България е трета в Европейския съюз по добив на мед и страната ни трябва да се възползва от стратегическото си положение.
- Реклама -
Това заяви министърът на икономиката и индустрията Никола Стоянов по време на откриването на международната конференция „Automotive & Battery Forum 2023“.
„Автомобилният сектор е обхванат от ключови трансформации, които ще бележат бъдещето на сектора през следващите десетилетия“, коментира министър Стоянов.
Той акцентира, че от една страна в момента европейските компании търсят възможности да върнат ключови производства от Азия на Стария континент, а от друга – все по-голямото значение на производството на батерии и развитие на електрическата мобилност. По думите му България може да предложи много, за да отговорят европейските предприятия и на двете трансформации в сектора.
„Ние сме страна член на ЕС с ключово географско положение – както по отношение на Балканите, така и за Близкия Изток. Заедно с това сме и сред водещите държави по добив на редица метали, които са ключови за автомобилната индустрия и в частност за производството на батерии“, добави още той.
Икономическият министър припомни, че заедно с Минно-геоложката камара се разработва инвестиционна карта за реиндустриализация на България, която ще покаже ясна картина на полезните материали, които се добиват у нас и икономическата специализация на всеки от районите.
Никола Стоянов обърна внимание, че наред с това продължава развитието на държавните индустриални зони, „защото това са локациите, които могат да предложат най-много на компаниите търсещи „nearshoring”.
България е трета в Европейския съюз по добив на мед и страната ни трябва да се възползва от стратегическото си положение.
- Реклама -
Това заяви министърът на икономиката и индустрията Никола Стоянов по време на откриването на международната конференция „Automotive & Battery Forum 2023“.
„Автомобилният сектор е обхванат от ключови трансформации, които ще бележат бъдещето на сектора през следващите десетилетия“, коментира министър Стоянов.
Той акцентира, че от една страна в момента европейските компании търсят възможности да върнат ключови производства от Азия на Стария континент, а от друга – все по-голямото значение на производството на батерии и развитие на електрическата мобилност. По думите му България може да предложи много, за да отговорят европейските предприятия и на двете трансформации в сектора.
„Ние сме страна член на ЕС с ключово географско положение – както по отношение на Балканите, така и за Близкия Изток. Заедно с това сме и сред водещите държави по добив на редица метали, които са ключови за автомобилната индустрия и в частност за производството на батерии“, добави още той.
Икономическият министър припомни, че заедно с Минно-геоложката камара се разработва инвестиционна карта за реиндустриализация на България, която ще покаже ясна картина на полезните материали, които се добиват у нас и икономическата специализация на всеки от районите.
Никола Стоянов обърна внимание, че наред с това продължава развитието на държавните индустриални зони, „защото това са локациите, които могат да предложат най-много на компаниите търсещи „nearshoring”.