Проучване на Световната банка (СБ) за периода 2014-2018 г. сочи, че едва 10% от новоназначените учители в страната остават трайно в образователната ни система. Повече от половината напускат още след първата си година в училище. През втората година средно 60% от тези, които са се задържали там до този момент напускат. След третата година над половината от останалите до също си тръгват и сменят професията.
- Реклама -
През 2019 г. отпадналите преподаватели след първата година са по-малко – 23%. Най-вероятната причина е кампанията за привличането и задържането на млади учители.
Най-многобройна е групата на напускащите педагози поради пенсиониране. На второ място са учителите във възрастовата група 31-40 години. За 2019 г. те са били 18,7% от всички, излезли от училище.
„Това означава, че системата губи специалисти в най-активната възраст, които имат най-голям потенциал да се развиват и да въвеждат иновативни практики“, смятат експертите на Световната банка.
Проучване на Световната банка (СБ) за периода 2014-2018 г. сочи, че едва 10% от новоназначените учители в страната остават трайно в образователната ни система. Повече от половината напускат още след първата си година в училище. През втората година средно 60% от тези, които са се задържали там до този момент напускат. След третата година над половината от останалите до също си тръгват и сменят професията.
- Реклама -
През 2019 г. отпадналите преподаватели след първата година са по-малко – 23%. Най-вероятната причина е кампанията за привличането и задържането на млади учители.
Най-многобройна е групата на напускащите педагози поради пенсиониране. На второ място са учителите във възрастовата група 31-40 години. За 2019 г. те са били 18,7% от всички, излезли от училище.
„Това означава, че системата губи специалисти в най-активната възраст, които имат най-голям потенциал да се развиват и да въвеждат иновативни практики“, смятат експертите на Световната банка.