OpenAI обогати своя чатбот с генеративен изкуствен интелект ChatGPT с възможности за работа с търсачки, за да се пребори с десетилетната доминация на Google при намирането на отговори в интернет.
С подобрението „може да получите бързи, навременни отговори с линкове към съответните уеб източници, за което преди е трябвало да влезете в търсачка“, съобщи OpenAI, предаде АФП.
Значителното подобрение на ChatGPT позволява на чатбота с ИИ да предоставя информация в реално време с директни линкове към изходни материали по теми, вариращи от прогнози за времето и цени на акциите до спортни резултати и актуални новини.
Примерите, показани на уебсайта на OpenAI, много наподобяват резултатите от търсенето в Google и Google Maps.
Също така наподобява интерфейса на Perplexity, друга търсачка, задвижвана от ИИ. Тя предлага по-разговорна версия на Google с източници, към които се препраща в отговора.
Новата функция е актуализация на ChatGPT. На потребителите е дадена възможност да получат резултатите по подразбиране или ръчно да изберат възможността, като щракнат върху иконата за уеб търсене.
Компанията твърди, че всеки уебсайт или издател може да избере да се появи в резултатите от търсенето в ChatGPT. OpenAI активно търси обратна връзка от създателите на съдържание, за да усъвършенства системата.
От момента на пускането си чатботовете с ИИ като ChatGPT или Claude на Anthropic са ограничени с прекъсвания във времето, в които предоставените отговори вече не са актуални.
Това беше широко изтълкувано като слабост на чатботовете, особено в OpenAI, която не разполага със самостоятелна търсачка, предоставяща по-навременни данни, за разлика от Google или Microsoft, които комбинират отговорите на ИИ с резултати от уеб.
Стартирането ще повдигне още въпроси за връзката на стартъпа с Microsoft, основен инвеститор в OpenAI, който също се опитва да разшири обхвата на своята търсачка срещу Google със своя Copilot AI.
Главният изпълнителен директор на OpenAI Сам Олтман заяви, че иска да превърне компанията си в интернет гигант.
Той успешно катапултира компанията до зашеметяващата оценка от 157 млрд. долара в неотдавнашния кръг на набиране на средства, в който като инвеститори се включиха Microsoft, базираният в Токио конгломерат SoftBank и производителят на чипове за изкуствен интелект Nvidia.
Привличането на нови потребители с възможностите на търсачката само ще увеличи огромните изчислителни нужди и разходи на компанията, които са огромни.