Парите на туристи могат да се възстановят, но при определени условия. Това каза Игнат Арсенов, главен директор „Контрол на пазара“ в Комисията за защита на потребителите (КЗП), пред БНТ. Той обясни, че ако пътуването бъде отменено заради пандемията, туроператорите могат да предложат ваучер за друга екскурзия, а ако потребителят откаже този вариант, парите му ще бъдат върнати. Арсенов уточни, че възстановяването на средствата се осъществява в дванайсет месечен срок. Той добави, че туристите могат да отменят пътуване, но може да дължат неустойки по договора.
- Реклама -
„Ако няма сключен договор за пакет, тогава нещата са малко по-сложни. Туристът е трябвало малко по-рано да предвиди какво ще се случи, тоест да е взел резервация, която да е отменима“, посочи директорът на „Контрол на пазара“.
Според него при хотелска резервация трябва внимателно да се проверят условията за анулация и дали има неустойка. Арсенов допълни, че при отмяна на полет парите на пътниците също трябва да се възстановят.
Парите на туристи могат да се възстановят, но при определени условия. Това каза Игнат Арсенов, главен директор „Контрол на пазара“ в Комисията за защита на потребителите (КЗП), пред БНТ. Той обясни, че ако пътуването бъде отменено заради пандемията, туроператорите могат да предложат ваучер за друга екскурзия, а ако потребителят откаже този вариант, парите му ще бъдат върнати. Арсенов уточни, че възстановяването на средствата се осъществява в дванайсет месечен срок. Той добави, че туристите могат да отменят пътуване, но може да дължат неустойки по договора.
- Реклама -
„Ако няма сключен договор за пакет, тогава нещата са малко по-сложни. Туристът е трябвало малко по-рано да предвиди какво ще се случи, тоест да е взел резервация, която да е отменима“, посочи директорът на „Контрол на пазара“.
Според него при хотелска резервация трябва внимателно да се проверят условията за анулация и дали има неустойка. Арсенов допълни, че при отмяна на полет парите на пътниците също трябва да се възстановят.