Свилен Максимов е пилотът, който успя да приземи принудително малък самолет под връх Вихрен и така спаси живота на всички четирима души на борда. Инцидентът стана в Пирин, след като в събота машината получава авария в двигателя и започва да губи височина. След кацането Максимов беше приет в болница с леки фрактури, но без опасност за живота.
- Реклама -
В ефира на Нова телевизия пилотът разказа подробно как се е развила критичната ситуация. Полетът е бил от Петрич към Русе, когато над Пирин се появява индикация за проблем с двигателя. „Започна бързо да губи височина и скорост, а когато самолет губи скорост, той просто се срива“, обясни Максимов.
В този момент пилотът е имал само няколко секунди за реакция. Теренът не е подходящ за кацане, но той решава да опита. Самолетът каца в района на „Спано поле“ с минимални поражения. Машината още е в планината, а разследването продължава.
Максимов обясни, че стриктно е настоявал всички пътници да са с колани, което според него е спасило всички. „Метри бяха. Представете си едно твърдо кацане с удар в камък. Разбрах, че всички са живи и здрави — това беше най-хубавият момент. Живея втори живот!“, разказа той.
Два дни след инцидента пилотът прави извод: „Най-голямата причина за благоприятния развой е, че летя редовно. 80% от авиокатастрофите са заради човешкия фактор.“ За самолета Cirrus SR22, Максимов подчерта, че машината е надеждна и разполага с еърбек и парашут, но в този случай парашутът не е могъл да бъде използван: „Бяхме твърде близо до земята, всичко се разви много бързо.“
Пилотът вече е в контакт с разследващите органи, които ще установят точната причина за аварията. В края на разказа си Максимов отправи апел:
„Когато една година не си карал кола и пак седнеш, е странно. Със самолет това го умножете по 10. Затова апелирам управляващите да направят така, че нашите пилоти да летят повече. Повярвайте ми, инцидентите ще намалеят, ако имаме повече летателни часове.“
Свилен Максимов е пилотът, който успя да приземи принудително малък самолет под връх Вихрен и така спаси живота на всички четирима души на борда. Инцидентът стана в Пирин, след като в събота машината получава авария в двигателя и започва да губи височина. След кацането Максимов беше приет в болница с леки фрактури, но без опасност за живота.
- Реклама -
В ефира на Нова телевизия пилотът разказа подробно как се е развила критичната ситуация. Полетът е бил от Петрич към Русе, когато над Пирин се появява индикация за проблем с двигателя. „Започна бързо да губи височина и скорост, а когато самолет губи скорост, той просто се срива“, обясни Максимов.
В този момент пилотът е имал само няколко секунди за реакция. Теренът не е подходящ за кацане, но той решава да опита. Самолетът каца в района на „Спано поле“ с минимални поражения. Машината още е в планината, а разследването продължава.
Максимов обясни, че стриктно е настоявал всички пътници да са с колани, което според него е спасило всички. „Метри бяха. Представете си едно твърдо кацане с удар в камък. Разбрах, че всички са живи и здрави — това беше най-хубавият момент. Живея втори живот!“, разказа той.
Два дни след инцидента пилотът прави извод: „Най-голямата причина за благоприятния развой е, че летя редовно. 80% от авиокатастрофите са заради човешкия фактор.“ За самолета Cirrus SR22, Максимов подчерта, че машината е надеждна и разполага с еърбек и парашут, но в този случай парашутът не е могъл да бъде използван: „Бяхме твърде близо до земята, всичко се разви много бързо.“
Пилотът вече е в контакт с разследващите органи, които ще установят точната причина за аварията. В края на разказа си Максимов отправи апел:
„Когато една година не си карал кола и пак седнеш, е странно. Със самолет това го умножете по 10. Затова апелирам управляващите да направят така, че нашите пилоти да летят повече. Повярвайте ми, инцидентите ще намалеят, ако имаме повече летателни часове.“
"Заедно с Бачийски правим мощен антикорупционен и извънпарламентарен фронт. Това се налага, защото очевидно борбата с корупцията няма да се случи в парламента. тав...