На 6 март в Националната галерия „Квадрат 500“ беше открита ретроспективната изложба на анонимния артистичен колектив „Герила гърлс“, озаглавена „Изкуството да си непослушна“.
- Реклама -
Събитието се отличи с присъствието на двама от членовете на колектива, скрити зад маски на горили артистки с псевдоними Фрида Кало и Кете Колвиц. Освен това, то беше запомнено и с реакцията на част от публиката спрямо присъствието на руската посланичка в България, Елеонора Митрофанова.
Докато дискусиите за поведението на публиката в галериите и отношението към дипломатическите представители продължават, организаторите на изложбата – Български фонд за жените, които работиха месеци наред за реализирането на събитието, публикуваха своя позиция в социалните мрежи.
„…Екипът ни не е отправял покана за събитието към представители на Посолството на Руската федерация. Ние самите бяхме изненадани от интереса към политическото изкуство от страна на посланичка на държава, в която артистите, създаващи подобно изкуство, биват изпращани в затвора.“
„Толкова ли е трудно да оцените уникалното събитие в присъствието на авторките, усилията по създаването на хубавата изложба, за да спестите глупавата манипулация?„,
каза директорът на Националната галерия.
На 6 март в Националната галерия „Квадрат 500“ беше открита ретроспективната изложба на анонимния артистичен колектив „Герила гърлс“, озаглавена „Изкуството да си непослушна“.
- Реклама -
Събитието се отличи с присъствието на двама от членовете на колектива, скрити зад маски на горили артистки с псевдоними Фрида Кало и Кете Колвиц. Освен това, то беше запомнено и с реакцията на част от публиката спрямо присъствието на руската посланичка в България, Елеонора Митрофанова.
Докато дискусиите за поведението на публиката в галериите и отношението към дипломатическите представители продължават, организаторите на изложбата – Български фонд за жените, които работиха месеци наред за реализирането на събитието, публикуваха своя позиция в социалните мрежи.
„…Екипът ни не е отправял покана за събитието към представители на Посолството на Руската федерация. Ние самите бяхме изненадани от интереса към политическото изкуство от страна на посланичка на държава, в която артистите, създаващи подобно изкуство, биват изпращани в затвора.“
„Толкова ли е трудно да оцените уникалното събитие в присъствието на авторките, усилията по създаването на хубавата изложба, за да спестите глупавата манипулация?„,
„Научният институт още преди Втората световна война практически не съществува, но при всички случаи трябва да се обърне сериозно внимание, защото и българската държава...
Писателят Евгения Кръстева - Благоева, автор на книгата "Реките на времето", разказа повече за новия си роман в предаването "Честно казано" с Люба Кулезич.