Search Suggestions
      понеделник, 18.08.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Вълчев: Не целим унищожаване на езиковите гимназии

          Министърът на образованието Красимир Вълчев заяви в Стара Загора, че целта на предлаганите промени е балансиране на учебните програми, а не унищожаване на езиковите гимназии. В момента промените са само предложение и се обсъждат, подчерта той по време на посещение в Професионална гимназия по облекло и хранене „Райна Княгиня“.

          - Реклама -

          Основни предложения на МОН:

          • В осми клас се предлага намаляване на часовете по чужд език от 18 на 16, като това ще позволи по-добра подготовка по другите предмети.
          • Запазване на диференциран подход според нивото на владеене на езика, за да не започват всички ученици „от нула“.
          • Намаляване на прекомерната концентрация върху езиковото обучение, което в момента води до недостиг на часове за история, физика, химия и биология.
          • Облекчаване на програмите за профилирана подготовка, за да се освободи време за общообразователните дисциплини.

          Контекст и мотиви:

          • В момента 18 от 35 часа в езиковите гимназии са само по език, което води до пропуски в други учебни предмети.
          • Министърът посочи, че голяма част от осмокласниците „буквално почиват“ през половината учебна година, защото изучават английски от ранна детска възраст.
          • Целта е да се подобри функционалната грамотност, която в момента е проблемна заради голямата натовареност и акцент върху заучаването.

          Други приоритети:

          • Разширяване на дигиталната компетентност чрез обучение по информатика и компютърно моделиране от трети клас.
          • Въвеждане на втори чужд език, гражданско образование и разширяване на профилираната подготовка.
          • Акцент върху подобряване на резултатите по математика, природни науки и български език.

          Следващи обсъждания:

          • Определяне на граничната възраст за завършване на основното образование.
          • Въпросът за национално външно оценяване и държавни зрелостни изпити при по-къс гимназиален етап.

          Министър Вълчев подчерта, че организационно системата е подредена, а основните предизвикателства за МОН са свързани с учебните програми, оценяването и квалификацията на учителите.

          Министърът на образованието Красимир Вълчев заяви в Стара Загора, че целта на предлаганите промени е балансиране на учебните програми, а не унищожаване на езиковите гимназии. В момента промените са само предложение и се обсъждат, подчерта той по време на посещение в Професионална гимназия по облекло и хранене „Райна Княгиня“.

          - Реклама -

          Основни предложения на МОН:

          • В осми клас се предлага намаляване на часовете по чужд език от 18 на 16, като това ще позволи по-добра подготовка по другите предмети.
          • Запазване на диференциран подход според нивото на владеене на езика, за да не започват всички ученици „от нула“.
          • Намаляване на прекомерната концентрация върху езиковото обучение, което в момента води до недостиг на часове за история, физика, химия и биология.
          • Облекчаване на програмите за профилирана подготовка, за да се освободи време за общообразователните дисциплини.

          Контекст и мотиви:

          • В момента 18 от 35 часа в езиковите гимназии са само по език, което води до пропуски в други учебни предмети.
          • Министърът посочи, че голяма част от осмокласниците „буквално почиват“ през половината учебна година, защото изучават английски от ранна детска възраст.
          • Целта е да се подобри функционалната грамотност, която в момента е проблемна заради голямата натовареност и акцент върху заучаването.

          Други приоритети:

          • Разширяване на дигиталната компетентност чрез обучение по информатика и компютърно моделиране от трети клас.
          • Въвеждане на втори чужд език, гражданско образование и разширяване на профилираната подготовка.
          • Акцент върху подобряване на резултатите по математика, природни науки и български език.

          Следващи обсъждания:

          • Определяне на граничната възраст за завършване на основното образование.
          • Въпросът за национално външно оценяване и държавни зрелостни изпити при по-къс гимназиален етап.

          Министър Вълчев подчерта, че организационно системата е подредена, а основните предизвикателства за МОН са свързани с учебните програми, оценяването и квалификацията на учителите.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Убита кошута край село Стоманово

          Убита кошута е намерена край село Стоманово, община Девин, съобщиха от пресцентъра на Областната дирекция на МВР в Смолян.

          „Режимът си отива – левът остава“: Билбордове и спирки с призив за протести (СНИМКИ/ВИДЕО)

          Днес столицата осъмна с мегабордове, бордове и спирки, брандирани с надписа „Режимът си отива – левът остава!“, поставени от инициативата „Фронт за лева“. Според организаторите...

          Трагедия: Загина 11- годишно дете след падане при полет с парашут

          Инцидент в Несебър завърши трагично. 11- годишно дете загина след падане с парашут, теглен от моторна лодка. Това съобщи NOVA телевизия.

          30 КОМЕНТАРА

          1. Напротив, точно това са целите – унищожаване на изключително доброто гимназиално чуждоезиково обучение в България! Между другото, имахме най-доброто чуждоезиково обучение в Европа – мнение на чужденци преподаващи езици по цял свят. Ноо…управляващите от 15 години насам започнаха да сриват това обучение с промяна на учебни планове, програми и намаляване на часове, въвеждане на чужди езици абсолютно неадекватно в началното училище без да са налице подготвени учители и методики за обучение. И това е съвсем целенасочена политика, която се провежда с години, твърде успешно за жалост! В този информационно претоварен свят, отворен към комуникация на всякакви нива българските млади хора ще бъдат ограничавани в достъпа си до престижни високо платени професии.

          2. Не,не,нищо подобно! Вие целите да направите децата неграмотни шматки,лесни за манипулиране и готови за „избори“.

            • Берна Хаджиалиш уважаема госпожо, мисля, че написаното от вас е недомислено, тъй като изучаването на повече математика не е “неграмотност”.

              • Liliana Hristova, изучаването на повече от каквото и да е било, не е неграмотност. Само че начините,по които се поднася информацията,изграждането на учебното съдържание,учебниците, пълни с грешки от най-различни род и тип,са. Кога последно проверихте учебниците в какво са с превърнали? А дали знаете, че и учители,които могат да работят с ученици, има малко? (Не защото на хората не им се работи,а защото не им се позволява). Отделно,че това,че има повече часове по математика,по никакъв начин няма да бъде в полза на когото и да е било. Има математически гимназии и паралелки, за когото е необходимо. Образованието в България не е приоритет на кабинетите ни. Това е,колкото и да не Ви харесва.

          3. Няма какво да се аргументира Ако се реши да се намали математика или философски цикъл как ще се аргументира Само се измислят нови тъпотии но не значи че сме визионери

          4. Вие ебахте майката на история на колтура тъпанари но ще дойде ден щевиса потърси одговорност

          5. Светът върви напред, а ние крачим стремглаво назад! Владеенето на чужд език вече е необходимост!!!!

          6. Не искам приказки, а доказателства. Докажи, че говориш истината, а не дрънкаш глупости и лъжи….

          7. На него не са му нужни езици, той още на диалект си говори, а министър и то. на образованието!!!!

              • Каква квалификация на учителите ми говори министъра, в училище не те назначават, ако имаш най-високото ПКС, а ако имаш най-силните връзки в РУО или с директора на училището. Тези ПКС дето се мъчат да ги карат учителите изобщо нямат никакъв смисъл. Който не вярва да провери в кое училище е назначен човек с бай-високо ПКС от кандидатите – няма такова. Има и жалби подадени към министъра, а той ги връща по общини. Те хората ако са искали в местното РУО са щели да ги подават, ясно е, че проблема е там. Но министъра явно не се сеща!

          8. Целите унищожаването на държавата, цялото и образование и развитие. Никой да не може да мисли, а само да изпълнява заповеди. ⁉️ Гадини

          9. Продажници, долни, оставете децата на мира! Аз изучавах чужд език 21 ч/седмично в „подготве“, кандидатствах с биология, не съм имала НВО по БЕЛ и математика, освободих се от матури в 12 клас, както всичките ми съученици и всички сме успели и грамотни хора до един!
            Какво не продадохте, какво остана за доунищожение! Ще има Видовден и искам да Ви видя как ще плащате данък!

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions