Search Suggestions
      събота, 16.11.24
      Search Suggestions

          Милиони потребителите в X преминават към Bluesky

          Може би наскоро сте видели думата „Bluesky“ да се появява на страниците ви в социалните мрежи и се чудите за какво става въпрос.

          Това е алтернативна платформа на X на Илон Мъск, но по отношение на цвета и логото си изглежда доста сходна.

          Bluesky се разраства бързо и в момента регистрира около един милион нови регистрации на ден.

          Какво е Bluesky?

          Bluesky се самоопределя като „социална мрежа, каквато трябва да бъде“, въпреки че прилича на други подобни платформи.

          Визуално лентата в лявата част на страницата показва стандартни неща – търсачка, известия, начална страница и т.н.

          Хората, които използват платформата, могат да публикуват, коментират, споделят и харесват.

          Казано по-просто, платформата изглежда така, както изглеждаше X, по-рано известен като Twitter.

          Основната разлика е, че Bluesky е децентрализирана – сложен термин, който в общи линии означава, че потребителите могат да хостват данните си на сървъри, различни от тези, които са собственост на компанията.

          Кой е собственик на Bluesky?

          Ако ви се струва, че много прилича на X, няма да се изненадате да научите защо. Бившият ръководител на Twitter, Джак Дорси, я е създал.

          Веднъж той дори заяви, че иска Bluesky да бъде версия на Twitter, която не принадлежи на нито един човек или организация.

          Но Дорси вече не е част от екипа, който стои зад нея, тъй като се оттегли от борда на директорите през май 2024 г.

          През септември той изтри акаунта си изцяло.

          Сега тя се управлява и притежава от главния изпълнителен директор Джей Грейбър като корпорация в обществена полза в САЩ.

          Защо набира популярност?

          Bluesky съществува от 2019 г., но до февруари тази година беше само с покани.

          Това позволи на разработчиците да се справят с всички проблеми зад кулисите, за да се опитат да я стабилизират, преди да отворят вратите за широката публика.

          Планът донякъде проработи. Но напливът от нови потребители през ноември беше толкова огромен, че продължават да се появяват проблеми.

          Не е случайно, че броят на новите потребители на Bluesky нарасна след успеха на Доналд Тръмп на изборите в САЩ през ноември.

          Собственикът на X, Мъск, беше голям поддръжник на Тръмп по време на кампанията му и ще участва активно в неговата администрация.

          Това неминуемо доведе до политическо разделение, като някои хора напуснаха X в знак на протест.

          Други обаче посочиха различни причини, като например британския вестник „Гардиън“, който реши да спре да публикува там, тъй като нарече X „токсична медийна платформа“.

          Междувременно приложението на Bluesky продължава да набира значителен брой потребители по целия свят и вече е първо място сред безплатните приложения в Apple App Store в Обединеното кралство.

          Няколко известни личности, от поп певицата Lizzo до Грег Дейвис от Taskmaster, обявиха, че се присъединяват към платформата и ограничават използването на X, а в някои случаи напълно го напускат.

          Но този растеж, макар и значителен, ще трябва да продължи дълго време, преди Bluesky да може да отправи истинско предизвикателство към своя конкурент в областта на микроблоговете.

          X не споделя общия брой на потребителите си, но се предполага, че той се измерва в стотици милиони. Неотдавна Илон Мъск заяви, че платформата има 250 милиона активни потребители всеки ден.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          Сайтът е защитен от reCAPTCHA и Политиката за Поверителност и Общи Условия на Google са приложени.

          - Реклама -

          НАЙ-ЧЕТЕНИ СТАТИИ

          Зареждане...
          - Зов за Помощ - spot_img

          ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

          Search Suggestions
              Search Suggestions