОС);
- предложения за интегрирани мерки, съобразени с екологичните норми, без да се увреждат видовете и местообитанията в защитените зони „Кресна“ и „Кресна Илинденци“.
Екологичен и международен контекст
Проектът е под вниманието на Бернската конвенция, чийто Постоянен комитет разглежда ежегодно случая с автомагистралата. На 44-ото заседание е постигнато сближаване на позициите между българските власти и природозащитните организации.
С Решение №62 от 12 февруари 2025 г. Министерският съвет прие Пътна карта за завършване на АМ „Струма“, а обществената поръчка е част от този процес.
Със заповед от 21 февруари 2025 г. е създадена експертна група с участие на природозащитни организации, която е разгледала и съгласувала заданието към поръчката.
От АПИ напомнят, че през юни са били оттеглени съдебните жалби срещу изграждането на последния участък на магистралата, след като е постигнато съгласие за реализацията му извън Кресненското дефиле.