„Първо протоколи се създават от медицинските дружества и специалистите. Всяка болница трябва да има правилник и протоколи. За мен проблемът идва много преди да се стигне до лечебното заведение“, това заяви адвокатът по медицинско право Христина Николова пред БНТ след случая с починалата жена в Спешното отделение на Многопрофилната болница във Враца.
- Реклама -
„Връщаме се до това какви са правата на пациентите, защото когато има твърдение за допуснато нарушение трябва да се извърши оценка и експертиза. Когато се извършва такава, но тя не е обективна – все едно. Смисълът да се водят дела, близките пари не ги интересуват. Те искат превенция“, категорична беше тя.
„Всеки проблем има най-малко две страни. Първо е емоционалната, защото е загубен човешки живот. Ако един човек има нужда от помощ, трябва бързо да се диагностицира случая и той да започне да се реанимира щом е стигнал до Спешна помощ“, заяви от своя страна д-р Иван Кокалов, председател на Федерацията на синдикатите в здравеопазването.
„След това опираме до организационни неща – доколко е проследен процесът на лечение. Кой организира това лечение? Колко от времето на лекарите се отделя за лечение?“, попита Кокалов.
„Когато пациентът потърси личният лекар той трябва да го прегледа и да му насрочи пълни изследвания, а ние не знаем на тази жена какво е направено“, допълни от своя страна Христина Николова.
„Доколкото разбрахме е с отрицателен тест“, заяви тя за това дали пациентката е била болна от коронавирус.
„Първо протоколи се създават от медицинските дружества и специалистите. Всяка болница трябва да има правилник и протоколи. За мен проблемът идва много преди да се стигне до лечебното заведение“, това заяви адвокатът по медицинско право Христина Николова пред БНТ след случая с починалата жена в Спешното отделение на Многопрофилната болница във Враца.
- Реклама -
„Връщаме се до това какви са правата на пациентите, защото когато има твърдение за допуснато нарушение трябва да се извърши оценка и експертиза. Когато се извършва такава, но тя не е обективна – все едно. Смисълът да се водят дела, близките пари не ги интересуват. Те искат превенция“, категорична беше тя.
„Всеки проблем има най-малко две страни. Първо е емоционалната, защото е загубен човешки живот. Ако един човек има нужда от помощ, трябва бързо да се диагностицира случая и той да започне да се реанимира щом е стигнал до Спешна помощ“, заяви от своя страна д-р Иван Кокалов, председател на Федерацията на синдикатите в здравеопазването.
„След това опираме до организационни неща – доколко е проследен процесът на лечение. Кой организира това лечение? Колко от времето на лекарите се отделя за лечение?“, попита Кокалов.
„Когато пациентът потърси личният лекар той трябва да го прегледа и да му насрочи пълни изследвания, а ние не знаем на тази жена какво е направено“, допълни от своя страна Христина Николова.
„Доколкото разбрахме е с отрицателен тест“, заяви тя за това дали пациентката е била болна от коронавирус.