Важно е не само водачите да спазват правилата, но и пътищата да са обезопасени. Това заяви пред Евроком старши експертът от Института за пътна безопасност (ИПБ) Емил Марков.
„Най-големите опасности са увеличаване на спирачни път. Водачите трябва да спазват по-голяма дистанция“, добави той.
„За всички разходи по пътнотраспортната система те се нуждаят от 3,5 млрд. лв., а имат 140 млн. бюджет, тогава да се извърши оценка и да се каже – имаме черни точки, има места в България, където загиват много хора, черни кръстовища и те да бъдат обследвани“, допълни експертът.
Той уточни, че подобни одити се правят само по Паневропейската транспортна мрежа.
„Не е работа на хората да мислят дали ще им паднат камъни на главата – това е работа на някой по веригата“, категоричен бе Марков.
Според него фактори, които могат да изглеждат дребни, като това дали височината на знака е на определено ниво, дали има видимост в кръстовището, дали е изчистена растителността, дали е подновена маркировката, могат да станат причини за произшествие.