Search Suggestions
      вторник, 23.09.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Контрола на скоростта: Камерите, предупрежденията и празнотите в закона

          Бившият директор на КАТ-София Тенчо Тенев заяви по NOVA , че въпреки въвеждането на тол камери, шофьори продължават да карат с около 220 км/ч, без да усетят реално финансовите последствия. Според него освен наказания, трябва да има и смяна на подхода, включваща ясни предупредителни знаци пред камерите и маркиране на скоростните ограничения.

          - Реклама -

          От другата страна, Илия Тодоров от Българската асоциация на пострадали при катастрофи смята, че ако шофьорите спазват максималната допустима скорост, няма нужда от допълнителни предупредителни табели за видеоконтрол, защото знакът за ограничение вече съществува. Той също така критикува практиката, че много шофьори намаляват само преди камерата и след това пак ускоряват.

          Тенев добави, че на магистралата от Слънчев бряг до Бургас много наказателни постановления за превишена скорост се отменят, тъй като пътят все още няма Акт 16 — заради това се води първокласен, а не магистрала. По негови данни, това засяга до 80% от случаите.

          Двамата също обсъдиха и идеята за въвеждане на Закон за автомобилното хулиганство. Тодоров отбеляза, че в Наказателния кодекс има разпоредби за “хулиганство, извършено с автомобил”, но се съмнява доколко те се прилагат ефективно.

          Бившият директор на КАТ-София Тенчо Тенев заяви по NOVA , че въпреки въвеждането на тол камери, шофьори продължават да карат с около 220 км/ч, без да усетят реално финансовите последствия. Според него освен наказания, трябва да има и смяна на подхода, включваща ясни предупредителни знаци пред камерите и маркиране на скоростните ограничения.

          - Реклама -

          От другата страна, Илия Тодоров от Българската асоциация на пострадали при катастрофи смята, че ако шофьорите спазват максималната допустима скорост, няма нужда от допълнителни предупредителни табели за видеоконтрол, защото знакът за ограничение вече съществува. Той също така критикува практиката, че много шофьори намаляват само преди камерата и след това пак ускоряват.

          Тенев добави, че на магистралата от Слънчев бряг до Бургас много наказателни постановления за превишена скорост се отменят, тъй като пътят все още няма Акт 16 — заради това се води първокласен, а не магистрала. По негови данни, това засяга до 80% от случаите.

          Двамата също обсъдиха и идеята за въвеждане на Закон за автомобилното хулиганство. Тодоров отбеляза, че в Наказателния кодекс има разпоредби за “хулиганство, извършено с автомобил”, но се съмнява доколко те се прилагат ефективно.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          МВФ: България трябва да затегне фискалната си политика

          България трябва да пренасочи фискалната си политика – от стимулиране на потреблението към насърчаване на дългосрочни инвестиции

          Потребителската кошница у нас: С един лев по-скъпа спрямо миналата седмица

          С един лев е поскъпнала потребителската кошница у нас през тази седмица и вече струва 97 лева.

          Разбиха криптосхема за над 100 млн. евро, акция и в България

          Координирана от Европейската служба за съдебно сътрудничество (Евроюст) операция разкри мащабна мрежа за измами с криптовалути, ощетила над 100 жертви с повече от 100...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions