Search Suggestions
      понеделник, 18.08.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Вълчев: Не целим унищожаване на езиковите гимназии

          Министърът на образованието Красимир Вълчев заяви в Стара Загора, че целта на предлаганите промени е балансиране на учебните програми, а не унищожаване на езиковите гимназии. В момента промените са само предложение и се обсъждат, подчерта той по време на посещение в Професионална гимназия по облекло и хранене „Райна Княгиня“.

          - Реклама -

          Основни предложения на МОН:

          • В осми клас се предлага намаляване на часовете по чужд език от 18 на 16, като това ще позволи по-добра подготовка по другите предмети.
          • Запазване на диференциран подход според нивото на владеене на езика, за да не започват всички ученици „от нула“.
          • Намаляване на прекомерната концентрация върху езиковото обучение, което в момента води до недостиг на часове за история, физика, химия и биология.
          • Облекчаване на програмите за профилирана подготовка, за да се освободи време за общообразователните дисциплини.

          Контекст и мотиви:

          • В момента 18 от 35 часа в езиковите гимназии са само по език, което води до пропуски в други учебни предмети.
          • Министърът посочи, че голяма част от осмокласниците „буквално почиват“ през половината учебна година, защото изучават английски от ранна детска възраст.
          • Целта е да се подобри функционалната грамотност, която в момента е проблемна заради голямата натовареност и акцент върху заучаването.

          Други приоритети:

          • Разширяване на дигиталната компетентност чрез обучение по информатика и компютърно моделиране от трети клас.
          • Въвеждане на втори чужд език, гражданско образование и разширяване на профилираната подготовка.
          • Акцент върху подобряване на резултатите по математика, природни науки и български език.

          Следващи обсъждания:

          • Определяне на граничната възраст за завършване на основното образование.
          • Въпросът за национално външно оценяване и държавни зрелостни изпити при по-къс гимназиален етап.

          Министър Вълчев подчерта, че организационно системата е подредена, а основните предизвикателства за МОН са свързани с учебните програми, оценяването и квалификацията на учителите.

          Министърът на образованието Красимир Вълчев заяви в Стара Загора, че целта на предлаганите промени е балансиране на учебните програми, а не унищожаване на езиковите гимназии. В момента промените са само предложение и се обсъждат, подчерта той по време на посещение в Професионална гимназия по облекло и хранене „Райна Княгиня“.

          - Реклама -

          Основни предложения на МОН:

          • В осми клас се предлага намаляване на часовете по чужд език от 18 на 16, като това ще позволи по-добра подготовка по другите предмети.
          • Запазване на диференциран подход според нивото на владеене на езика, за да не започват всички ученици „от нула“.
          • Намаляване на прекомерната концентрация върху езиковото обучение, което в момента води до недостиг на часове за история, физика, химия и биология.
          • Облекчаване на програмите за профилирана подготовка, за да се освободи време за общообразователните дисциплини.

          Контекст и мотиви:

          • В момента 18 от 35 часа в езиковите гимназии са само по език, което води до пропуски в други учебни предмети.
          • Министърът посочи, че голяма част от осмокласниците „буквално почиват“ през половината учебна година, защото изучават английски от ранна детска възраст.
          • Целта е да се подобри функционалната грамотност, която в момента е проблемна заради голямата натовареност и акцент върху заучаването.

          Други приоритети:

          • Разширяване на дигиталната компетентност чрез обучение по информатика и компютърно моделиране от трети клас.
          • Въвеждане на втори чужд език, гражданско образование и разширяване на профилираната подготовка.
          • Акцент върху подобряване на резултатите по математика, природни науки и български език.

          Следващи обсъждания:

          • Определяне на граничната възраст за завършване на основното образование.
          • Въпросът за национално външно оценяване и държавни зрелостни изпити при по-къс гимназиален етап.

          Министър Вълчев подчерта, че организационно системата е подредена, а основните предизвикателства за МОН са свързани с учебните програми, оценяването и квалификацията на учителите.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Нова лекоатлетическата писта на „Локомотив“

          Стартира обновяване на лекоатлетическата писта на стадион "Локомотив". Проектът е от националната визия за устойчиво обновяване на спортната инфраструктура.

          8 училища в Софийска област са с нови директори

          В осем училища от Софийска област са назначени нови директори, съобщават от Регионалното управление на образованието – София-област. Конкурс за ръководители бе обявен за...

          Шофьорът на автобуса, в който се вряза кола, остава в критично състояние

          Двама от пострадалите при тежкия инцидент на бул. „Константин Величков“ са освободени за домашно лечение. Четирима остават в болница – сред тях шофьорът и...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions