По време на изпита за шофьорска книжка на Никола Бургазлиев, 18-годишният водач от тежката катастрофа с трима загинали край Созопол, не са открити нарушения, съобщиха от Министерството на транспорта. Проверка беше извършена, за да се установи как е протекло обучението и самият изпит на младежа.
- Реклама -
До видеозаписа от изпита бяха допуснати не само експерти от Агенция „Автомобилна администрация“, но и журналисти и представители на неправителствени организации.
„Имаше пропуск по време на обучението. Часът за нощно шофиране е даден през юни месец в 17:00 часа, което не е тъмната част на деня“, коментира изпълнителният директор на агенцията Слав Монов.
От видеоматериала е станало ясно, че изпитващият не е бил с поставен предпазен колан – нарушение, за което ще бъде наказан по вътрешните правила на агенцията.
„Това е грубо нарушение на Закона за движение по пътищата“, подчерта Монов.
За първи път в подобна проверка бяха включени и представители на неправителствения сектор.
„Сериозни нарушения на изпита не бяха констатирани. Единственото, което може да се отбележи, е че се правеха само леви, осигурени завои без да се изчаква насрещно движение — ситуация, с която курсистите обикновено трудно се справят“, коментира Петър Вутов от Асоциацията за квалификация на автомобилистите.
По думите му маршрутът на обучението не може да бъде проследен дигитално, тъй като то е приключило на 11 юли 2025 г. — ден преди въвеждането на дигиталната система за проследяване.
Слав Монов уточни, че се извършва проверка във фирмата, провела обучението.
„В методиката за изпитване няма понятие като ‘осигурени леви завои’. Има задължителни елементи, които трябва да се изпълнят, и те са били изпълнени,“ допълни той.
По време на изпита за шофьорска книжка на Никола Бургазлиев, 18-годишният водач от тежката катастрофа с трима загинали край Созопол, не са открити нарушения, съобщиха от Министерството на транспорта. Проверка беше извършена, за да се установи как е протекло обучението и самият изпит на младежа.
- Реклама -
До видеозаписа от изпита бяха допуснати не само експерти от Агенция „Автомобилна администрация“, но и журналисти и представители на неправителствени организации.
„Имаше пропуск по време на обучението. Часът за нощно шофиране е даден през юни месец в 17:00 часа, което не е тъмната част на деня“, коментира изпълнителният директор на агенцията Слав Монов.
От видеоматериала е станало ясно, че изпитващият не е бил с поставен предпазен колан – нарушение, за което ще бъде наказан по вътрешните правила на агенцията.
„Това е грубо нарушение на Закона за движение по пътищата“, подчерта Монов.
За първи път в подобна проверка бяха включени и представители на неправителствения сектор.
„Сериозни нарушения на изпита не бяха констатирани. Единственото, което може да се отбележи, е че се правеха само леви, осигурени завои без да се изчаква насрещно движение — ситуация, с която курсистите обикновено трудно се справят“, коментира Петър Вутов от Асоциацията за квалификация на автомобилистите.
По думите му маршрутът на обучението не може да бъде проследен дигитално, тъй като то е приключило на 11 юли 2025 г. — ден преди въвеждането на дигиталната система за проследяване.
Слав Монов уточни, че се извършва проверка във фирмата, провела обучението.
„В методиката за изпитване няма понятие като ‘осигурени леви завои’. Има задължителни елементи, които трябва да се изпълнят, и те са били изпълнени,“ допълни той.
Европейската прокуратура извършва проверка на проект и документация от предишния мандат на общинската администрация в Пловдив. Това е причината за засиленото полицейско присъствие пред...