София -2 °C
Велико Търново -2 °C
Пловдив 2 °C
Варна 4 °C
Бургас 5 °C
Начало Новини Предавания На живо

Няколко ценни съвета за оптимизация на сайт

Проследете петте стъпки
46 сЕвроком 126

Терминът оптимизация на сайт познат още, като SEO често плаши недостатъчно запознатите. Всъщност в SEO оптимизацията на един уеб сайт няма нищо сложно и една част от основните неща можете да ги направите и сами. Ще ви разкажем повече за основните похвати, на които можете да обърнете внимание, ако искате да подобрите сайта си. Имайте предвид обаче, че само те няма да са ви достатъчни, за да се класирате по-напред в Google резултатите. За да изпреварите конкуренцията, ще е необходимо да се доверите на специалисти, които да надградят над основната SEO оптимизация.

В този материал предоставен ни от seo-webdesign.bg ще разгледаме фундаментални SEO стъпки, като: 

⦁    Как да разберете, вашите клиенти какво точно търсят?
⦁    Как да оптимизирате отделните уеб страници, така че да отговарят на дадени ключови думи?
⦁    Как да сте сигурни, че уеб сайтът ви е достъпен и за хората и за ботовете на търсачките?
⦁    Как да подходите, за да заслужите други сайтове да линкват към вашия сайт?
⦁    Как да измерите SEO успехите?

Ще се опитаме да не използваме прекалено много термини и да обясним нещата на разбираем език. Приятно четене!

Стъпка 1: Научете какво точно търсят вашите клиенти

Не можете да оптимизирате уеб сайта си, без да знаете какво търсят вашите клиенти. Нашият съвет е да вземете лист и химикал и да се опитате да се поставите на мястото на вашите клиенти.

Представете си, че имате хотел в Пловдив, какво биха търсили клиентите ви? Най-вероятно ще са следните изрази: 

⦁    Хотели в Пловдив;

⦁    Нощувки в Пловдив;

⦁    Настаняване Пловдив.

Ако имате възможност, винаги може и да попитате някои от клиентите ви, как са ви намерили, за да сте 100% сигурни. 

Следващото нещо, което трябва да предприемете е да откриете най-популярния начин, по който вашите клиенти ви откриват. Можете да пробвате различни търсения с различни словосъчетания в Google. Използвайте и кратки и дълги, за да видите къде на коя позиция се показвате. Така ще проверите и конкурентите ви как се показват. Това ще ви помогне да откриете и какви са заглавията, които се класират на първите места - така наречените title tags.

Можете да използвате някой инструмент, който да ви покаже коя ключова дума с какво търсене е. Онлайн има много такива инструменти, като някои от тях са платени, други са безплатни.
Важно е да уточним, че повечето сайтове се опитват да се класират за по-кратки ключови думи. Това обаче не означава, че те им носят продажби. Ако примерно продавате автомобилни части и по-специфично въздушни филтри, продажба ще направят онези посетители, които посетят уеб сайта ви след като са въвели точно определена ключова дума - „въздушен филтър Audi A3 Sedan”, а не просто „въздушен филтър“. Нашият съвет е да се фокусирате върху колкото се може по-точни ключови думи.

Ако не знаете какво търсят вашите клиенти, можете да се доверите на Google и на неговите предложения за довършване при въвеждане в полето за търсене. Това е една много добра отправна точка, за най-търсените ключови думи.


 
Участвайте в онлайн дискусии в бранша ви

Това е нещо, което често убягва на повечето хора. Истината е, че няма как да знаете какво се търси от аудиторията, ако не сте част от нея. Нашият съвет е да си направите колкото се може повече регистрации във форуми и групи и да следите какви са темите на разговор. Така ще можете и да пускате адекватни промоции, които да бъдат по-атрактивни за клиентите ви.

Стъпка 2: Как да създадете страници, които са оптимизиране за търсене по ключови думи

Проучването на популярните ключови думи е само една от първите стъпки, които е необходимо да предприемете. Допълнително, вашите страници също трябва да са структурирани добре, така че да задоволяват човека, който ги е посетил. Тоест, пишейки ключови думи в Google и влизайки на ваша страница, вие трябва да сте сигурни, че той ще открие същите ключови думи и допълнителна информация към тях.

Като начало, страниците ви трябва да предлагат добро прекарване за посетителите. 

⦁    Използвайте дизайн и типография, които улесняват аудиторията да достигнат до желаното съдържание. Изяснете си защо хората биха дошли на вашия уеб сайт - за да поръчат стока или продукт, за да прочетат дадена информация, за да се свържат с вас или др. Като знаете основните причини, можете да построите уеб страниците, така че на тях да им е по-лесно и те по-бързо да достигат до желаното действие.

⦁    Използвайте URL адреси, които са логични и тематични. URL структурата е необходимо да бъде опростена колкото се може повече, това означава, че адресът трябва да тръгва от общото към частното. Например:  https://website.com/food/vegetarian-food.com

⦁    Търсачките, като Google, използват мета описания и заглавия, които извличат от всеки уеб сайт и ги показват в резултатите си, за да може потребителите да получат малко повече информация за показаният линк. Тези мета описания и заглавия не се показват никъде във вашите страници, но се показват в резултатите в Google. Когато ги създавате, постарайте се да сложите ключови думи и в заглавието и в описанието, като ги направите и достатъчно атрактивни, че аудиторията да има причина да кликне на препратката към вашия сайт. Мета заглавието е ограничено до 60 символа, а мета описанието - до 155 символа.

⦁    Заглавията помагат ботовете на търсачките да разберат по-лесно за какво се отнася една страница. Това е и причината, да е необходимо всяка страница да притежава едно заглавие под таг H1 и поне едно под таг H2. Хубаво е, първото да съдържа ключова дума, а следващите заглавия да са имената на главните секции или категории. Всеки път, когато искате да задълбочите можете да използвате едно заглавие надолу - H3 до H6. Колкото по-добра ви е структурата, толкова по-добре ще гледат търсачките на вашия уеб сайт.

⦁    Определено снимките са атрактивен тип съдържание за аудиторията, но за ботовете - не чак толкова. Те все още изпитват известни затруднения да разберат какво точно има изобразено на дадена снимка/картинка. Alt tag е таг, който описва какво има на дадената снимка и се попълва от вас. Най-добре е да напишете точно това, което е изобразено.

⦁    Настройте Schema - това е популярен начин да подобрите вида на извадката, която се показва за вашия уеб сайт в Google. Благодарение на Shema ще можете да добавите рейтинг под формата на звездички към вашия бизнес, ще можете да добавите и раб. време, категории и други характеристики, които да са видими в резултатите в Google.


 
Стъпка 3: Уверете се, че уеб сайтът ви е достъпен и за хора и за ботовете на търсачките

Когато правите SEO, важно е да помните, че работите в две насоки - за вашите клиенти и за търсачките, като Google. Въпреки че ботовете стават все по-интелигентни съществуват все още много различия между тяхната оценка за един сайт и тази на хората. Определено е предизвикателство да успеете да оптимизирате една страница така, че да е добра и за хората и за ботовете. Следващите неща, които ще изброим са малко по-сложни и нашият съвет е да се доверите за тях на професионалисти, които си разбират от работата.

⦁    Уеб сайтът трябва да зарежда бързо, в противен случай и хората не се застояват на него и ботовете го оценяват лошо. Средното време за зареждане е 3 секунди, всичко над този интервал е сигнал за проблем.

⦁    Уеб сайтът трябва да изглежда достатъчно добре и ако бъде отворен от мобилно устройство. Неговата функционалност и визия трябва да са запазени по начин, по който потребителите да могат да използват лесно сайта.

⦁    Всеки сайт се нуждае от SSL сертификат. Това важи с особена сила за уеб сайтовете, които имат форма за регистрации и попълване на лични данни. Ако сайтът не притежава такъв сертификат то ще излезе предупреждение, че не е сигурно място.

⦁    На всеки сайт му е необходим sitemap XML file, което представлява списък с всички страници, които притежава. Благодарение на него, търсачките намират съдържанието на сайта по-бързо и по-лесно и му дават по-висока оценка. Има различни плъгини, които могат да изготвят sitemap вместо вас.

⦁    Подобно на sitemap-а, robots.txt файла също показва на търсачките структурата на даден сайт. Разликата идва от това, че с robots.txt файловете определени части от сайта могат да бъдат ограничени и да не се индексират изобщо.

⦁    Вътрешно налинкване между логически свързани постове и страници. Стратегическото свързване на различни страници е чудесен начин да увеличите скоростта, с която търсачките обхождат сайта ви, и да ги насочите към най-важните страници.

Стъпка 4: Заслужете си други сайтове да линкват към вашия

Изграждането на връзки е от решаващо значение за успеха на вашата SEO стратегия, така че ако сте готови да харчите ресурси (време, пари и т.н.) за създаване на съдържание, вие също трябва да сте готови да отделите поне толкова време за популяризиране и генериране на връзки към него. Причината е, че връзките са се доказали, като изключително важен фактор, при оценяването от Google ботовете. Някои връзки обаче са по-добри от други, като дори има риск да си навредите на вашия сайт, ако не знаете какво правите, така че тук горещо ви препоръчваме да се доверите на специалисти, които да го направят вместо вас.

Добра стратегия е да потърсите списъци със сайтове, като вашия, които не са пълни или актуални и да предложите на администраторите на страницата, да ги обновите, като добавите и собствения си уеб сайт. Същият ефект има и да изготвите библиотека с източници или полезна информация за даден продукт или негово свойство и да предложите на други сайтове да споделят информацията, която би допълнила тяхното съдържание.

„Guest blogging“ е така нареченото писане за други сайтове от вашият бранш. Това не е лоша стратегия, ако се изготвя внимателно и информацията, която поднасяте е полезна за вашата аудитория. Необходимо е уеб сайтът да е авторитетен, съдържанието да е полезна информация, както и връзката към вашия уеб сайт да е към логически свързана с темата страница. Ако тези неща са спазени, линк билдингът ви ще е добър.

Стъпка 5: Следете напредъка си

Последната стъпка от всяка една SEO стратегия би трябвало да е в измерването на напредъка. Има безброй метрики, които можете да използвате, но може и да ви объркат, така че все пак трябва да внимавате. Нашият съвет е да следите основните метрики, като органичния трафик и позиционирането по главните ключови думи.

Заключение

Определено SEO оптимизацията може да бъде препятствие, но ако е направена правилно, тя може да бъде изключително ефективна за позиционирането на вашия уеб сайт. Ако сега започвате, имайте предвид, че това е дълъг процес, който няма да покаже резултати за ден-два.