Search Suggestions
      понеделник, 28.04.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Шокиращ доклад: Една грешка, 67 трупа – кървавата трагедия над Вашингтон

          Фаталният инцидент между военен хеликоптер Black Hawk и пътнически самолет на American Airlines във Вашингтон, при който загинаха 67 души, е резултат от серия грешки на пилота на хеликоптера, сочи взривяващ нов доклад на The New York Times.

          - Реклама -

          Какво се случи в нощта на трагедията?

          На 29 януари капитан Ребека Лобак преминавала годишен полетен изпит заедно със своя ко-пилот и инструктор, старши уорънт-офицер Андрю Лойд Ийвс.

          Според доклада на Националния съвет за безопасност на транспорта (NTSB), капитан Лобак е допуснала няколко критични грешки:

          • Летяла е твърде високо с Black Hawk;
          • 15 секунди преди сблъсъка е получила нареждане от диспечерите да завие наляво, но не го е изпълнила;
          • Ко-пилотът Ийвс я е подканил да промени курса, но тя отново не е реагирала.

          И двамата пилоти са потвърдили, че са забелязали приближаващия самолет и са поискали да преминат на визуално разделение — процедура за избягване на сблъсъци чрез визуално наблюдение, вместо следване на диспечерски инструкции.

          Пропуснати сигнали и технически пропуски

          Експертите предполагат, че в момента на критичното съобщение пилотите може да са задържали бутона за предаване по радиостанцията и затова не са чули ясно фразата „премини зад самолета„.

          Няма данни за здравословни проблеми на пилотите или техническа повреда в Black Hawk, но е установено, че автоматичната система за следене на полета (ADS-B) е била изключена без основателна причина.

          Участниците в трагедията

          Пилотът на самолета, 34-годишният Джонатан Кампос, е бил опитен авиатор с мечта за летене още от детството.

          На борда на пътническия самолет са пътували:

          • Ловци,
          • Ученици и родители,
          • Състезатели от Скейтинг клуба на Бостън, които се връщали от лагер след участие в първенството по фигурно пързаляне на САЩ за 2025 г.

          Две секунди преди сблъсъка самолетът е бил на височина от 313 фута. Според разследването, промяната на плана за кацане, направена по искане на диспечерите, също е усложнила ситуацията.

          Изводите на експертите

          Докладът на NTSB заключава:

          Експертите подчертават, че неправилното или забавено визуално разделение може да бъде изключително опасно, въпреки че в повечето случаи процедурата се изпълнява успешно.

          Фаталният инцидент между военен хеликоптер Black Hawk и пътнически самолет на American Airlines във Вашингтон, при който загинаха 67 души, е резултат от серия грешки на пилота на хеликоптера, сочи взривяващ нов доклад на The New York Times.

          - Реклама -

          Какво се случи в нощта на трагедията?

          На 29 януари капитан Ребека Лобак преминавала годишен полетен изпит заедно със своя ко-пилот и инструктор, старши уорънт-офицер Андрю Лойд Ийвс.

          Според доклада на Националния съвет за безопасност на транспорта (NTSB), капитан Лобак е допуснала няколко критични грешки:

          • Летяла е твърде високо с Black Hawk;
          • 15 секунди преди сблъсъка е получила нареждане от диспечерите да завие наляво, но не го е изпълнила;
          • Ко-пилотът Ийвс я е подканил да промени курса, но тя отново не е реагирала.

          И двамата пилоти са потвърдили, че са забелязали приближаващия самолет и са поискали да преминат на визуално разделение — процедура за избягване на сблъсъци чрез визуално наблюдение, вместо следване на диспечерски инструкции.

          Пропуснати сигнали и технически пропуски

          Експертите предполагат, че в момента на критичното съобщение пилотите може да са задържали бутона за предаване по радиостанцията и затова не са чули ясно фразата „премини зад самолета„.

          Няма данни за здравословни проблеми на пилотите или техническа повреда в Black Hawk, но е установено, че автоматичната система за следене на полета (ADS-B) е била изключена без основателна причина.

          Участниците в трагедията

          Пилотът на самолета, 34-годишният Джонатан Кампос, е бил опитен авиатор с мечта за летене още от детството.

          На борда на пътническия самолет са пътували:

          • Ловци,
          • Ученици и родители,
          • Състезатели от Скейтинг клуба на Бостън, които се връщали от лагер след участие в първенството по фигурно пързаляне на САЩ за 2025 г.

          Две секунди преди сблъсъка самолетът е бил на височина от 313 фута. Според разследването, промяната на плана за кацане, направена по искане на диспечерите, също е усложнила ситуацията.

          Изводите на експертите

          Докладът на NTSB заключава:

          Експертите подчертават, че неправилното или забавено визуално разделение може да бъде изключително опасно, въпреки че в повечето случаи процедурата се изпълнява успешно.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Преди конклава: Ватикана затвори Сикстинската капела

          Ватикана затвори Сикстинската капела, за да започне подготовката за конклава, по време на който католическите кардинали от цял свят ще гласуват за избор на...

          Четец по устни разкри тайния разговор между Зеленски и Тръмп

          Първата среща между украинския президент Володимир Зеленски и американският президент Доналд Тръмп след техния сблъсък в Овалния кабинет се е състояла по време на...

          Предупреждение: Земетресенията могат да прикриват тайни ядрени опити?

          Земетресенията могат да бъдат използвани като прикритие за тайни ядрени експлозии, предупреждава обзорна статия на водещи сеизмолози

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions