До видеозаписа от изпита на шофьора, причинил тежката катастрофа край Созопол с трима загинали, бяха допуснати не само експерти от Агенция „Автомобилна администрация“, но и медии и представители на неправителствени организации.
- Реклама -
Според изпълнителния директор на агенцията Слав Монов, при проверката са открити пропуски по време на обучението:
„Часът за нощно шофиране е даден през юни, в 17:00 часа, което не е тъмната част на деня.“
От видеозаписа е станало ясно, че изпитващият не е бил с поставен предпазен колан, което по думите на Монов е грубо нарушение на Закона за движение по пътищата.
„Той ще бъде наказан, защото това е недопустимо поведение,“ подчерта Монов.
В проверката за първи път участва и неправителственият сектор, като наблюдатели.
„Сериозни нарушения на изпита не бяха констатирани. Единственото, което може да се отбележи, е че се правеха само леви, осигурени завои – без да се изчаква насрещно движение. Това не е добра практика, защото курсистите трудно се справят в реална ситуация,“ коментира Петър Вутов от Асоциацията за квалификация на автомобилистите.
По думите му маршрутът на обучението не може да бъде проследен дигитално, тъй като курсът е приключил на 11 юли 2025 г. – ден преди влизането в сила на дигиталната система за обучение.
Слав Монов уточни, че се извършва проверка и във фирмата, провела обучението:
„В методиката няма понятие като ‘осигурени леви завои’. Има задължителни елементи, които трябва да бъдат изпълнени, и те са били изпълнени.“
Той допълни, че липсата на колан е първо нарушение на изпитващия и той ще бъде санкциониран по вътрешните правила на агенцията.
До видеозаписа от изпита на шофьора, причинил тежката катастрофа край Созопол с трима загинали, бяха допуснати не само експерти от Агенция „Автомобилна администрация“, но и медии и представители на неправителствени организации.
- Реклама -
Според изпълнителния директор на агенцията Слав Монов, при проверката са открити пропуски по време на обучението:
„Часът за нощно шофиране е даден през юни, в 17:00 часа, което не е тъмната част на деня.“
От видеозаписа е станало ясно, че изпитващият не е бил с поставен предпазен колан, което по думите на Монов е грубо нарушение на Закона за движение по пътищата.
„Той ще бъде наказан, защото това е недопустимо поведение,“ подчерта Монов.
В проверката за първи път участва и неправителственият сектор, като наблюдатели.
„Сериозни нарушения на изпита не бяха констатирани. Единственото, което може да се отбележи, е че се правеха само леви, осигурени завои – без да се изчаква насрещно движение. Това не е добра практика, защото курсистите трудно се справят в реална ситуация,“ коментира Петър Вутов от Асоциацията за квалификация на автомобилистите.
По думите му маршрутът на обучението не може да бъде проследен дигитално, тъй като курсът е приключил на 11 юли 2025 г. – ден преди влизането в сила на дигиталната система за обучение.
Слав Монов уточни, че се извършва проверка и във фирмата, провела обучението:
„В методиката няма понятие като ‘осигурени леви завои’. Има задължителни елементи, които трябва да бъдат изпълнени, и те са били изпълнени.“
Той допълни, че липсата на колан е първо нарушение на изпитващия и той ще бъде санкциониран по вътрешните правила на агенцията.
Европейската прокуратура извършва проверка на проект и документация от предишния мандат на общинската администрация в Пловдив. Това е причината за засиленото полицейско присъствие пред...
Ivan Angelov, където и да са изпитите, който и да е изпитващият, този с книжката на 1 ден, няма ли мозък в главата и не го ли ползва по предназначение, ще има убити!!
Янко Кафалиев В КАТ е по друго има и респект .Аз не знам какви са тези курсове седмица две и шфьор станал полигон махнаха.Едно време любителския курс беше 6 месеца.
Доколкото знам, инструкторите и изпитващите НЕ слагат колани.
Иванка Иванова За инструкторите важи, но не и за изпитващите. Това е коментар на юрист, не лично мнение.
Махайте изпитите от ИААА да отиват в КАТ както си беше.
Ivan Angelov, където и да са изпитите, който и да е изпитващият, този с книжката на 1 ден, няма ли мозък в главата и не го ли ползва по предназначение, ще има убити!!
Янко Кафалиев В КАТ е по друго има и респект .Аз не знам какви са тези курсове седмица две и шфьор станал полигон махнаха.Едно време любителския курс беше 6 месеца.
това е генерален проблем. както и , че ауди произвеждат меки и не защитени автомобили