Съединените щати са готови да разширят митата срещу държави, които купуват руски петрол, ако ЕС предприеме подобни стъпки, с цел да се ударят приходите, от които Москва финансира войната си в Украйна. Това съобщи пред АФП неназован американски служител.
- Реклама -
По време на разговори между американски и европейски представители президентът Доналд Тръмп е предложил въвеждане на мита между 50 и 100% за големи купувачи като Китай и Индия, уточнил е източникът.
Преговорите се водят във Вашингтон, където европейският пратеник Дейвид О’Съливън ръководи делегация за двудневни срещи.
„Източникът на парите за руската военна машина са покупките на петрол от Китай и Индия. Ако не се удари именно там, няма как да бъде спрян военният апарат“, подчерта американският служител.
В дискусиите участват още министърът на финансите Скот Бесент, представители на Службата на търговския представител на САЩ и Държавния департамент. Според източника, Тръмп е „готов да действа“, но е настоял, че „ЕС трябва да бъде с нас“.
Освен митата са обсъждани и въпроси, свързани със замразените руски държавни активи.
На 7 септември Тръмп вече заплаши с нови санкции срещу Москва, след като Кремъл нанесе най-големия си въздушен удар срещу Украйна от началото на войната. Той предупреди, че ще накаже държави, купуващи руски петрол – засега единствено Индия е засегната от т.нар. вторични санкции.
„Искаме да бъдем сериозни. Искаме тази война да приключи. Затова силно насърчаваме нашите европейски партньори да действат“, заяви американският представител.
Междувременно ЕС подготвя 19-и пакет от санкции срещу Русия, който според дипломати ще включва мерки срещу компании, помагащи на Москва да заобикаля ограниченията. Германия и Франция настояват в него да бъде включен петролният гигант „Лукойл“.
„Всички опции остават на масата“, написа в X министърът на финансите Скот Бесент след срещите на 8 септември, подчертавайки, че целта е подкрепа за мирни преговори между Москва и Киев.
Съединените щати са готови да разширят митата срещу държави, които купуват руски петрол, ако ЕС предприеме подобни стъпки, с цел да се ударят приходите, от които Москва финансира войната си в Украйна. Това съобщи пред АФП неназован американски служител.
- Реклама -
По време на разговори между американски и европейски представители президентът Доналд Тръмп е предложил въвеждане на мита между 50 и 100% за големи купувачи като Китай и Индия, уточнил е източникът.
Преговорите се водят във Вашингтон, където европейският пратеник Дейвид О’Съливън ръководи делегация за двудневни срещи.
„Източникът на парите за руската военна машина са покупките на петрол от Китай и Индия. Ако не се удари именно там, няма как да бъде спрян военният апарат“, подчерта американският служител.
В дискусиите участват още министърът на финансите Скот Бесент, представители на Службата на търговския представител на САЩ и Държавния департамент. Според източника, Тръмп е „готов да действа“, но е настоял, че „ЕС трябва да бъде с нас“.
Освен митата са обсъждани и въпроси, свързани със замразените руски държавни активи.
На 7 септември Тръмп вече заплаши с нови санкции срещу Москва, след като Кремъл нанесе най-големия си въздушен удар срещу Украйна от началото на войната. Той предупреди, че ще накаже държави, купуващи руски петрол – засега единствено Индия е засегната от т.нар. вторични санкции.
„Искаме да бъдем сериозни. Искаме тази война да приключи. Затова силно насърчаваме нашите европейски партньори да действат“, заяви американският представител.
Междувременно ЕС подготвя 19-и пакет от санкции срещу Русия, който според дипломати ще включва мерки срещу компании, помагащи на Москва да заобикаля ограниченията. Германия и Франция настояват в него да бъде включен петролният гигант „Лукойл“.
„Всички опции остават на масата“, написа в X министърът на финансите Скот Бесент след срещите на 8 септември, подчертавайки, че целта е подкрепа за мирни преговори между Москва и Киев.
Съединените щати са потресени от жестоко убийство на 23-годишна украинска бежанка в трамвай в град Шарлот, в източната част на страната, предаде Франс прес.
Днес Съветът за сигурност на ООН ще проведе извънредно заседание, посветено на израелската атака срещу високопоставени представители на палестинското движение „Хамас“ в Катар, съобщава...
Справка. Между другото, два газовози, „Заря“ и „Восход“, бяха заредени в завода в началото на август. Именно те пристигнаха в Китай. Третият, който беше зареден, беше „Ирис“. Доколкото разбирам, той ще пристигне в пристанището си по местоназначение утре. Четвъртият, който беше зареден, беше „Кристоф дьо Манжери“. Това ще бъде четвъртият. Всички те са под санкции и съставляват така наречения газов „сянка флот“ на Русия. Съдейки по датите на товарене и разтоварване, газовозите изминават маршрута от завода до пристанището на местоназначението за около 28 дни. Плюс три дни за товарене и три за разтоварване, и 28 дни за връщане. Така че, за целия маршрут (без претоварване в Петропавловск-Камчатски, тъй като няма терминал) получаваме 62 дни. По този начин, за такъв постоянен конвейер са ни необходими 21 кораба, а през зимата – допълнителни ледоразбивачи. Но досега, според Bloomberg, са изпратени седем партиди от Arctic LNG-2 за, както вече е ясно, Китай.
Ще видим какво ще се случи по-нататък. Ако Китай вземе газ от поне една линия на Arctic LNG-2, това ще бъде огромен пробив за NOVATEK и Русия.
Загуба на време
Справка. Между другото, два газовози, „Заря“ и „Восход“, бяха заредени в завода в началото на август. Именно те пристигнаха в Китай. Третият, който беше зареден, беше „Ирис“. Доколкото разбирам, той ще пристигне в пристанището си по местоназначение утре. Четвъртият, който беше зареден, беше „Кристоф дьо Манжери“. Това ще бъде четвъртият. Всички те са под санкции и съставляват така наречения газов „сянка флот“ на Русия. Съдейки по датите на товарене и разтоварване, газовозите изминават маршрута от завода до пристанището на местоназначението за около 28 дни. Плюс три дни за товарене и три за разтоварване, и 28 дни за връщане. Така че, за целия маршрут (без претоварване в Петропавловск-Камчатски, тъй като няма терминал) получаваме 62 дни. По този начин, за такъв постоянен конвейер са ни необходими 21 кораба, а през зимата – допълнителни ледоразбивачи. Но досега, според Bloomberg, са изпратени седем партиди от Arctic LNG-2 за, както вече е ясно, Китай.
Ще видим какво ще се случи по-нататък. Ако Китай вземе газ от поне една линия на Arctic LNG-2, това ще бъде огромен пробив за NOVATEK и Русия.