На 6 март в Националната галерия „Квадрат 500“ беше открита ретроспективната изложба на анонимния артистичен колектив „Герила гърлс“, озаглавена „Изкуството да си непослушна“.
- Реклама -
Събитието се отличи с присъствието на двама от членовете на колектива, скрити зад маски на горили артистки с псевдоними Фрида Кало и Кете Колвиц. Освен това, то беше запомнено и с реакцията на част от публиката спрямо присъствието на руската посланичка в България, Елеонора Митрофанова.
Докато дискусиите за поведението на публиката в галериите и отношението към дипломатическите представители продължават, организаторите на изложбата – Български фонд за жените, които работиха месеци наред за реализирането на събитието, публикуваха своя позиция в социалните мрежи.
„…Екипът ни не е отправял покана за събитието към представители на Посолството на Руската федерация. Ние самите бяхме изненадани от интереса към политическото изкуство от страна на посланичка на държава, в която артистите, създаващи подобно изкуство, биват изпращани в затвора.“
„Толкова ли е трудно да оцените уникалното събитие в присъствието на авторките, усилията по създаването на хубавата изложба, за да спестите глупавата манипулация?„,
каза директорът на Националната галерия.
На 6 март в Националната галерия „Квадрат 500“ беше открита ретроспективната изложба на анонимния артистичен колектив „Герила гърлс“, озаглавена „Изкуството да си непослушна“.
- Реклама -
Събитието се отличи с присъствието на двама от членовете на колектива, скрити зад маски на горили артистки с псевдоними Фрида Кало и Кете Колвиц. Освен това, то беше запомнено и с реакцията на част от публиката спрямо присъствието на руската посланичка в България, Елеонора Митрофанова.
Докато дискусиите за поведението на публиката в галериите и отношението към дипломатическите представители продължават, организаторите на изложбата – Български фонд за жените, които работиха месеци наред за реализирането на събитието, публикуваха своя позиция в социалните мрежи.
„…Екипът ни не е отправял покана за събитието към представители на Посолството на Руската федерация. Ние самите бяхме изненадани от интереса към политическото изкуство от страна на посланичка на държава, в която артистите, създаващи подобно изкуство, биват изпращани в затвора.“
„Толкова ли е трудно да оцените уникалното събитие в присъствието на авторките, усилията по създаването на хубавата изложба, за да спестите глупавата манипулация?„,