Видео, споделено от The Hollywood Reporter, показа Дженифър Лопес на премиерата на новия ѝ филм „Целувката на жената-паяк“ на фестивала Сънданс в Парк Сити, Юта.
Към Лопес се присъединиха режисьорът на мюзикъла Бил Кондън и нейният колега Тонатиу за въпроси и отговори след прожекцията. Във видеото се вижда как Лопес е видимо развълнувана и обяснява: „Цял живот съм чакала този момент“.
„Истината е, че когато говорим за значението на мюзикълите, причината, поради която изобщо исках да се занимавам с този бизнес, беше, че майка ми ме слагаше пред телевизора, когато „Уестсайдска история“ се излъчваше веднъж годишно, на Деня на благодарността. Бях просто хипнотизирана“, казва тя. „И си казах: „Това искам да правя. Това е, което искам да правя. Това винаги е била моята цел, а сега за пръв път успях да го направя“.
Романът на аржентинския писател Мануел Пуиг от 1976 г. по-късно е адаптиран във филм от 1985 г. с участието на Уилям Хърт, Раул Хулия и Соня Брага, а през 1993 г. се превръща в бродуейски мюзикъл, спечелил награда „Тони“.
Сюжетът на новия филм следва оригинала, тъй като в центъра му е политически затворник (в ролята Диего Луна) в Аржентина, който споделя килия с хомосексуален витринист (Тонатиу), където двамата разговарят за сюжета на холивудски мюзикъл с участието на талантлива актриса (Лопес).
Кондън съобщи, че по време на изказването си преди прожекцията е обърнал внимание на актуалността на проекта в светлината на неотдавнашната декларация на президента на САЩ Доналд Тръмп, че федералното правителство ще признае само два пола – мъжки и женски.
„Едно от нещата, за които става дума във филма, е опитът да се преодолеят невероятните, трудни различия, които толкова често ни разделят. В този дух ще прочета ред от една реч от началото на тази седмица: От днес нататък официалната политика на правителството на Съединените американски щати ще бъде, че съществуват само два пола – мъжки и женски“, заяви режисьорът.
Някои членове на публиката изсъскаха недоволство от това, преди той да продължи.
„Това е мнение, по което филмът има различна гледна точка“, каза Кондън. „Лично аз смятам, че най-важното нещо е, че по някакъв начин трябва да преодолеем тези различия и в този филм има усещане – надявам се да го почувствате – че единственият начин ще бъде чрез доброта и любов“.