Search Suggestions
      понеделник, 10.11.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          „Бонус-малус“ идва и у нас: Как ще се поощряват разумните водачи (ВИДЕО)

          Loading the player...

          В България най-накрая ще бъде въведена системата „бонус-малус“, след като депутатите гласуваха на второ четене поправки в Кодекса за застраховане. Идеята за нея се обсъжда от близо десет години. Тази система предлага финансово облекчение за отговорните шофьори и финансово наказание за тези, които предизвикват пътни инциденти.

          - Реклама -

          „Бонус-малус“ ще се прилага само за задължителната застраховка „Гражданска отговорност“. Според приетите промени, размерът на премията ще зависи от предявените претенции за щети. Все още не е ясно за какъв период назад ще се следят щетите, тъй като предстои изготвянето на наредба, която ще определя правилата за функционирането на системата.

          Системата ще въведе и рисков профил спрямо причинените щети. Тя ще работи така: колкото по-добър шофьор сте и колкото по-малко инциденти причинявате, толкова по-ниска ще бъде цената на вашата застраховка. Обратно, колкото повече щети причинявате, толкова по-скъпа ще бъде „Гражданска отговорност“. Системата ще бъде децентрализирана, като всеки застраховател ще публикува на своя сайт как ще прилага историята на щетите и как ще формира ценообразуването на базата на бонусите и малусите.

          В рамките на 6 месеца след обнародване на промените в Държавен вестник ще бъде изработена и наредба, която ще свърже системите на застрахователите с Гаранционния фонд. Това ще им позволи да имат достъп до информация за щетите, причинени от автомобилите, и по този начин да определят размера на застраховката. Гаранционният фонд ще издава удостоверения за причинените щети, които застрахователите ще използват при оценката.

          Общият ръст в цените на застраховките не се очаква, но ако причинявате повече катастрофи, цената на „Гражданска отговорност“ вероятно ще се увеличи.

          В България най-накрая ще бъде въведена системата „бонус-малус“, след като депутатите гласуваха на второ четене поправки в Кодекса за застраховане. Идеята за нея се обсъжда от близо десет години. Тази система предлага финансово облекчение за отговорните шофьори и финансово наказание за тези, които предизвикват пътни инциденти.

          - Реклама -

          „Бонус-малус“ ще се прилага само за задължителната застраховка „Гражданска отговорност“. Според приетите промени, размерът на премията ще зависи от предявените претенции за щети. Все още не е ясно за какъв период назад ще се следят щетите, тъй като предстои изготвянето на наредба, която ще определя правилата за функционирането на системата.

          Системата ще въведе и рисков профил спрямо причинените щети. Тя ще работи така: колкото по-добър шофьор сте и колкото по-малко инциденти причинявате, толкова по-ниска ще бъде цената на вашата застраховка. Обратно, колкото повече щети причинявате, толкова по-скъпа ще бъде „Гражданска отговорност“. Системата ще бъде децентрализирана, като всеки застраховател ще публикува на своя сайт как ще прилага историята на щетите и как ще формира ценообразуването на базата на бонусите и малусите.

          В рамките на 6 месеца след обнародване на промените в Държавен вестник ще бъде изработена и наредба, която ще свърже системите на застрахователите с Гаранционния фонд. Това ще им позволи да имат достъп до информация за щетите, причинени от автомобилите, и по този начин да определят размера на застраховката. Гаранционният фонд ще издава удостоверения за причинените щети, които застрахователите ще използват при оценката.

          Общият ръст в цените на застраховките не се очаква, но ако причинявате повече катастрофи, цената на „Гражданска отговорност“ вероятно ще се увеличи.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Борис Бонев поиска от КЗК спешен отговор за възможен картел при поръчката за боклука на София

          „Когато има съмнения за картел и обществената поръчка е за почти 1 милиард лева, всяко забавяне е риск за София. Очаквам Комисията за защита...

          Кристина Димитрова разкри от какво е починал Агент Тенев

          България ще запомни Иван Тенев, по-известен като Агент Тенев, като многолика личност – поет, художник, музикален продуцент и светски хроникьор.Авторът на редица популярни шлагери,...

          Нощувала на дърво: Намерената Стефани разказа как е оцеляла три дни в планината

          Стефани, която беше в неизвестност близо три дни, е прекарала една от нощите на дърво, за да се предпази.Това е споделила младата жена пред...

          6 КОМЕНТАРА

          1. Пак издебнаха когато има други „забавления за народа“ и пуснаха платен закон. Мики-Маус сега ще го изпитаме всички на гърба, да не се надяваме на „бонус“, само на … „фалу*“.

          2. Политическа сатира за шарлатани и мафиоти: колажи-шеги и цензурирани истини Политическа сатира за шарлатани и мафиоти: колажи-шеги и цензурирани истини

            💢За „гражданската отговорност“ на ВСИЧКИ ШОФЬОРИ, вкл и на такситата, и въобще като СПРАВЕДЛИВ инструмент за увеличаване на пътната безопасност, отдавна имам ПРИНЦИПНА позиция, която е всеобхватна, за рецидивистите на пътя:
            ✅И при гражданската отговорност трябва да има РЕВОЛЮЦИОННИ ПРОМЕНИ! ШОФЬОРИТЕ (без значение дали карат таксита, лични или служебни автомобили), които ПРАВЯТ ПТП-та трябва да ПЛАЩАТ СКЪПА гражданска, а не колите, които карат!
            При ВСЕКИ инцидент (ПТП), който направи шофьор, ГО трябва да му нараства ПОНЕ с 50% (за леките ПТП-та), докато ЦЕНАТА на ЛИЧНАТА МУ Г.О. не го откаже да се качва да ШОФИРА КОЛА, НЕЗАВИСИМО коя!
            👉Гражданска отговорност (Г.О.) е застраховка за отговорността на ШОФЬОРА, който причинява ПТП! И трябва да се взимат предвид само щетите, които шофьора прави, при това изплатени по неговата Г.О.
            Докато колите се третират като „граждани“, и ГО се прави на колата, а не на шофьора, нито ще има справедливост, нито джигитите ще имат мотив да спазват правилата!
            😁Сега КОЛАТА би трябвало да поеме ВИНАТА, ако колата извърши нарушението 🤣 Шофьора просто си се вози в нея 😆🤣
            Даже като ПЪТНИК, шофьора трябва да получи ОБЕЗЩЕТЕНИЕ по ГО 🤣, ако колата му СГАФИ и направи ПТП, в което „пътника- ШОФЬОР“ е пострадал, към момента, което е смешно 🤣
            Как ще се отрази поскъпването или отстъпките на Г.О., ако ДЖИГИТА кара колите на родители, дядовци или пък СЛУЖЕБНИ, които може и да са само СОБСТВЕНИЦИ, дори без да имат никаква практика (което ги прави ИЗРЯДНИ шофьори, а дори може да нямат книжка)?
            Вероятно мощността и теглото на колите имат значение при ПТП (може би трябва да се плаща според категорията на шофьорската книжка, което не е добре за мен 😉 ),
            но ОСНОВНИЯТ ФАКТОР е човека, който причинява ПТП-то (нарушението, за което плащат ЗАСТРАХОВАТЕЛИТЕ, вместо ИЗВЪРШИТЕЛЯ), а той не е задължително да е собственик на колата, която кара!
            ⚠️ Така че, Г.О. трябва да е за ЧОВЕКЪТ-ШОФЬОР, а не за АВТОМОБИЛА, и тогава всичко си идва на място- тия дето причиняват ПТП да им скъсат … портфейла!
            А на такива като мен- отстъпка 50% 😉
            и да е ЕДНА, за ШОФЬОРА, независимо колко коли има (или би трябва да се плаща не само спрямо категорията на шофьорската книжка, а и спрямо най-тежката и мощна кола, от тия, които реално кара /по негова преценка, иначе за управление на по- голяма кола да не важи, или да се доплаща при необходимост/,
            но да е за ШОФЬОР, а не за КОЛА!)!
            Към момента, не трябва да се казва Г.О., а автомобилна отговорност, все едно самият автомобил е отговорен за НАРУШЕНИЕТО, което е АБСУРДНО. А колата няма нищо общо със способностите на шофьора! За колата може да се прави каско, и минава годишно на ГТП!
            ⚠️ ГО трябва да са обвързани САМО с ПТП-тата, които ШОФЬОРИТЕ виновно ПРИЧИНЯВАТ, при това при които застрахователите плащат за щети на трети лица, причинени от тези шофьори! За нарушение на ЗДП глобите се налагат от КАТ и се събират от НАП, а не и ВТОРА САНКЦИЯ, косвено от застрахователите.
            ⚠️ Та, ГО трябва да се прави ЕДИНСТВЕНО за шофьора, предвид неговите причинени щети, изплатени от застрахователя на трети лица, и в зависимост от най- мощната и тежка кола, която кара!
            А това което е сега, Г.О. да е на АВТОМОБИЛ е АБСУРД, независимо какъв е автомобила- дали е личен, служебен или такси!
            📌И когато се направи за ЧОВЕКА, а не за колата, директно ще отпаднат регистрирани коли в България, САМО заради Г.О., примерно от съседни държави, и карани там.
            Всеки, който живее в България повече от 183 дена годишно, ще има право да си направи ТУК Г.О., а тези които живеят по- малко- в държавата, където живеят, като регистрацията за колите!

          3. Няма да има бонус обаче. „Бонусът“ ще ви е да плащате цената, която сте плащали и досега.

            • Pavel Cho и в САЩ е така. Никоя застрахователна компания няма да иска да намали застраховката дори и да сте най-безупречния шофьор.

              • Kaloyan Petkov варианта който го виждам аз е да увеличат превантивно застраховката за да може след “намалянето” да стане нормална цена за застраховстелите.

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions