Япония отново демонстрира как съвременните технологии могат да трансформират традиционната инфраструктура. В град Арида, близо до Осака, железопътната компания West Japan Railway Group използва 3D принтиране, за да изгради нов заслон на гара Хацушима – само за два часа и половина.
- Реклама -
Сградата е скромна по размер, наподобяваща колиба, но напълно функционална. Макар в много държави подобна спирка би била сигнал за закриване, в Япония тя е модерно решение за реновиране на малки селски гари с остаряла инфраструктура.
Как е построена?
Процесът включва 3D принтиране на кофраж от хоросан, който след това се запълва с бетон и арматура. Изградени са четири основни части и фундамент, които са транспортирани до място и сглобени на терен за около 180 минути – след приключване на дневните влакови курсове.
От компанията отбелязват, че това е значително по-бързо в сравнение с конвенционалните методи на строителство и струва около 50% по-малко от стандартното изграждане със стоманобетон.
Световни примери и бъдещето на 3D инфраструктурата
Япония не е единствената страна, която експериментира с подобни иновации. Във Великобритания, например, изпълнител на високоскоростната жп линия HS2 планира да използва технологията, наречена Printfrastructure, за изграждане на тунели и съоръжения.
Миналата година Европейската космическа агенция демонстрира и първия 3D принтиран метален компонент на Международната космическа станция, с цел бъдещо използване на космически отпадъци за рециклиране.
И макар 3D-принтирането на къщи вече да е реалност, технологията все още не е масово възприета. С примери като гарата в Хацушима обаче, бъдещето на строителството изглежда все по-високотехнологично и достъпно.
Япония отново демонстрира как съвременните технологии могат да трансформират традиционната инфраструктура. В град Арида, близо до Осака, железопътната компания West Japan Railway Group използва 3D принтиране, за да изгради нов заслон на гара Хацушима – само за два часа и половина.
- Реклама -
Сградата е скромна по размер, наподобяваща колиба, но напълно функционална. Макар в много държави подобна спирка би била сигнал за закриване, в Япония тя е модерно решение за реновиране на малки селски гари с остаряла инфраструктура.
Как е построена?
Процесът включва 3D принтиране на кофраж от хоросан, който след това се запълва с бетон и арматура. Изградени са четири основни части и фундамент, които са транспортирани до място и сглобени на терен за около 180 минути – след приключване на дневните влакови курсове.
От компанията отбелязват, че това е значително по-бързо в сравнение с конвенционалните методи на строителство и струва около 50% по-малко от стандартното изграждане със стоманобетон.
Световни примери и бъдещето на 3D инфраструктурата
Япония не е единствената страна, която експериментира с подобни иновации. Във Великобритания, например, изпълнител на високоскоростната жп линия HS2 планира да използва технологията, наречена Printfrastructure, за изграждане на тунели и съоръжения.
Миналата година Европейската космическа агенция демонстрира и първия 3D принтиран метален компонент на Международната космическа станция, с цел бъдещо използване на космически отпадъци за рециклиране.
И макар 3D-принтирането на къщи вече да е реалност, технологията все още не е масово възприета. С примери като гарата в Хацушима обаче, бъдещето на строителството изглежда все по-високотехнологично и достъпно.