Search Suggestions
      сряда, 05.11.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Верстапен спечели Гран При на Катар

          Трикратният световен шампион Макс Верстапен с Ред Бул спечели Гран При на Катар без никакви затруднения и записа 49-а победа в кариерата си и 14-и триумф през сезона. Нидерландецът отвя конкуренцията, след като вчера осигури титлата си във Формула 1 с второ място в спринта. Победителят от съботната и по-кратка надпревара Оскар Пиастри финишира втори, а неговият съотборник Ландо Норис допълни топ 3.

          - Реклама -

          Джордж Ръсел стартира втори, но завърши четвърти, след като още на старта се удари с Люис Хамилтън. Шарл Льоклер взе петата позиция. Топ 10 запълниха Фернандо Алонсо, Естебан Окон, Валтери Ботас, Ланс Строл и Пиер Гасли.

          Серхио Перес тръгна от бокса и след две наказания за излизане от очертанията на пистата, мексиканецът не успя да прогресира особено и завърши извън точките.

          Драмата бе пълна още преди старта, защото ФИА наложи максимум гумите да бъдат използвани по 18 обиколки, което означаваше при чист старт поне 3 спирания за смяна. Всичко щеше да се реши именно от степента на износване, за която имаше много неизвестни. Карлос Сайнц пък изобщо не започна заради теч на гориво в неговото Ферари.

          На старта третия Люис Хамилтън започваше със софт, за да атакува лидера Макс Верстапен, който бе с медиум, с които бе и другият пилот на Мерцедес в челото – Джордж Ръсел, стартиращ втори. Макс остана начело, но зад него бе интересно. Хамилтън се опита да атакува с късно спиране в първи завой, като бе от външната страна. Ръсел остана по средата и нямаше накъде да отиде, за да се стигне до удар между двата Мерцедеса и отпадане в Люис в чакъла. Ръсел продължи с минаване през бокса, а на пистата излезе кола за сигурност.

          Случилото помогна на Оскар Пиастри да се изстреля до втората място с отличен старт. Следваха Алонсо, Льоклер, Окон, Норис, Гасли и Цунода, а след станалото поне 2 позиции на подиума изглеждаха отворени. Сейфтикарът пък даде възможност на някои от пилотите да сменят гумите си и да получат предимство.

          Борбата бе подновена в края на четвъртата обиколка. Верстапен нямаше проблеми да остане начело, а Ръсел бе 14-и, точно зад Перес, когото обаче изпревари скоро заради по-добрите си гуми.

          В следващите обиколки Макс поддържаше аванс под 2 секунди до Пиастри, докато Ръсел излезе 11-и след изпреварвания срещу Джоу и Сарджънт. Около 12-13 обиколка започнаха и планираните спирания. От Макларън повикаха Пиастри, който влезе пръв от тези в челото и сложи хард. Същото направи и Льоклер, докато Макс остана с аванс от 10 секунди пред Норис, който също влезе за смяна в следващия тур и пак сложи медиум.

          Ръсел вече бе втори, на 16 секунди от Макс, когато влезе за смяна и се върна 15-и. Албън, Перес и Джоу допълваха четворката, като също не бяха спирали за гуми. Смяната на Верстапен дойде в края на 17-ия тур, като той пак сложи медиум и излезе втори, точно зад Алекс Албън с Уилямс.

          Норис мина пред Льоклер и излезе 6-и, докато Пиастри се движеше на отличното второ място, на 8 секунди от Макс. Австралиецът обаче трябваше да спре за нова смяна до 25-ата обиколка заради ограниченията на гумите. Алонсо бе трети, пред Норис и Льоклер.

          Смяната на Пиастри мина без проблеми, след което последваха смени за Льоклер и Окон, а в следващия тур и на Алонсо, докато Норис остана малко по-дълго, като влезе в 28-ата обиколка и се върна на под 6 секунди от съотборника си Пиастри.

           

          В 33-ия тур Алонсо имаше проблеми и излезе от пистата, но успя да се върне, въпреки че загуби време, а с това и шанс за място в четворката. При Макс смяната мина чисто, а зад него вече бяха колите на Макларън.

          Верстапен очевидно не натискаше максимално, като разликата бе около 6 секунди пред Пиастри, който бе с 4 аванс пред Норис. Ландо след това стопи малко разликата, преди Оскар да направи последната си смяна и да сложи хард. Последва спиране и за Норис, който се върна едва на секунда от съотборника си в Макларън и малко след това получи инструкция да запази позицията си и да не атакува Пиастри, което изобщо не го зарадва. 

          Шест обиколки преди края и Ръсел направи своето спиране и сложи най-меките гуми софт, но изоставаше на 17 секунди от Норис. Макс също направи късно своята смяна, получи медиум и след това нямаше проблеми до финала. В Макларън не се атакуваха, за са се качат отново и двамата пилоти на подиума, макар че разликата в края помежду им бе само около секунда. Джордж Ръсел стигна до 4-ото място, а топ 10 довършиха Льоклер, Алонсо, Окон, Ботас, Строл и Гасли.

          Трикратният световен шампион Макс Верстапен с Ред Бул спечели Гран При на Катар без никакви затруднения и записа 49-а победа в кариерата си и 14-и триумф през сезона. Нидерландецът отвя конкуренцията, след като вчера осигури титлата си във Формула 1 с второ място в спринта. Победителят от съботната и по-кратка надпревара Оскар Пиастри финишира втори, а неговият съотборник Ландо Норис допълни топ 3.

          - Реклама -

          Джордж Ръсел стартира втори, но завърши четвърти, след като още на старта се удари с Люис Хамилтън. Шарл Льоклер взе петата позиция. Топ 10 запълниха Фернандо Алонсо, Естебан Окон, Валтери Ботас, Ланс Строл и Пиер Гасли.

          Серхио Перес тръгна от бокса и след две наказания за излизане от очертанията на пистата, мексиканецът не успя да прогресира особено и завърши извън точките.

          Драмата бе пълна още преди старта, защото ФИА наложи максимум гумите да бъдат използвани по 18 обиколки, което означаваше при чист старт поне 3 спирания за смяна. Всичко щеше да се реши именно от степента на износване, за която имаше много неизвестни. Карлос Сайнц пък изобщо не започна заради теч на гориво в неговото Ферари.

          На старта третия Люис Хамилтън започваше със софт, за да атакува лидера Макс Верстапен, който бе с медиум, с които бе и другият пилот на Мерцедес в челото – Джордж Ръсел, стартиращ втори. Макс остана начело, но зад него бе интересно. Хамилтън се опита да атакува с късно спиране в първи завой, като бе от външната страна. Ръсел остана по средата и нямаше накъде да отиде, за да се стигне до удар между двата Мерцедеса и отпадане в Люис в чакъла. Ръсел продължи с минаване през бокса, а на пистата излезе кола за сигурност.

          Случилото помогна на Оскар Пиастри да се изстреля до втората място с отличен старт. Следваха Алонсо, Льоклер, Окон, Норис, Гасли и Цунода, а след станалото поне 2 позиции на подиума изглеждаха отворени. Сейфтикарът пък даде възможност на някои от пилотите да сменят гумите си и да получат предимство.

          Борбата бе подновена в края на четвъртата обиколка. Верстапен нямаше проблеми да остане начело, а Ръсел бе 14-и, точно зад Перес, когото обаче изпревари скоро заради по-добрите си гуми.

          В следващите обиколки Макс поддържаше аванс под 2 секунди до Пиастри, докато Ръсел излезе 11-и след изпреварвания срещу Джоу и Сарджънт. Около 12-13 обиколка започнаха и планираните спирания. От Макларън повикаха Пиастри, който влезе пръв от тези в челото и сложи хард. Същото направи и Льоклер, докато Макс остана с аванс от 10 секунди пред Норис, който също влезе за смяна в следващия тур и пак сложи медиум.

          Ръсел вече бе втори, на 16 секунди от Макс, когато влезе за смяна и се върна 15-и. Албън, Перес и Джоу допълваха четворката, като също не бяха спирали за гуми. Смяната на Верстапен дойде в края на 17-ия тур, като той пак сложи медиум и излезе втори, точно зад Алекс Албън с Уилямс.

          Норис мина пред Льоклер и излезе 6-и, докато Пиастри се движеше на отличното второ място, на 8 секунди от Макс. Австралиецът обаче трябваше да спре за нова смяна до 25-ата обиколка заради ограниченията на гумите. Алонсо бе трети, пред Норис и Льоклер.

          Смяната на Пиастри мина без проблеми, след което последваха смени за Льоклер и Окон, а в следващия тур и на Алонсо, докато Норис остана малко по-дълго, като влезе в 28-ата обиколка и се върна на под 6 секунди от съотборника си Пиастри.

           

          В 33-ия тур Алонсо имаше проблеми и излезе от пистата, но успя да се върне, въпреки че загуби време, а с това и шанс за място в четворката. При Макс смяната мина чисто, а зад него вече бяха колите на Макларън.

          Верстапен очевидно не натискаше максимално, като разликата бе около 6 секунди пред Пиастри, който бе с 4 аванс пред Норис. Ландо след това стопи малко разликата, преди Оскар да направи последната си смяна и да сложи хард. Последва спиране и за Норис, който се върна едва на секунда от съотборника си в Макларън и малко след това получи инструкция да запази позицията си и да не атакува Пиастри, което изобщо не го зарадва. 

          Шест обиколки преди края и Ръсел направи своето спиране и сложи най-меките гуми софт, но изоставаше на 17 секунди от Норис. Макс също направи късно своята смяна, получи медиум и след това нямаше проблеми до финала. В Макларън не се атакуваха, за са се качат отново и двамата пилоти на подиума, макар че разликата в края помежду им бе само около секунда. Джордж Ръсел стигна до 4-ото място, а топ 10 довършиха Льоклер, Алонсо, Окон, Ботас, Строл и Гасли.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Елена Рибакина е 3 от 3 на заключителния турнир в Рияд

          Елена Рибакина завърши по перфектен начин участието си в група Серина Уилямс на Финалите на WTA в Рияд, Саудитска Арабия. Казахстанката удари и резервата Екатерина...

          България ще има сблъсък със Северна Македония за старт на Евроволей 2026

          България ще бъде един от четирите домакина на Европейското първенство по волейбол за мъже 2026, което ще се проведе между 10 и 27 септември....

          Локо Пд: Пакетните билети, за мачовете с Ботев и Берое, ще важат за Купата

          Ръководството на Локомотив Пловдив уведоми своите привържениците, че пакетните билети, които бяха продавани за срещите с Ботев и Берое, ще важат за домакинството на...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions