Search Suggestions
      събота, 01.11.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Година след срутването на козирката в Нови Сад – все още няма съдебен процес

          Една година след трагедията на жп гарата в Нови Сад, при която загинаха 16 души, включително четири деца, а още няколко бяха тежко ранени, няма повдигнати обвинения и започнало съдебно производство. Срутването на козирката на гарата на 1 ноември 2024 г. предизвика шок в Сърбия и доведе до поредица от оставки и арести, но разследването все още буксува.

          - Реклама -

          Навесът се срути в 11:52 ч., малко след като беше извършена реконструкция на гарата. Веднага след инцидента от „Железопътна инфраструктура на Сърбия“ обявиха, че козирката не е била ремонтирана. Това твърдение беше повторено и от тогавашния премиер Милош Вучевич, който посети мястото заедно с Ивица Дачич и Милан Джурич.

          Още в нощта на трагедията студенти и граждани организираха възпоменателно бдение, а в следващите дни се проведоха протести с искане за отговорност.

          На 5 ноември министърът на строителството Горан Весич подаде оставка, заявявайки, че го прави по морални причини. По-късно оставка подаде и министърът на търговията Томислав Момирович, който е бил отговорен за строителството по време на реконструкцията.

          След това последваха арести на Весич, Момирович и още 11 длъжностни лица, включително Йелена Танаскович, директор на „Железопътна инфраструктура“. Разследването, водено от Прокуратурата за организирана престъпност, обхвана общо 15 души.

          Въпреки това, и до днес няма потвърден обвинителен акт, а съдебните производства не са започнали. Паралелно с това се води и второ разследване – за възможни корупционни практики при модернизацията на железопътната линия към унгарската граница.

          През март тази година Висшият съд в Нови Сад върна делото за допълнително разследване, а през септември Висшата прокуратура внесе нов обвинителен акт срещу същите заподозрени. Междувременно Белградската прокуратура повдигна отделни обвинения по линия на „корупционни елементи“, което според експерти е опит за забавяне или подмяна на процеса в Нови Сад.

          Наскоро някои висши държавни представители загатнаха, че срутването може да е терористичен акт, но прокуратурата в Нови Сад категорично отрече това.

          Година след трагедията жертвите и техните семейства все още чакат справедливост, докато случаят остава без ясно съдебно развитие.

          Една година след трагедията на жп гарата в Нови Сад, при която загинаха 16 души, включително четири деца, а още няколко бяха тежко ранени, няма повдигнати обвинения и започнало съдебно производство. Срутването на козирката на гарата на 1 ноември 2024 г. предизвика шок в Сърбия и доведе до поредица от оставки и арести, но разследването все още буксува.

          - Реклама -

          Навесът се срути в 11:52 ч., малко след като беше извършена реконструкция на гарата. Веднага след инцидента от „Железопътна инфраструктура на Сърбия“ обявиха, че козирката не е била ремонтирана. Това твърдение беше повторено и от тогавашния премиер Милош Вучевич, който посети мястото заедно с Ивица Дачич и Милан Джурич.

          Още в нощта на трагедията студенти и граждани организираха възпоменателно бдение, а в следващите дни се проведоха протести с искане за отговорност.

          На 5 ноември министърът на строителството Горан Весич подаде оставка, заявявайки, че го прави по морални причини. По-късно оставка подаде и министърът на търговията Томислав Момирович, който е бил отговорен за строителството по време на реконструкцията.

          След това последваха арести на Весич, Момирович и още 11 длъжностни лица, включително Йелена Танаскович, директор на „Железопътна инфраструктура“. Разследването, водено от Прокуратурата за организирана престъпност, обхвана общо 15 души.

          Въпреки това, и до днес няма потвърден обвинителен акт, а съдебните производства не са започнали. Паралелно с това се води и второ разследване – за възможни корупционни практики при модернизацията на железопътната линия към унгарската граница.

          През март тази година Висшият съд в Нови Сад върна делото за допълнително разследване, а през септември Висшата прокуратура внесе нов обвинителен акт срещу същите заподозрени. Междувременно Белградската прокуратура повдигна отделни обвинения по линия на „корупционни елементи“, което според експерти е опит за забавяне или подмяна на процеса в Нови Сад.

          Наскоро някои висши държавни представители загатнаха, че срутването може да е терористичен акт, но прокуратурата в Нови Сад категорично отрече това.

          Година след трагедията жертвите и техните семейства все още чакат справедливост, докато случаят остава без ясно съдебно развитие.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Хиляди протестиращи заляха улиците на Нови Сад

          Хиляди хора излязоха по улиците на Нови Сад, за да се включат в многолюден марш, насочен към железопътната гара, където по-късно днес ще се...

          Украинските сили започнаха операция по прочистване на Покровск

          Украинските военни започнаха „сложна десантна операция“ в град Покровск, съобщи държавната медия „Суспилне“, позовавайки се на източници от армията. В операцията участват специални части...

          Молдова има нов премиер: „проевропейският“ Александру Мунтяну

          Парламентът на Молдова одобри състава на новото правителство, оглавено от премиера Александру Мунтяну. Церемонията по полагането на клетва е насрочена за 1 ноември в...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions