Американският президент Доналд Тръмп удължи срока за налагането на потенциална забрана върху TikTok до 16 декември. Това е четвъртото отлагане на закон, целящ да принуди продажбата на приложението от неговия китайски собственик, предаде АФП.
- Реклама -
Съобщението беше направено чрез президентски указ, въпреки че на 15 септември Тръмп заяви пред журналисти, че САЩ и Китай са постигнали споразумение относно новата структура на собствеността върху TikTok.
Приложението е собственост на китайската интернет компания ByteDance.
Федерален закон, който изискваше продажбата на TikTok или забрана на приложението по съображения за национална сигурност, трябваше да влезе в сила ден преди инаугурацията на президента Тръмп на 20 януари.
Но републиканецът, чието предизборно кампанийно присъствие за 2024 г. силно разчиташе на социалните мрежи и който е изразявал симпатии към TikTok, спря временно забраната.
През юни Тръмп вече беше удължил крайния срок за популярното приложение с още 90 дни, за да намери купувач, който не е базиран в Китай, или да бъде забранено в САЩ. Това удължаване изтичаше на 17 септември.
Американският президент Доналд Тръмп удължи срока за налагането на потенциална забрана върху TikTok до 16 декември. Това е четвъртото отлагане на закон, целящ да принуди продажбата на приложението от неговия китайски собственик, предаде АФП.
- Реклама -
Съобщението беше направено чрез президентски указ, въпреки че на 15 септември Тръмп заяви пред журналисти, че САЩ и Китай са постигнали споразумение относно новата структура на собствеността върху TikTok.
Приложението е собственост на китайската интернет компания ByteDance.
Федерален закон, който изискваше продажбата на TikTok или забрана на приложението по съображения за национална сигурност, трябваше да влезе в сила ден преди инаугурацията на президента Тръмп на 20 януари.
Но републиканецът, чието предизборно кампанийно присъствие за 2024 г. силно разчиташе на социалните мрежи и който е изразявал симпатии към TikTok, спря временно забраната.
През юни Тръмп вече беше удължил крайния срок за популярното приложение с още 90 дни, за да намери купувач, който не е базиран в Китай, или да бъде забранено в САЩ. Това удължаване изтичаше на 17 септември.