Шофьорът на тежкотоварния камион, причинил катастрофата, при която загина 12-годишната Сияна, е управлявал превозното средство с превишена скорост, съобщава БНТ, позовавайки се на предварителни данни от разследването.
- Реклама -
Една от основните версии за причината за инцидента е, че в резултат на високата скорост, шофьорът е загубил контрол над камиона в завой, навлязъл е в насрещното платно и е ударил челно лек автомобил, управляван от дядото на момичето.
Анализът на мястото на произшествието разкрива и втора възможна причина – неравности по пътната настилка, които започват още преди завоя и продължават в самия завой. Специалисти посочват, че множеството кръпки с различна текстура и асфалтова смес допълнително са затруднили управлението и стабилността на превозното средство.
Също така е установено, че асфалтовото покритие е със силно полиран износващ слой, което е довело до намален коефициент на сцепление.
Според източници на БНТ, Окръжната прокуратура в Плевен и ангажираните следователи обмислят разделяне на разследването на две отделни производства:
- Разследване срещу шофьора на ТИР-а, за превишена скорост, навлизане в насрещното платно, причиняване на смърт и тежка телесна повреда;
- Разследване срещу длъжностни лица, отговорни за поддържането на пътната инфраструктура и евентуални бездействия, довели до опасни условия на пътя.
Решението за разделяне на делото цели да се ускори разследването и да се избегне забавянето, подобно на случая с тежкия инцидент край Своге.
Шофьорът на тежкотоварния камион, причинил катастрофата, при която загина 12-годишната Сияна, е управлявал превозното средство с превишена скорост, съобщава БНТ, позовавайки се на предварителни данни от разследването.
- Реклама -
Една от основните версии за причината за инцидента е, че в резултат на високата скорост, шофьорът е загубил контрол над камиона в завой, навлязъл е в насрещното платно и е ударил челно лек автомобил, управляван от дядото на момичето.
Анализът на мястото на произшествието разкрива и втора възможна причина – неравности по пътната настилка, които започват още преди завоя и продължават в самия завой. Специалисти посочват, че множеството кръпки с различна текстура и асфалтова смес допълнително са затруднили управлението и стабилността на превозното средство.
Също така е установено, че асфалтовото покритие е със силно полиран износващ слой, което е довело до намален коефициент на сцепление.
Според източници на БНТ, Окръжната прокуратура в Плевен и ангажираните следователи обмислят разделяне на разследването на две отделни производства:
- Разследване срещу шофьора на ТИР-а, за превишена скорост, навлизане в насрещното платно, причиняване на смърт и тежка телесна повреда;
- Разследване срещу длъжностни лица, отговорни за поддържането на пътната инфраструктура и евентуални бездействия, довели до опасни условия на пътя.
Решението за разделяне на делото цели да се ускори разследването и да се избегне забавянето, подобно на случая с тежкия инцидент край Своге.
Защо никой не споменава дали загивалата Сияна все пак е била или не с предпазния колан в колата?!
Била е с предпазен колан, по сведения на МВР.