Search Suggestions
      събота, 05.07.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Борислав Гуцанов, БСП: България може да изтърве стотици милиарди

          „От парламентарната група на „БСП за България“ преди повече от 10 години направихме първите сондажи на строителството на автомагистралите и доказахме, че те не се строят по начина, по който трябва да се извършва това строителство. Преди 5-6 години отново направихме подобни сондажи и отново сигнализирахме прокуратурата. За жалост, това стана нарицателно злоупотребите в този бранш и инхаус процедурите, от нещо добро, се превърнаха в нарицателно за корупция.“

          - Реклама -

          Това заяви народният представител от БСП Борислав Гуцанов от парламентарната трибуна по време на изслушването на служебния министър на регионалното развитие и благоустройство Младен Шишков.

          По време на изслушването от левицата отправиха множество въпроси, свързани с трите най-важни транспортни коридора в страната ни:

          „С развитието на пристанищата в източната част на Средиземно море и особено Атина-Солун-Александруполис, построяването максимално бързо на трансевропейския транспортен коридор IV е един от най-важните транспортни коридори за страната ни“, посочи Гуцанов.

          Депутатът от „БСП за България“ Манол Генов отправи въпрос към министър Шишков, свързан със сроковете по доклада за въздействие върху околната среда на магистрала „Струма“:

          „Там има и тънки бюрократични моменти. Трябва да се направи анализ за въздействието на мерките, които са посочени в доклада по ОВОС, за да бъдат постигнати целите. В какъв срок ще възложите този анализ и кога предполагате, че той ще бъде вече наличен?“, попита Генов.

          „Повече от 1 година се управлява държавата от служебни кабинети. В този случай, когато говорим за едната част от транспортен коридор IV – ОВОС-а ще изтече в средата на май. Ако дотогава не започне реалното строителство и не се подпишат договори за лотовете 321 и 322, то тази магистрала няма да може да бъде завършена. Става въпрос за стотици милиарди, които държавата ще изтърве, ако Народното събрание и Министерски съвет не вземат правилните мерки“, предупреди от своя страна Борислав Гуцанов.

          Той обърна внимание и на риска България да престане да бъде транзитна дестинация:

          „Участъкът Монтана-Враца се намира в предаварийно състояние – все още не е определено трасе и няма стартирало възлагане. Ако не се подпишат договорите за Кресна и ако не се усили максимално бързо строителството около Видин, този проект ще бъде окончателно изтърван“, добави социалистът.

          Във връзка с АМ „Черно море“ Гуцанов изтъкна, че по време на редовното правителство е започната ОВОС и е имало напредък и затова помоли министъра да даде актуална информация по дейностите за изграждането на магистралата.

          „Няма да коментирам нарушенията и евентуално кражбите, надявам се прокуратурата най-после да се произнесе по този въпрос. Не е нормално 50 години да се строи тази магистрала и да няма връзка между София и Варна“, коментира Гуцанов за строителството на АМ „Хемус“.

          „Считате ли, че е възможно да се направи предварително проучване, проектиране или поне идейно виждане за изграждането на две съоръжения – тунелът под Петрохан, който е от изключителна важност за коридор IV, както и подобно действие да се извърши за втория мост над Варна, който също ще бъде част от магистрала „Черно море“?“, обърна се Борислав Гуцанов към министър Шишков.

          В заключение той определи инфраструктурата и транспортните коридори като изключително важна част от икономиката на страната ни.

          „Смисълът на този дебат е как да направим така, че по-бързо да се случват тези инфраструктурни обекти. Поне за такива неща трябва да има общо виждане на политическите партии. Нека да имаме едно правилно планиране и да са ясни всичките коридори. Ако е необходима законодателна инициатива, ние от БСП сме готови на такава. Не е нормално толкова важни обекти да не могат да се построят 50 години. Това е абсурдно. Или ние имаме волята да погледнем държавнически на тези процеси, или продължаваме да седим в тази дупка. Защото тук става въпрос за хиляди работни места и реални приходи в икономиката на държавата“, завърши Борислав Гуцанов.

          „От парламентарната група на „БСП за България“ преди повече от 10 години направихме първите сондажи на строителството на автомагистралите и доказахме, че те не се строят по начина, по който трябва да се извършва това строителство. Преди 5-6 години отново направихме подобни сондажи и отново сигнализирахме прокуратурата. За жалост, това стана нарицателно злоупотребите в този бранш и инхаус процедурите, от нещо добро, се превърнаха в нарицателно за корупция.“

          - Реклама -

          Това заяви народният представител от БСП Борислав Гуцанов от парламентарната трибуна по време на изслушването на служебния министър на регионалното развитие и благоустройство Младен Шишков.

          По време на изслушването от левицата отправиха множество въпроси, свързани с трите най-важни транспортни коридора в страната ни:

          „С развитието на пристанищата в източната част на Средиземно море и особено Атина-Солун-Александруполис, построяването максимално бързо на трансевропейския транспортен коридор IV е един от най-важните транспортни коридори за страната ни“, посочи Гуцанов.

          Депутатът от „БСП за България“ Манол Генов отправи въпрос към министър Шишков, свързан със сроковете по доклада за въздействие върху околната среда на магистрала „Струма“:

          „Там има и тънки бюрократични моменти. Трябва да се направи анализ за въздействието на мерките, които са посочени в доклада по ОВОС, за да бъдат постигнати целите. В какъв срок ще възложите този анализ и кога предполагате, че той ще бъде вече наличен?“, попита Генов.

          „Повече от 1 година се управлява държавата от служебни кабинети. В този случай, когато говорим за едната част от транспортен коридор IV – ОВОС-а ще изтече в средата на май. Ако дотогава не започне реалното строителство и не се подпишат договори за лотовете 321 и 322, то тази магистрала няма да може да бъде завършена. Става въпрос за стотици милиарди, които държавата ще изтърве, ако Народното събрание и Министерски съвет не вземат правилните мерки“, предупреди от своя страна Борислав Гуцанов.

          Той обърна внимание и на риска България да престане да бъде транзитна дестинация:

          „Участъкът Монтана-Враца се намира в предаварийно състояние – все още не е определено трасе и няма стартирало възлагане. Ако не се подпишат договорите за Кресна и ако не се усили максимално бързо строителството около Видин, този проект ще бъде окончателно изтърван“, добави социалистът.

          Във връзка с АМ „Черно море“ Гуцанов изтъкна, че по време на редовното правителство е започната ОВОС и е имало напредък и затова помоли министъра да даде актуална информация по дейностите за изграждането на магистралата.

          „Няма да коментирам нарушенията и евентуално кражбите, надявам се прокуратурата най-после да се произнесе по този въпрос. Не е нормално 50 години да се строи тази магистрала и да няма връзка между София и Варна“, коментира Гуцанов за строителството на АМ „Хемус“.

          „Считате ли, че е възможно да се направи предварително проучване, проектиране или поне идейно виждане за изграждането на две съоръжения – тунелът под Петрохан, който е от изключителна важност за коридор IV, както и подобно действие да се извърши за втория мост над Варна, който също ще бъде част от магистрала „Черно море“?“, обърна се Борислав Гуцанов към министър Шишков.

          В заключение той определи инфраструктурата и транспортните коридори като изключително важна част от икономиката на страната ни.

          „Смисълът на този дебат е как да направим така, че по-бързо да се случват тези инфраструктурни обекти. Поне за такива неща трябва да има общо виждане на политическите партии. Нека да имаме едно правилно планиране и да са ясни всичките коридори. Ако е необходима законодателна инициатива, ние от БСП сме готови на такава. Не е нормално толкова важни обекти да не могат да се построят 50 години. Това е абсурдно. Или ние имаме волята да погледнем държавнически на тези процеси, или продължаваме да седим в тази дупка. Защото тук става въпрос за хиляди работни места и реални приходи в икономиката на държавата“, завърши Борислав Гуцанов.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Мъж загина при тежка катастрофа край Созопол, пътят за Приморско е затворен

          Тежка катастрофа с жертва затвори отново пътя между Созопол и Приморско, в участъка между отбивката за големия хранителен магазин и тази към вътрешния път...

          Петър Москов за думите на Тошко Йорданов: Нелепо, невъзпитано, просташки и абсолютно безсмислено звучи!

          "Нелепо, невъзпитано, просташки и абсолютно безсмислено звучеше това, което каза господин Йорданов". Така бившият министър на здравеопазването Петър Москов коментира в предаването "ЕвроДикоФ" скандала...

          „Който не слуша, го чака прокурорска проверка“: Биляна Петрова пред „ЕвроДикоф“

          „По наше време имаше натиск, имаше прокурорски проверки. Натискът беше по подобна схема – човек от комисия. Ние наследихме постовете и

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions