Водещи браншови организации в транспортния сектор – включително Съюзът на международните превозвачи, КАПБ, Асоциацията на българските предприятия за международни превози, Европейският транспортен клъстер и други – настояват за реални и навременни мерки за ограничаване на пътните инциденти.
- Реклама -
В обща позиция те призовават държавните институции – Министерството на транспорта, ИА „Автомобилна администрация“, МВР, ГД „Национална полиция“, МРРБ, АПИ – да осигурят стриктен контрол, ефективни санкции и поддържана инфраструктура.
Според тях, устойчивият подход включва съчетание от контрол, образование, санкции и инвестиции в пътната мрежа.
❗ Против непланирани ограничения и затваряния
Браншът се противопоставя на затваряне на ключови пътища, като връзката между София и Североизточна България, без ясен план, предварителна координация и прозрачност.
Превозвачите настояват за:
Предварително известяване минимум 14 дни преди ограничения;
Съгласуване на ремонтни дейности чрез диалог;
Адекватни алтернативни маршрути и ясен график на ремонтите;
Компенсаторни мерки, включително временно намаление или отмяна на тол/винетни такси за засегнатите.
Секторът категорично отхвърля стигматизацията на цялата индустрия заради действията на отделни нарушители.
🔍 След катастрофата край Радомирци
Позицията на превозвачите идва на фона на катастрофата край Радомирци, при която тир едва не предизвика тежък инцидент. По разпореждане на вицепремиера и министър на транспорта Гроздан Караджов е започнала комплексна проверка на фирмата-собственик на камиона.
Целта е да се анализират:
Данни от дигитални карти и тахографи;
Маршрути, шофьорски смени и спазване на почивки;
Възможни злоупотреби – като шофиране с две карти.
Караджов подчерта, че подобни проверки ще станат практика и предупреди, че при доказани нарушения ще се стига до отнемане на лицензи.
Водещи браншови организации в транспортния сектор – включително Съюзът на международните превозвачи, КАПБ, Асоциацията на българските предприятия за международни превози, Европейският транспортен клъстер и други – настояват за реални и навременни мерки за ограничаване на пътните инциденти.
- Реклама -
В обща позиция те призовават държавните институции – Министерството на транспорта, ИА „Автомобилна администрация“, МВР, ГД „Национална полиция“, МРРБ, АПИ – да осигурят стриктен контрол, ефективни санкции и поддържана инфраструктура.
Според тях, устойчивият подход включва съчетание от контрол, образование, санкции и инвестиции в пътната мрежа.
❗ Против непланирани ограничения и затваряния
Браншът се противопоставя на затваряне на ключови пътища, като връзката между София и Североизточна България, без ясен план, предварителна координация и прозрачност.
Превозвачите настояват за:
Предварително известяване минимум 14 дни преди ограничения;
Съгласуване на ремонтни дейности чрез диалог;
Адекватни алтернативни маршрути и ясен график на ремонтите;
Компенсаторни мерки, включително временно намаление или отмяна на тол/винетни такси за засегнатите.
Секторът категорично отхвърля стигматизацията на цялата индустрия заради действията на отделни нарушители.
🔍 След катастрофата край Радомирци
Позицията на превозвачите идва на фона на катастрофата край Радомирци, при която тир едва не предизвика тежък инцидент. По разпореждане на вицепремиера и министър на транспорта Гроздан Караджов е започнала комплексна проверка на фирмата-собственик на камиона.
Целта е да се анализират:
Данни от дигитални карти и тахографи;
Маршрути, шофьорски смени и спазване на почивки;
Възможни злоупотреби – като шофиране с две карти.
Караджов подчерта, че подобни проверки ще станат практика и предупреди, че при доказани нарушения ще се стига до отнемане на лицензи.
Правителството одобри с постановление допълнителни трансфери в размер на 53 млн. лева по бюджета на Столична община, предназначени за разширението на софийското метро и...
Министерският съвет прие постановление за одобряване на допълнителни разходи в размер на 20 млн. лева по бюджета на Министерството на културата за 2025 г.,...
Значи призовават за спешно изграждане на КАЧЕСТВЕНИ и с ПОДХОДЯЩ ГАБАРИТ пътища в България. Призовават и за КРАЙ на претоварените камиони – TIR и самосвали с инертен м- л от кариерите, които посипват по пътищата чакъл
Boiko Dankov А,Вие да не карате track simulator.Всички камиони са фиксирани на макс.90.Особенно с новите тахографи ,които в същото време са и джипиес тракери.Отчитат координати,скорост иииии многодр.неща,които могат да се проверяват И от разстояние.А за претоварване си има доста проверки.
Докато медиите не започнете да говорите за скапаната инфраструктура,Пране на пари, корупция, кюлчета пудели и тн – никога няма да св оправим
Кво ми пазите асфалтената мафия
Ами спешните мерки са като почнат да спазват правилата за движение и ограничението на скоростта според пътя и условията в ,който се движат и ще намалеят със сигурност драстично жертвите и инцидентите и без иконките на идиотите от правителството.
Ми то те са виновни..
Най много да се наблегне на карането с втора карта
Значи призовават за спешно изграждане на КАЧЕСТВЕНИ и с ПОДХОДЯЩ ГАБАРИТ пътища в България. Призовават и за КРАЙ на претоварените камиони – TIR и самосвали с инертен м- л от кариерите, които посипват по пътищата чакъл
Нови пътища и без плащане
Самите превозвачи нарушават закона.
Най-вече да подобрят качеството на пътищата,със съответната маркировка,пътни знаци и табели.
Неможе да плащам за нещо,което не получавам.
Димитър Скутов по важен е пътя и настилката защо тези проблеми са само тук а не в Сърбия и други държави извън България
Трябват ви пътища. Не го ли разбрахте!
камионите карат със 140 и не може да ги изпревариш!!! даже не ти дават възможност!!! то се вижда от катастрофите!!! няма спиране!!!
Boiko Dankov А,Вие да не карате track simulator.Всички камиони са фиксирани на макс.90.Особенно с новите тахографи ,които в същото време са и джипиес тракери.Отчитат координати,скорост иииии многодр.неща,които могат да се проверяват И от разстояние.А за претоварване си има доста проверки.
Senol Ramadan Какво да им обясняваш.Ганьо е професор по всичкология
Докато медиите не започнете да говорите за скапаната инфраструктура,Пране на пари, корупция, кюлчета пудели и тн – никога няма да св оправим
Кво ми пазите асфалтената мафия
Ами спешните мерки са като почнат да спазват правилата за движение и ограничението на скоростта според пътя и условията в ,който се движат и ще намалеят със сигурност драстично жертвите и инцидентите и без иконките на идиотите от правителството.
МВР ви купува икони 😂
Време е да забранят движението на тирове в почивни дни!
Веско Василев що не ги забранят изобщо,ще зареждаме складовете със Сивушка и Белчо 🤔
Vlado Lefterov Няма по нагли шофьори на пътя от тираджиите! Да си почиват и те в събота и неделя.
Да не казвам 100 но 80% камионите са претоварени а на магистралата може да видите как карат със 110км че и нагоре
Alexandar Pavlov Ади ве отворен.защо не направи клип да видим
Иконите на МВР ще помогнат
Милите лицемери
да спрат да назначават леваци