Search Suggestions
      петък, 19.09.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Терзиев налага вето на доклада за премахване на две нощни линии на градския транспорт

          Loading the player...

          Кметът на София Васил Терзиев върна за ново обсъждане решението за премахване на две линии от нощния градски транспорт, прието от Столичния общински съвет (СОС) през януари. Докладът му е внесен като първа точка в дневния ред на заседанието на СОС, което ще се проведе утре.

          - Реклама -

          Аргументите на Терзиев

          Според кмета, нощният градски транспорт е ключов за мобилността на жителите и гостите на столицата, особено за хората, които работят нощни смени. Намаляването му ще доведе до сериозни затруднения за тях, тъй като те ще бъдат принудени да използват скъпи алтернативи като таксита, което ще засегне финансовото им състояние.

          Освен това, според Терзиев, ограничаването на нощния транспорт ще навреди на туризма, културния сектор, нощната икономика и сектора на услугите. Градският транспорт трябва да бъде разглеждан като обществена услуга, която осигурява достъпност и социална справедливост.

          Терзиев не приема аргумента, че нощният транспорт генерира загуби. Напротив – според него той има потенциал да увеличи приходите от нощната икономика и данъчните постъпления. Той подчертава, че сериозното редуциране на линиите ще доведе до намаляване на тези приходи.

          Данни за ползването на нощния транспорт

          • Според кмета, данните показват, че нощният транспорт се използва интензивно, като през 2024 г. услугата бележи ръст.
          • Не може да се твърди, че функционирането на дневните линии е затруднено заради нощния транспорт – в нощните часове работят само 8 шофьора на смяна, докато в „Столичен автотранспорт“ има над 1100 водачи.
          • Ако има отражение върху дневния транспорт, то е незначително в сравнение с негативния ефект от закриването на нощния транспорт.

          Какво предвиждаше решението на СОС?

          През януари СОС гласува „за“ спирането на две линии от нощния градски транспорт, а останалите две да работят само в петък и събота.

          След това председателят на групата на „Продължаваме промяната – Демократична България“ (Спаси София) Борис Боев заяви, че нощен транспорт в София ще има, въпреки решението на мнозинството.

          Общинският съветник от БСП и вносител на доклада Ваня Григорова коментира, че нощният транспорт е „недоносеното дете“ на „Спаси София“. Тя подчерта, че не става въпрос за цялостно спиране на нощния транспорт, а само за спиране на две линии, които не се използват достатъчно.

          Кметът на София Васил Терзиев върна за ново обсъждане решението за премахване на две линии от нощния градски транспорт, прието от Столичния общински съвет (СОС) през януари. Докладът му е внесен като първа точка в дневния ред на заседанието на СОС, което ще се проведе утре.

          - Реклама -

          Аргументите на Терзиев

          Според кмета, нощният градски транспорт е ключов за мобилността на жителите и гостите на столицата, особено за хората, които работят нощни смени. Намаляването му ще доведе до сериозни затруднения за тях, тъй като те ще бъдат принудени да използват скъпи алтернативи като таксита, което ще засегне финансовото им състояние.

          Освен това, според Терзиев, ограничаването на нощния транспорт ще навреди на туризма, културния сектор, нощната икономика и сектора на услугите. Градският транспорт трябва да бъде разглеждан като обществена услуга, която осигурява достъпност и социална справедливост.

          Терзиев не приема аргумента, че нощният транспорт генерира загуби. Напротив – според него той има потенциал да увеличи приходите от нощната икономика и данъчните постъпления. Той подчертава, че сериозното редуциране на линиите ще доведе до намаляване на тези приходи.

          Данни за ползването на нощния транспорт

          • Според кмета, данните показват, че нощният транспорт се използва интензивно, като през 2024 г. услугата бележи ръст.
          • Не може да се твърди, че функционирането на дневните линии е затруднено заради нощния транспорт – в нощните часове работят само 8 шофьора на смяна, докато в „Столичен автотранспорт“ има над 1100 водачи.
          • Ако има отражение върху дневния транспорт, то е незначително в сравнение с негативния ефект от закриването на нощния транспорт.

          Какво предвиждаше решението на СОС?

          През януари СОС гласува „за“ спирането на две линии от нощния градски транспорт, а останалите две да работят само в петък и събота.

          След това председателят на групата на „Продължаваме промяната – Демократична България“ (Спаси София) Борис Боев заяви, че нощен транспорт в София ще има, въпреки решението на мнозинството.

          Общинският съветник от БСП и вносител на доклада Ваня Григорова коментира, че нощният транспорт е „недоносеното дете“ на „Спаси София“. Тя подчерта, че не става въпрос за цялостно спиране на нощния транспорт, а само за спиране на две линии, които не се използват достатъчно.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Юлиана Методиева: Пеевски изнасили демокрацията

          Нетърпимостта към лидера на ДПС-Ново начало Делян Пеевски трябва да ни припомни 2013 г., когато тя се изля в един граждански протест - много...

          Ивелин Първанов: С всяка година водопреносната мрежа се влошава

          "С всяка година водопреносната мрежа се влошава и загубите на вода нарастват." Това каза депутатът от ПП "Възраждане" Ивелин Първанов, който беше гост в предаването...

          Повдигнаха обвинение на мъж, отглеждал марихуана на стойност 590 700 лв.

          Районна прокуратура - Пазарджик привлече като обвиняем мъж, отглеждал марихуана на обща стойност 590 700 лв., съобщиха от пресцентъра на Апелативна прокуратура – Пловдив. Б.Н. е...

          1 коментар

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions