След извънредна среща в Министерския съвет стана ясно, че правителството подготвя 37 конкретни мерки за повишаване на пътната безопасност. Те ще бъдат разгледани днес по време на редовно заседание на кабинета, съобщи вицепремиерът и министър на транспорта Гроздан Караджов в ефира на NOVA.
„Мерки със срокове и отговорни министри досега не сте виждали“, подчерта Караджов и представи таблица, в която срещу всяка от 37-те мерки е посочен отговорният министър, необходимите ресурси и конкретен краен срок за изпълнение.
- Реклама -
Сред най-важните законови промени, които се обсъждат, е възможността записите от камери на общините и тол управлението да се използват като доказателства в съда при пътни нарушения. Според министъра, това ще повиши ефективността на контрола и ще улесни налагането на санкции.
За да бъде дадено такова разрешение, по думите му, всяка камера от тол системата трябва да бъде прецизно тествана, включително с над 500 преминавания на автомобил през обсега ѝ, за да бъде отчетено точно засичането на средна скорост.
Караджов не спести критики към състоянието на системата:
„Държавата е станала разграден двор. Крайно време е да си върнем реда и дисциплината.“
Той обърна внимание и на проблема с чуждестранните водачи, които често остават ненаказани за нарушенията си у нас. Според него, след влизането ни в сухопътния Шенген, глобите вече не се заплащат на границата и много от нарушителите буквално изхвърлят фишовете през прозореца.
След извънредна среща в Министерския съвет стана ясно, че правителството подготвя 37 конкретни мерки за повишаване на пътната безопасност. Те ще бъдат разгледани днес по време на редовно заседание на кабинета, съобщи вицепремиерът и министър на транспорта Гроздан Караджов в ефира на NOVA.
„Мерки със срокове и отговорни министри досега не сте виждали“, подчерта Караджов и представи таблица, в която срещу всяка от 37-те мерки е посочен отговорният министър, необходимите ресурси и конкретен краен срок за изпълнение.
- Реклама -
Сред най-важните законови промени, които се обсъждат, е възможността записите от камери на общините и тол управлението да се използват като доказателства в съда при пътни нарушения. Според министъра, това ще повиши ефективността на контрола и ще улесни налагането на санкции.
За да бъде дадено такова разрешение, по думите му, всяка камера от тол системата трябва да бъде прецизно тествана, включително с над 500 преминавания на автомобил през обсега ѝ, за да бъде отчетено точно засичането на средна скорост.
Караджов не спести критики към състоянието на системата:
„Държавата е станала разграден двор. Крайно време е да си върнем реда и дисциплината.“
Той обърна внимание и на проблема с чуждестранните водачи, които често остават ненаказани за нарушенията си у нас. Според него, след влизането ни в сухопътния Шенген, глобите вече не се заплащат на границата и много от нарушителите буквално изхвърлят фишовете през прозореца.
Столичната община дава начало на изпълнението на проекта „Зелени мерки за по-чист въздух в Столична община“, финансиран по Програма „Околна среда“ 2021–2027 г.
Софийският апелативен съд (САС) окончателно отмени решението на съдия Христинка Колева от Софийския градски съд (СГС), с което беше прекратено делото за плагиатство срещу...
Очаквам в София парламентаристите от държавите членки на ПАЧИС да приемат далновидни решения, които да подкрепят сътрудничеството и развитието на страните в Черноморския регион.