Водещи браншови организации в транспортния сектор – включително Съюзът на международните превозвачи, КАПБ, Асоциацията на българските предприятия за международни превози, Европейският транспортен клъстер и други – настояват за реални и навременни мерки за ограничаване на пътните инциденти.
- Реклама -
В обща позиция те призовават държавните институции – Министерството на транспорта, ИА „Автомобилна администрация“, МВР, ГД „Национална полиция“, МРРБ, АПИ – да осигурят стриктен контрол, ефективни санкции и поддържана инфраструктура.
Според тях, устойчивият подход включва съчетание от контрол, образование, санкции и инвестиции в пътната мрежа.
❗ Против непланирани ограничения и затваряния
Браншът се противопоставя на затваряне на ключови пътища, като връзката между София и Североизточна България, без ясен план, предварителна координация и прозрачност.
Превозвачите настояват за:
Предварително известяване минимум 14 дни преди ограничения;
Съгласуване на ремонтни дейности чрез диалог;
Адекватни алтернативни маршрути и ясен график на ремонтите;
Компенсаторни мерки, включително временно намаление или отмяна на тол/винетни такси за засегнатите.
Секторът категорично отхвърля стигматизацията на цялата индустрия заради действията на отделни нарушители.
🔍 След катастрофата край Радомирци
Позицията на превозвачите идва на фона на катастрофата край Радомирци, при която тир едва не предизвика тежък инцидент. По разпореждане на вицепремиера и министър на транспорта Гроздан Караджов е започнала комплексна проверка на фирмата-собственик на камиона.
Целта е да се анализират:
Данни от дигитални карти и тахографи;
Маршрути, шофьорски смени и спазване на почивки;
Възможни злоупотреби – като шофиране с две карти.
Караджов подчерта, че подобни проверки ще станат практика и предупреди, че при доказани нарушения ще се стига до отнемане на лицензи.
Водещи браншови организации в транспортния сектор – включително Съюзът на международните превозвачи, КАПБ, Асоциацията на българските предприятия за международни превози, Европейският транспортен клъстер и други – настояват за реални и навременни мерки за ограничаване на пътните инциденти.
- Реклама -
В обща позиция те призовават държавните институции – Министерството на транспорта, ИА „Автомобилна администрация“, МВР, ГД „Национална полиция“, МРРБ, АПИ – да осигурят стриктен контрол, ефективни санкции и поддържана инфраструктура.
Според тях, устойчивият подход включва съчетание от контрол, образование, санкции и инвестиции в пътната мрежа.
❗ Против непланирани ограничения и затваряния
Браншът се противопоставя на затваряне на ключови пътища, като връзката между София и Североизточна България, без ясен план, предварителна координация и прозрачност.
Превозвачите настояват за:
Предварително известяване минимум 14 дни преди ограничения;
Съгласуване на ремонтни дейности чрез диалог;
Адекватни алтернативни маршрути и ясен график на ремонтите;
Компенсаторни мерки, включително временно намаление или отмяна на тол/винетни такси за засегнатите.
Секторът категорично отхвърля стигматизацията на цялата индустрия заради действията на отделни нарушители.
🔍 След катастрофата край Радомирци
Позицията на превозвачите идва на фона на катастрофата край Радомирци, при която тир едва не предизвика тежък инцидент. По разпореждане на вицепремиера и министър на транспорта Гроздан Караджов е започнала комплексна проверка на фирмата-собственик на камиона.
Целта е да се анализират:
Данни от дигитални карти и тахографи;
Маршрути, шофьорски смени и спазване на почивки;
Възможни злоупотреби – като шофиране с две карти.
Караджов подчерта, че подобни проверки ще станат практика и предупреди, че при доказани нарушения ще се стига до отнемане на лицензи.
Магистър-фармацевтите са в готовност за протест, ако се въведе задължението аптеките да ползват само регистрирани в НАП софтуери за управление на продажбите, предаде Нова...
"Президентът трябва да свика КСНС по казуса "Лукойл, за да чуе различните мнения на партиите."
Това каза председателят на ПП "Републиканци за България" Цветан...
"Радостин Василев да докаже в съда, че Мария Илиева лъже."
Това каза координаторът на ПП "Величие" Кирил Георев, който беше гост в предаването "Делници" с...
Значи призовават за спешно изграждане на КАЧЕСТВЕНИ и с ПОДХОДЯЩ ГАБАРИТ пътища в България. Призовават и за КРАЙ на претоварените камиони – TIR и самосвали с инертен м- л от кариерите, които посипват по пътищата чакъл
Boiko Dankov А,Вие да не карате track simulator.Всички камиони са фиксирани на макс.90.Особенно с новите тахографи ,които в същото време са и джипиес тракери.Отчитат координати,скорост иииии многодр.неща,които могат да се проверяват И от разстояние.А за претоварване си има доста проверки.
Докато медиите не започнете да говорите за скапаната инфраструктура,Пране на пари, корупция, кюлчета пудели и тн – никога няма да св оправим
Кво ми пазите асфалтената мафия
Ами спешните мерки са като почнат да спазват правилата за движение и ограничението на скоростта според пътя и условията в ,който се движат и ще намалеят със сигурност драстично жертвите и инцидентите и без иконките на идиотите от правителството.
Ми то те са виновни..
Най много да се наблегне на карането с втора карта
Значи призовават за спешно изграждане на КАЧЕСТВЕНИ и с ПОДХОДЯЩ ГАБАРИТ пътища в България. Призовават и за КРАЙ на претоварените камиони – TIR и самосвали с инертен м- л от кариерите, които посипват по пътищата чакъл
Нови пътища и без плащане
Самите превозвачи нарушават закона.
Най-вече да подобрят качеството на пътищата,със съответната маркировка,пътни знаци и табели.
Неможе да плащам за нещо,което не получавам.
Димитър Скутов по важен е пътя и настилката защо тези проблеми са само тук а не в Сърбия и други държави извън България
Трябват ви пътища. Не го ли разбрахте!
камионите карат със 140 и не може да ги изпревариш!!! даже не ти дават възможност!!! то се вижда от катастрофите!!! няма спиране!!!
Boiko Dankov А,Вие да не карате track simulator.Всички камиони са фиксирани на макс.90.Особенно с новите тахографи ,които в същото време са и джипиес тракери.Отчитат координати,скорост иииии многодр.неща,които могат да се проверяват И от разстояние.А за претоварване си има доста проверки.
Senol Ramadan Какво да им обясняваш.Ганьо е професор по всичкология
Докато медиите не започнете да говорите за скапаната инфраструктура,Пране на пари, корупция, кюлчета пудели и тн – никога няма да св оправим
Кво ми пазите асфалтената мафия
Ами спешните мерки са като почнат да спазват правилата за движение и ограничението на скоростта според пътя и условията в ,който се движат и ще намалеят със сигурност драстично жертвите и инцидентите и без иконките на идиотите от правителството.
МВР ви купува икони 😂
Време е да забранят движението на тирове в почивни дни!
Веско Василев що не ги забранят изобщо,ще зареждаме складовете със Сивушка и Белчо 🤔
Vlado Lefterov Няма по нагли шофьори на пътя от тираджиите! Да си почиват и те в събота и неделя.
Да не казвам 100 но 80% камионите са претоварени а на магистралата може да видите как карат със 110км че и нагоре
Alexandar Pavlov Ади ве отворен.защо не направи клип да видим
Иконите на МВР ще помогнат
Милите лицемери
да спрат да назначават леваци