Search Suggestions
      петък, 25.07.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          „Бонус-малус“ идва и у нас: Как ще се поощряват разумните водачи (ВИДЕО)

          Loading the player...

          В България най-накрая ще бъде въведена системата „бонус-малус“, след като депутатите гласуваха на второ четене поправки в Кодекса за застраховане. Идеята за нея се обсъжда от близо десет години. Тази система предлага финансово облекчение за отговорните шофьори и финансово наказание за тези, които предизвикват пътни инциденти.

          - Реклама -

          „Бонус-малус“ ще се прилага само за задължителната застраховка „Гражданска отговорност“. Според приетите промени, размерът на премията ще зависи от предявените претенции за щети. Все още не е ясно за какъв период назад ще се следят щетите, тъй като предстои изготвянето на наредба, която ще определя правилата за функционирането на системата.

          Системата ще въведе и рисков профил спрямо причинените щети. Тя ще работи така: колкото по-добър шофьор сте и колкото по-малко инциденти причинявате, толкова по-ниска ще бъде цената на вашата застраховка. Обратно, колкото повече щети причинявате, толкова по-скъпа ще бъде „Гражданска отговорност“. Системата ще бъде децентрализирана, като всеки застраховател ще публикува на своя сайт как ще прилага историята на щетите и как ще формира ценообразуването на базата на бонусите и малусите.

          В рамките на 6 месеца след обнародване на промените в Държавен вестник ще бъде изработена и наредба, която ще свърже системите на застрахователите с Гаранционния фонд. Това ще им позволи да имат достъп до информация за щетите, причинени от автомобилите, и по този начин да определят размера на застраховката. Гаранционният фонд ще издава удостоверения за причинените щети, които застрахователите ще използват при оценката.

          Общият ръст в цените на застраховките не се очаква, но ако причинявате повече катастрофи, цената на „Гражданска отговорност“ вероятно ще се увеличи.

          В България най-накрая ще бъде въведена системата „бонус-малус“, след като депутатите гласуваха на второ четене поправки в Кодекса за застраховане. Идеята за нея се обсъжда от близо десет години. Тази система предлага финансово облекчение за отговорните шофьори и финансово наказание за тези, които предизвикват пътни инциденти.

          - Реклама -

          „Бонус-малус“ ще се прилага само за задължителната застраховка „Гражданска отговорност“. Според приетите промени, размерът на премията ще зависи от предявените претенции за щети. Все още не е ясно за какъв период назад ще се следят щетите, тъй като предстои изготвянето на наредба, която ще определя правилата за функционирането на системата.

          Системата ще въведе и рисков профил спрямо причинените щети. Тя ще работи така: колкото по-добър шофьор сте и колкото по-малко инциденти причинявате, толкова по-ниска ще бъде цената на вашата застраховка. Обратно, колкото повече щети причинявате, толкова по-скъпа ще бъде „Гражданска отговорност“. Системата ще бъде децентрализирана, като всеки застраховател ще публикува на своя сайт как ще прилага историята на щетите и как ще формира ценообразуването на базата на бонусите и малусите.

          В рамките на 6 месеца след обнародване на промените в Държавен вестник ще бъде изработена и наредба, която ще свърже системите на застрахователите с Гаранционния фонд. Това ще им позволи да имат достъп до информация за щетите, причинени от автомобилите, и по този начин да определят размера на застраховката. Гаранционният фонд ще издава удостоверения за причинените щети, които застрахователите ще използват при оценката.

          Общият ръст в цените на застраховките не се очаква, но ако причинявате повече катастрофи, цената на „Гражданска отговорност“ вероятно ще се увеличи.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Костадин Костадинов: МЕЧ и „Величие“ са проекти, които подпомагат само управляващите

          "МЕЧ и "Величие" са проекти, които подпомагат само управляващите." Това каза председателят на ПП "Възраждане" Костадин Костадинов, който беше гост в предаването "Делници" с водещ...

          Официално: Делян Пеевски е единственият лидер на ДПС

          Делян Пеевски е официално единственият лидер на Движението за права и свободи, след като Софийският градски съд вписа решението на Националната конференция на партията...

          Костадин Костадинов: Готови сме с вота на недоверие, вече имаме 40 подписа

          " Готови сме с вота на недоверие, вече имаме 40 подписа. Тридесет и три са от "Възраждане" и още седем от "Величие". Другата седмица...

          3 КОМЕНТАРА

          1. Пак издебнаха когато има други „забавления за народа“ и пуснаха платен закон. Мики-Маус сега ще го изпитаме всички на гърба, да не се надяваме на „бонус“, само на … „фалу*“.

          2. Политическа сатира за шарлатани и мафиоти: колажи-шеги и цензурирани истини Политическа сатира за шарлатани и мафиоти: колажи-шеги и цензурирани истини

            💢За „гражданската отговорност“ на ВСИЧКИ ШОФЬОРИ, вкл и на такситата, и въобще като СПРАВЕДЛИВ инструмент за увеличаване на пътната безопасност, отдавна имам ПРИНЦИПНА позиция, която е всеобхватна, за рецидивистите на пътя:
            ✅И при гражданската отговорност трябва да има РЕВОЛЮЦИОННИ ПРОМЕНИ! ШОФЬОРИТЕ (без значение дали карат таксита, лични или служебни автомобили), които ПРАВЯТ ПТП-та трябва да ПЛАЩАТ СКЪПА гражданска, а не колите, които карат!
            При ВСЕКИ инцидент (ПТП), който направи шофьор, ГО трябва да му нараства ПОНЕ с 50% (за леките ПТП-та), докато ЦЕНАТА на ЛИЧНАТА МУ Г.О. не го откаже да се качва да ШОФИРА КОЛА, НЕЗАВИСИМО коя!
            👉Гражданска отговорност (Г.О.) е застраховка за отговорността на ШОФЬОРА, който причинява ПТП! И трябва да се взимат предвид само щетите, които шофьора прави, при това изплатени по неговата Г.О.
            Докато колите се третират като „граждани“, и ГО се прави на колата, а не на шофьора, нито ще има справедливост, нито джигитите ще имат мотив да спазват правилата!
            😁Сега КОЛАТА би трябвало да поеме ВИНАТА, ако колата извърши нарушението 🤣 Шофьора просто си се вози в нея 😆🤣
            Даже като ПЪТНИК, шофьора трябва да получи ОБЕЗЩЕТЕНИЕ по ГО 🤣, ако колата му СГАФИ и направи ПТП, в което „пътника- ШОФЬОР“ е пострадал, към момента, което е смешно 🤣
            Как ще се отрази поскъпването или отстъпките на Г.О., ако ДЖИГИТА кара колите на родители, дядовци или пък СЛУЖЕБНИ, които може и да са само СОБСТВЕНИЦИ, дори без да имат никаква практика (което ги прави ИЗРЯДНИ шофьори, а дори може да нямат книжка)?
            Вероятно мощността и теглото на колите имат значение при ПТП (може би трябва да се плаща според категорията на шофьорската книжка, което не е добре за мен 😉 ),
            но ОСНОВНИЯТ ФАКТОР е човека, който причинява ПТП-то (нарушението, за което плащат ЗАСТРАХОВАТЕЛИТЕ, вместо ИЗВЪРШИТЕЛЯ), а той не е задължително да е собственик на колата, която кара!
            ⚠️ Така че, Г.О. трябва да е за ЧОВЕКЪТ-ШОФЬОР, а не за АВТОМОБИЛА, и тогава всичко си идва на място- тия дето причиняват ПТП да им скъсат … портфейла!
            А на такива като мен- отстъпка 50% 😉
            и да е ЕДНА, за ШОФЬОРА, независимо колко коли има (или би трябва да се плаща не само спрямо категорията на шофьорската книжка, а и спрямо най-тежката и мощна кола, от тия, които реално кара /по негова преценка, иначе за управление на по- голяма кола да не важи, или да се доплаща при необходимост/,
            но да е за ШОФЬОР, а не за КОЛА!)!
            Към момента, не трябва да се казва Г.О., а автомобилна отговорност, все едно самият автомобил е отговорен за НАРУШЕНИЕТО, което е АБСУРДНО. А колата няма нищо общо със способностите на шофьора! За колата може да се прави каско, и минава годишно на ГТП!
            ⚠️ ГО трябва да са обвързани САМО с ПТП-тата, които ШОФЬОРИТЕ виновно ПРИЧИНЯВАТ, при това при които застрахователите плащат за щети на трети лица, причинени от тези шофьори! За нарушение на ЗДП глобите се налагат от КАТ и се събират от НАП, а не и ВТОРА САНКЦИЯ, косвено от застрахователите.
            ⚠️ Та, ГО трябва да се прави ЕДИНСТВЕНО за шофьора, предвид неговите причинени щети, изплатени от застрахователя на трети лица, и в зависимост от най- мощната и тежка кола, която кара!
            А това което е сега, Г.О. да е на АВТОМОБИЛ е АБСУРД, независимо какъв е автомобила- дали е личен, служебен или такси!
            📌И когато се направи за ЧОВЕКА, а не за колата, директно ще отпаднат регистрирани коли в България, САМО заради Г.О., примерно от съседни държави, и карани там.
            Всеки, който живее в България повече от 183 дена годишно, ще има право да си направи ТУК Г.О., а тези които живеят по- малко- в държавата, където живеят, като регистрацията за колите!

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions