Министърът на образованието Красимир Вълчев заяви в Стара Загора, че целта на предлаганите промени е балансиране на учебните програми, а не унищожаване на езиковите гимназии. В момента промените са само предложение и се обсъждат, подчерта той по време на посещение в Професионална гимназия по облекло и хранене „Райна Княгиня“.
- Реклама -
Основни предложения на МОН:
В осми клас се предлага намаляване на часовете по чужд език от 18 на 16, като това ще позволи по-добра подготовка по другите предмети.
Запазване на диференциран подход според нивото на владеене на езика, за да не започват всички ученици „от нула“.
Намаляване на прекомерната концентрация върху езиковото обучение, което в момента води до недостиг на часове за история, физика, химия и биология.
Облекчаване на програмите за профилирана подготовка, за да се освободи време за общообразователните дисциплини.
В момента 18 от 35 часа в езиковите гимназии са само по език, което води до пропуски в други учебни предмети.
Министърът посочи, че голяма част от осмокласниците „буквално почиват“ през половината учебна година, защото изучават английски от ранна детска възраст.
Целта е да се подобри функционалната грамотност, която в момента е проблемна заради голямата натовареност и акцент върху заучаването.
Други приоритети:
Разширяване на дигиталната компетентност чрез обучение по информатика и компютърно моделиране от трети клас.
Въвеждане на втори чужд език, гражданско образование и разширяване на профилираната подготовка.
Акцент върху подобряване на резултатите по математика, природни науки и български език.
Определяне на граничната възраст за завършване на основното образование.
Въпросът за национално външно оценяване и държавни зрелостни изпити при по-къс гимназиален етап.
Министър Вълчев подчерта, че организационно системата е подредена, а основните предизвикателства за МОН са свързани с учебните програми, оценяването и квалификацията на учителите.
Министърът на образованието Красимир Вълчев заяви в Стара Загора, че целта на предлаганите промени е балансиране на учебните програми, а не унищожаване на езиковите гимназии. В момента промените са само предложение и се обсъждат, подчерта той по време на посещение в Професионална гимназия по облекло и хранене „Райна Княгиня“.
- Реклама -
Основни предложения на МОН:
В осми клас се предлага намаляване на часовете по чужд език от 18 на 16, като това ще позволи по-добра подготовка по другите предмети.
Запазване на диференциран подход според нивото на владеене на езика, за да не започват всички ученици „от нула“.
Намаляване на прекомерната концентрация върху езиковото обучение, което в момента води до недостиг на часове за история, физика, химия и биология.
Облекчаване на програмите за профилирана подготовка, за да се освободи време за общообразователните дисциплини.
В момента 18 от 35 часа в езиковите гимназии са само по език, което води до пропуски в други учебни предмети.
Министърът посочи, че голяма част от осмокласниците „буквално почиват“ през половината учебна година, защото изучават английски от ранна детска възраст.
Целта е да се подобри функционалната грамотност, която в момента е проблемна заради голямата натовареност и акцент върху заучаването.
Други приоритети:
Разширяване на дигиталната компетентност чрез обучение по информатика и компютърно моделиране от трети клас.
Въвеждане на втори чужд език, гражданско образование и разширяване на профилираната подготовка.
Акцент върху подобряване на резултатите по математика, природни науки и български език.
Определяне на граничната възраст за завършване на основното образование.
Въпросът за национално външно оценяване и държавни зрелостни изпити при по-къс гимназиален етап.
Министър Вълчев подчерта, че организационно системата е подредена, а основните предизвикателства за МОН са свързани с учебните програми, оценяването и квалификацията на учителите.
Баща на тийнейджър сигнализира за поредица от нападения и системен тормоз над сина му от група непълнолетни, които той описва като „локали“ – агресивни...
От полицията в Бургас съобщиха, че част от тухлен зид е паднала върху дете. Сигналът за инцидента е подаден на 21 октомври.
33 КОМЕНТАРА
Интересно, какво ли щеше да е българското образование, ако поне веднъж назначат някой, който е хващал дневник и просто е влизал в „клас“. Т.е. учител, както е било в „царство България“..
За да бягат по-малко хора в чужбина… 🙂 Да бъдат разформировани Герб, ДПС, СДС, БСП, ИТН, Ново начало… 🙂 И новите партии да не крадат. Да започнем да си градим държавата и хората от чужбина ще се върнат… ще донесат и капитал и опит… И ще оправим нещата. Но как да пуснеш пустия кокал?! 🙂 Ще има хора склонни да работят и за по-ниски от западните заплати ако видят, че трудът им не се краде. Защото на запад плащат пък квартира. 🙂
Напротив, точно това са целите – унищожаване на изключително доброто гимназиално чуждоезиково обучение в България! Между другото, имахме най-доброто чуждоезиково обучение в Европа – мнение на чужденци преподаващи езици по цял свят. Ноо…управляващите от 15 години насам започнаха да сриват това обучение с промяна на учебни планове, програми и намаляване на часове, въвеждане на чужди езици абсолютно неадекватно в началното училище без да са налице подготвени учители и методики за обучение. И това е съвсем целенасочена политика, която се провежда с години, твърде успешно за жалост! В този информационно претоварен свят, отворен към комуникация на всякакви нива българските млади хора ще бъдат ограничавани в достъпа си до престижни високо платени професии.
Liliana Hristova, изучаването на повече от каквото и да е било, не е неграмотност. Само че начините,по които се поднася информацията,изграждането на учебното съдържание,учебниците, пълни с грешки от най-различни род и тип,са. Кога последно проверихте учебниците в какво са с превърнали? А дали знаете, че и учители,които могат да работят с ученици, има малко? (Не защото на хората не им се работи,а защото не им се позволява). Отделно,че това,че има повече часове по математика,по никакъв начин няма да бъде в полза на когото и да е било. Има математически гимназии и паралелки, за когото е необходимо. Образованието в България не е приоритет на кабинетите ни. Това е,колкото и да не Ви харесва.
Няма какво да се аргументира Ако се реши да се намали математика или философски цикъл как ще се аргументира Само се измислят нови тъпотии но не значи че сме визионери
Каква квалификация на учителите ми говори министъра, в училище не те назначават, ако имаш най-високото ПКС, а ако имаш най-силните връзки в РУО или с директора на училището. Тези ПКС дето се мъчат да ги карат учителите изобщо нямат никакъв смисъл. Който не вярва да провери в кое училище е назначен човек с бай-високо ПКС от кандидатите – няма такова. Има и жалби подадени към министъра, а той ги връща по общини. Те хората ако са искали в местното РУО са щели да ги подават, ясно е, че проблема е там. Но министъра явно не се сеща!
Lyuba Zahova Първо не всеки е християнин, представете си да ви бяха карали да учите някаква друга религия. Второ религията е личен избор не може да накараш човек да вярва в нещо като не иска. Защо е религия на учениците в училище? Те достатъчно са закъсали с всичко само религия им трябва.
Продажници, долни, оставете децата на мира! Аз изучавах чужд език 21 ч/седмично в „подготве“, кандидатствах с биология, не съм имала НВО по БЕЛ и математика, освободих се от матури в 12 клас, както всичките ми съученици и всички сме успели и грамотни хора до един!
Какво не продадохте, какво остана за доунищожение! Ще има Видовден и искам да Ви видя как ще плащате данък!
Интересно, какво ли щеше да е българското образование, ако поне веднъж назначат някой, който е хващал дневник и просто е влизал в „клас“. Т.е. учител, както е било в „царство България“..
За да бягат по-малко хора в чужбина… 🙂 Да бъдат разформировани Герб, ДПС, СДС, БСП, ИТН, Ново начало… 🙂 И новите партии да не крадат. Да започнем да си градим държавата и хората от чужбина ще се върнат… ще донесат и капитал и опит… И ще оправим нещата. Но как да пуснеш пустия кокал?! 🙂 Ще има хора склонни да работят и за по-ниски от западните заплати ако видят, че трудът им не се краде. Защото на запад плащат пък квартира. 🙂
Гад мръсна!!!
Напротив, точно това са целите – унищожаване на изключително доброто гимназиално чуждоезиково обучение в България! Между другото, имахме най-доброто чуждоезиково обучение в Европа – мнение на чужденци преподаващи езици по цял свят. Ноо…управляващите от 15 години насам започнаха да сриват това обучение с промяна на учебни планове, програми и намаляване на часове, въвеждане на чужди езици абсолютно неадекватно в началното училище без да са налице подготвени учители и методики за обучение. И това е съвсем целенасочена политика, която се провежда с години, твърде успешно за жалост! В този информационно претоварен свят, отворен към комуникация на всякакви нива българските млади хора ще бъдат ограничавани в достъпа си до престижни високо платени професии.
Elena Dulkarova, изключително точен коментар 👍👏!
А само на руските вероятно?Нищожници,занулихте и образованието и културата!
Не,не,нищо подобно! Вие целите да направите децата неграмотни шматки,лесни за манипулиране и готови за „избори“.
Берна Хаджиалиш уважаема госпожо, мисля, че написаното от вас е недомислено, тъй като изучаването на повече математика не е “неграмотност”.
Liliana Hristova, изучаването на повече от каквото и да е било, не е неграмотност. Само че начините,по които се поднася информацията,изграждането на учебното съдържание,учебниците, пълни с грешки от най-различни род и тип,са. Кога последно проверихте учебниците в какво са с превърнали? А дали знаете, че и учители,които могат да работят с ученици, има малко? (Не защото на хората не им се работи,а защото не им се позволява). Отделно,че това,че има повече часове по математика,по никакъв начин няма да бъде в полза на когото и да е било. Има математически гимназии и паралелки, за когото е необходимо. Образованието в България не е приоритет на кабинетите ни. Това е,колкото и да не Ви харесва.
Няма какво да се аргументира Ако се реши да се намали математика или философски цикъл как ще се аргументира Само се измислят нови тъпотии но не значи че сме визионери
Точно това целите!!!Стига сте лъгали,оставка!!!
Вие ебахте майката на история на колтура тъпанари но ще дойде ден щевиса потърси одговорност
Напротив! Това целят.
Светът върви напред, а ние крачим стремглаво назад! Владеенето на чужд език вече е необходимост!!!!
Не искам приказки, а доказателства. Докажи, че говориш истината, а не дрънкаш глупости и лъжи….
На него не са му нужни езици, той още на диалект си говори, а министър и то. на образованието!!!!
Емилия Петкова 👍
Каква квалификация на учителите ми говори министъра, в училище не те назначават, ако имаш най-високото ПКС, а ако имаш най-силните връзки в РУО или с директора на училището. Тези ПКС дето се мъчат да ги карат учителите изобщо нямат никакъв смисъл. Който не вярва да провери в кое училище е назначен човек с бай-високо ПКС от кандидатите – няма такова. Има и жалби подадени към министъра, а той ги връща по общини. Те хората ако са искали в местното РУО са щели да ги подават, ясно е, че проблема е там. Но министъра явно не се сеща!
Емилия Петкова набеден министър
Целите унищожаването на държавата, цялото и образование и развитие. Никой да не може да мисли, а само да изпълнява заповеди. ⁉️ Гадини
Всички мечти се сбъдват на продажната власт
Anatoli Georgiev какво страшно има в православието?
Lyuba Zahova България НЯМА православно християнство от 1944г !
Отговорете си сама на въпроса !
Lyuba Zahova Първо не всеки е християнин, представете си да ви бяха карали да учите някаква друга религия. Второ религията е личен избор не може да накараш човек да вярва в нещо като не иска. Защо е религия на учениците в училище? Те достатъчно са закъсали с всичко само религия им трябва.
Сринахте стойностно българско образование. И го признайте! И го върнете!
Radka Ilieva Няма връщане😢Всичко е загубено!
Iskra Dimitrova непоправимо
Да учат религия през руски мир, това им е по – важно от чужди езици и ИИ .
Не лъжете, няма да ви повярваме! Точно това целите!
Поредният антибългарин!🤮
То вече всичко унищожихте.
Продажници, долни, оставете децата на мира! Аз изучавах чужд език 21 ч/седмично в „подготве“, кандидатствах с биология, не съм имала НВО по БЕЛ и математика, освободих се от матури в 12 клас, както всичките ми съученици и всички сме успели и грамотни хора до един!
Какво не продадохте, какво остана за доунищожение! Ще има Видовден и искам да Ви видя как ще плащате данък!
Просто трябва да се произвеждат неуки общаци.