Нетфликс съобщи за тримесечна печалба от 2,9 млрд. долара, като приходите са нараснали с 13% благодарение на неотдавнашното повишаване на цените на абонаментите, предаде АФП.
Услугата за стрийминг на телевизия заяви, че „започва добре 2025 г.“ с приходи от 10,5 млрд. долара през наскоро приключилото тримесечие.
Акциите на базираната в Силициевата долина компания поскъпнаха с повече от четири процента в следборсовата търговия.
Според Нетфликс приходите са нараснали благодарение на малко по-високите приходи от абонаменти и реклами, както и на времето за извършване на някои разходи.
В началото на тази година Нетфликс повиши премиум и стандартното членство в САЩ с два долара повече на месец, съответно до 25 и 18 долара, докато стандартното ниво, поддържано от реклами, се увеличи с един долар.
В стремежа си да стимулира спадащия растеж, компанията стартира субсидирано от реклами предлагане в края на 2023 г. по същото време, когато беше въведена забрана за споделяне на пароли.
През януари стрийминг услугата обяви, че основен приоритет ще бъде развитието на рекламния ѝ бизнес.
Нетфликс непрекъснато подобрява рекламната си платформа, тъй като зрителите продължават да се отклоняват от традиционната телевизия към стрийминг на предавания по заявка.
„Изпълняваме приоритетите си за 2025 г.: подобряваме предлагането на сериали и филми и развиваме рекламния си бизнес; доразвиваме по-нови инициативи като програмиране на живо и игри; и поддържаме здравословен ръст на приходите и печалбата“, пише Нетфликс в писмо до акционерите.
Нетфликс прогнозира ръст на приходите от 15 % през текущото тримесечие, което се дължи на предлагането на сериали и филми, както и на подобренията в рекламната платформа.
„Оставаме оптимистично настроени за нашата програма за 2025 г., която включва завръщащи се фаворити, финали на сериали, нови открития и неочаквани изненади, предназначени да развълнуват нашите членове“, посочи Нетфликс пред акционерите.
Нетфликс изтъкна хитове, сред които поредицата „Юношество“, която е регистрирала около 124 млн. гледания, и испаноезичния филм „Контраатака“ от Мексико.
През февруари Нетфликс обяви, че ще похарчи 1 милиард долара за четири години за производство на филми и сериали в Мексико, като подкрепа за усилията на това правителство да привлече инвестиции в лицето на заплахите от американски мита.
Инвеститорите разглеждат Нетфликс като рядко убежище на фондовия пазар, разтърсен от плановете на президента на САЩ Доналд Тръмп за спиране на митата, насочени към десетки търговски партньори.
Това тримесечие бележи промяната на Нетфликс да спре да съобщава броя на абонатите заедно с данните за приходите си.
Компанията, считана от анализаторите за водеща услуга за стрийминг на видео, завърши миналата година с над 300 млн. абонати.