Забраната за използване на смарт устройства в класните стаи ще влезе в сила през ноември с промените в Закона за предучилищното и училищно образование. Това съобщи просветния министър Красимир Вълчев.
- Реклама -
Той коментира, че съществува забрана за използване на телефони в час, но текстът е от години, когато устройствата не са били смартфони.
Днес говорим за всички смарт устройства. Убедени сме, че децата ще станат по-концентрирани и по-пълноцени, съобщи Вълчев
Министърът се позова на изследване на PISA, според което българските ученици са с най-висок процент на разсейване заради мобилните устройства. Той подчерта, че екраните имат негативно въздействие особено в ранна детска възраст и призова родителите също да предприемат мерки. От МОН са изготвили препоръки към училищата как да ползват устройствата с образователни цели.
Красимир Вълчев съобщи също, че е подготвил писма до педагогическата и родителската общност за обсъждане на възможността учебната година да стартира по-късно.
Той коментира и един от основните проблеми в образователната система – двусменния режим в училищата. По негови думи, в страната има над 80 училища с двусменен режим. Много от градовете са изцяло на едносменен режим. Проблемът е при четирите най-големи града, при които има недостиг на учебни сгради и решението е строителство и дострояване.
Забраната за използване на смарт устройства в класните стаи ще влезе в сила през ноември с промените в Закона за предучилищното и училищно образование. Това съобщи просветния министър Красимир Вълчев.
- Реклама -
Той коментира, че съществува забрана за използване на телефони в час, но текстът е от години, когато устройствата не са били смартфони.
Днес говорим за всички смарт устройства. Убедени сме, че децата ще станат по-концентрирани и по-пълноцени, съобщи Вълчев
Министърът се позова на изследване на PISA, според което българските ученици са с най-висок процент на разсейване заради мобилните устройства. Той подчерта, че екраните имат негативно въздействие особено в ранна детска възраст и призова родителите също да предприемат мерки. От МОН са изготвили препоръки към училищата как да ползват устройствата с образователни цели.
Красимир Вълчев съобщи също, че е подготвил писма до педагогическата и родителската общност за обсъждане на възможността учебната година да стартира по-късно.
Той коментира и един от основните проблеми в образователната система – двусменния режим в училищата. По негови думи, в страната има над 80 училища с двусменен режим. Много от градовете са изцяло на едносменен режим. Проблемът е при четирите най-големи града, при които има недостиг на учебни сгради и решението е строителство и дострояване.