Ако няма чуваемост и конструктивен диалог, транспортните синдикати са готови да предприемат по-радикални мерки, включително пълно спиране на градския транспорт в София. Това заяви Александър Шопов, председател на Федерацията на транспортните синдикати към КНСБ.
„Още в първите срещи в Столичната община заявихме, че няма да допуснем отново символично увеличение. Днес не успяхме да намерим общ език, но разговорите продължават“, посочи Шопов.
- Реклама -
Той допълни, че протестна декларация вече е внесена в Министерството на финансите, като най-важният акцент в нея е финансовата част и необходимостта от реално увеличение на заплатите.
Според синдикатите, ръстът на субсидията за вътрешноградския транспорт с 17 млн. лв., предвиден в държавния бюджет, ще осигури увеличение от едва малко над 100 лева на служител. Това е недостатъчно, категоричен е профсъюзният лидер.
В знак на недоволство, служители в градския транспорт блокираха възлови кръстовища в столицата, като подчертаха, че търпението им е на изчерпване.
„Искаме решенията да се вземат на масата за преговори, но се наложи да стигнем дотук. Очакваме след Великден среща, на която всички страни да седнат и да търсят изход – не да се прехвърля отговорността“, подчерта Шопов.
Той припомни, че София внася най-много данъци и осигуровки в държавния бюджет, а неизпълнението на капиталовите разходи може да се използва като резерв за увеличаване на възнагражденията в сектора.
„Това бихме предложили, ако ни поканят на среща“, заключи той.
Ако няма чуваемост и конструктивен диалог, транспортните синдикати са готови да предприемат по-радикални мерки, включително пълно спиране на градския транспорт в София. Това заяви Александър Шопов, председател на Федерацията на транспортните синдикати към КНСБ.
„Още в първите срещи в Столичната община заявихме, че няма да допуснем отново символично увеличение. Днес не успяхме да намерим общ език, но разговорите продължават“, посочи Шопов.
- Реклама -
Той допълни, че протестна декларация вече е внесена в Министерството на финансите, като най-важният акцент в нея е финансовата част и необходимостта от реално увеличение на заплатите.
Според синдикатите, ръстът на субсидията за вътрешноградския транспорт с 17 млн. лв., предвиден в държавния бюджет, ще осигури увеличение от едва малко над 100 лева на служител. Това е недостатъчно, категоричен е профсъюзният лидер.
В знак на недоволство, служители в градския транспорт блокираха възлови кръстовища в столицата, като подчертаха, че търпението им е на изчерпване.
„Искаме решенията да се вземат на масата за преговори, но се наложи да стигнем дотук. Очакваме след Великден среща, на която всички страни да седнат и да търсят изход – не да се прехвърля отговорността“, подчерта Шопов.
Той припомни, че София внася най-много данъци и осигуровки в държавния бюджет, а неизпълнението на капиталовите разходи може да се използва като резерв за увеличаване на възнагражденията в сектора.
„Това бихме предложили, ако ни поканят на среща“, заключи той.
Президентът Румен Радев не разчита на текущите протести като средство за излизане в политиката със собствен проект. Това заяви политологът проф. Александър Малинов. По...
От 1 януари българските евромонети стават законно платежно средство в цяла Европа и ще носят ключови национални символи. Това потвърди премиерът Росен Желязков по...
„Когато има управление, което работи за българските граждани, резултатите не закъсняват. Това доказва обновеният водопровод в село Едрево, финансиран със средства от държавата.“ Това...
14 КОМЕНТАРА
Да остава! То като се избира някой, трябва и да се мисли!
Да остава! То като се избира някой, трябва и да се мисли!
Не се ли наплюскаха тия твари 4000лв заплати им плащаме
Е това е много жалко а хората са на вънка от Захарна фабрика вие на връх казвате е един рейс трамвай тролей да не се движи в София ало
Станислав Панев През 2024 им даде 15 процента
Krissii Sttoewaa
А какво да кажат хората от селата където изобщо няма транспорт ?
И те работят 👈
Аз съм ЗА… Въпреки,че ходя на работа с градския транспорт,пак съм ЗА това.
Боби.ваклинов.подкрепиям.искането
За..поколение.заплатив.грацки.транспорт. полицията.лекарите.медцинските.сестри.учителите.всички
Работници.всички.пенсионери
Борислав Ваклинов Купи си буквар! Резил!
Пари има само за депутатите и за далавери
По цял ден говорят по телефона ,каруцари
Инна Андреева , то това е наложително да стане.
Нямаше ли в България една обща транспортна стачка, след която се смени системата на управление на държавата 🤔🤔🤔
Mariya Cvetanova имаше
Mariya Cvetanova , имаше, 1992