Начало Новини Предавания На живо

FACEBOOK с нова кампания срещу фалшивите новини

С цел потребителите по-лесно да забелязват умишленото разпространение на неверните слухове

FACEBOOK с нова кампания срещу фалшивите новини

С цел потребителите по-лесно да забелязват умишленото разпространение на неверните слухове

2 сЛюбопитно 464 Диана Йоцова


Facebook стартира нова кампания, която цели да помогне на хората в социалната мрежа да забелязват по-лесно фалшивите новини и да поставят под въпрос това, което четат в интернет.

През следващите няколко седмици новата инициатива ще бъде реализирана в редица държави от региона на Европа, Близкия изток и Африка. Потребителите на социалната мрежа ще получат достъп до инструменти за проверка на информацията.

„Три въпроса, които да помогнат за справяне с фалшивите новини” ще циркулират в социалната мрежа чрез серия от креативни реклами и ще водят директно до създадения за целта уебсайт на кампанията:

Кой е първоизточникът? Ако не е посочен такъв, потърсете го.

Какво липсва? Прочетете цялата история, не само заглавието.

Как ви кара да се чувствате? Хората, които създават фалшиви новини, се опитват да ви манипулират.

Първоначално кампанията ще бъде представена на потребителите в ЕС, във Великобритания, както и в страните от Близкия изток, Африка и Турция. За да оцени ефективността на инициативата, Facebook ще организира последващи проучвания с цел да разбере какво са научили потребителите и на тази база да създаде още кампании за медийна грамотност в бъдеще.

Дезинформацията или „фалшивите новини”, които стават все по-популярни, са важна тема от години. Facebook се стреми да показва по-малко неверни сведения – особено такива, свързани с COVID-19.