София 20 °C София 20°C - предимно облачно Велико Търново 17 °C Велико Търново 17°C - умерен дъжд Пловдив 22 °C Пловдив 22°C - облачно Варна 14 °C Варна 14°C - слаб дъжд Бургас 17 °C Бургас 17°C - умерен дъжд

Георги Терзийски: В България в момента се строят най-евтините магистрали в Европа

Според него мотивите за съкращението му са били сглобени
38 сПолитика 1167

От истини и полуистини се сглобява внушение. Това каза освободеният от поста председател на Агенция "Пътна инфраструктура" Георги Терзийски пред Нова. В сряда срещу четвъртък досегашното ръководство на АПИ беше освободено. Мотивът - „плащане на аванси за строително-монтажни работи за обекти, които нямат проектна готовност и разрешение за строеж към 26 май тази година“.

„Беше ни връчена заповед, като в нея мотивите бяха по преценка на министъра на регионалното развитие. Това е съвсем нормално, в закона има такава възможност. Изненада ме официалното съобщение на министерството, с което бяха посочени други мотиви”, каза той.

По думите му това може да се дължи на факта, че министър Комитова е била подведена от свои експерти. „Това нямаше да се случи, ако ни беше извикала лично, в нормално време, за да ни връчи заповедите и да обсъдим мотивите”, допълни Терзийски.

„Ако тя не е подведена, а с нейно съгласие тези мотиви са сглобени, защото това е една сглобка, която усещам как в последно време често се прави. От истини и полуистини се сглобява едно внушение”, допълни бившият председател на УС на АПИ.

Терзийски разясни кое е истина и кое не от мотивите за отстраняване относно плащаните аванси. Истина било, че са плащани аванси по някои договори. За строително-монтажни дейности обаче - полуистина.

Той коментира и казуса около държавното дружество „Автомагистрали” и съмненията на членове на Комисията по ревизия в бившия парламент на непрозрачно изразходване на 5 млрд. лева.

„Как са разходвани непрозрачно тези пари? Кой го казва? Аз няма как да твърдя това, тъй като съм сигурен, че това не е така. Това е още едно внушение, който никой в комисията не разясни. 5 млрд. са средства осигурени от правителството, за да се гарантира необратимостта на изграждането на големите инфраструктурни проекти, а не са по сметките на "Автомагистрали”, категоричен бе той.

Той обясни, че в България в момента се строят най-евтините магистрали в Европа. Имало и изследване на Камарата на строителите, което го показва.

Телевизия Евроком - водещи новини от България и света - политика, здраве, предавания, спорт Eurocom.bg се издържа чрез реклами!

Моля, разрешете рекламите на сайта ни!

Благодарим Ви, че ни подкрепяте!