Гигантът в бързото хранене McDonald’s отчете спад в печалбите си за първото тримесечие. Това се случва докато трафикът от клиенти с ниски и средни доходи в САЩ намаля в условията на икономическа несигурност вследствие на търговските войни на президента Доналд Тръмп, предаде АФП.
На домашния пазар на веригата в САЩ се наблюдава спад от 3,6% в сравнимите продажби, което е повече от 1% спад в световен мащаб.
„Основното е, че хората просто посещават по-рядко, а това говори за натиска върху потребителите и потребителското доверие“, каза финансовият директор Иън Бордън по време на телеконференция с анализатори.
„Нещата, за които говорим от известно време – инфлационният натиск, лихвените проценти, които очевидно тежат, особено на потребителите с по-ниски доходи, и които в момента се отразяват и на потребителите със средни доходи“, добави той.
Ръководителите заявиха, че не е имало спад в разходите на потребителите с по-високи доходи.
Компанията обяви, че планира повече промоции, фокусирани върху платформата „McValue“, която включва ограничени във времето комбинации от храни за 5 долара, състоящи се от сандвич, пилешки хапки McNuggets, картофи и напитка.
Печалбата възлезе на 1,9 милиарда долара, което е спад с 3%, а приходите също спаднаха с 3% до 6,0 милиарда долара.
Веригата описа „смесени“ резултати в международния си бизнес, отбелязвайки слабост в Обединеното кралство, но силни резултати в Близкия изток и Япония.
Проучване на компанията показва, че веригата не е пострадала от нарастването на антиамериканските настроения на международните пазари, заяви главният изпълнителен директор Кристофър Кемпчински в отговор на въпрос на анализатор.
„Наблюдаваме леко повишение на антиамериканските настроения, да го наречем 8-10 пункта“, каза Кемпчински за проучванията на компанията, които показват най-голямо негативно влияние в Северна Европа и Канада.
„Това не се отрази на бизнеса ни и настроенията на потребителите към марките на McDonald’s остават силни“, добави той.
Акциите на McDonald’s спаднаха с 1,3% на 1 май следобед.