Буквата „Ай“ (I), последвана от червено сърце, не може да бъде обявена като търговска марка в Европейския съюз за употреба върху дрехи, постанови днес базираният в Люксембург Общ съд на ЕС.
- Реклама -
Така нашумелият дизайн „Обичам“ (I love) често се среща в магазини за сувенири, последван от името на дадена туристическа дестинация.
През 2022 г. базираната в Германия компания „СпреадШърт“ (Spreadshirt), произвеждаща персонализирани дрехи, се опита да регистрира три т. нар. позиционни маркировки върху дрехи – от лявата страна на гърдите, на вътрешния етикет и на врата като търговски марки за дизайн.
Службата на Европейския съюз за интелектуална собственост (EUIPO) отхвърли заявленията, с твърдението, че те нямат отличителен характер дори с описаните позиции.
Съдът на ЕС категорично отхвърли иска на германската компания и потвърди решението на Службата на Европейския съюз за интелектуална собственост.
„СпреадШърт“ има право да обжалва днешното съдебно решение, посочва ДПА.
Германската компания през 2021 г. не успя да регистрира в съда символа „Обичам“ като търговска марка, като тогава надписът не бе позициониран на конкретно място върху дрехите.
ДПА съобщи:
Буквата „Ай“ (I), последвана от червено сърце, не може да бъде обявена като търговска марка в Европейския съюз за употреба върху дрехи, постанови днес базираният в Люксембург Общ съд на ЕС.
- Реклама -
Така нашумелият дизайн „Обичам“ (I love) често се среща в магазини за сувенири, последван от името на дадена туристическа дестинация.
През 2022 г. базираната в Германия компания „СпреадШърт“ (Spreadshirt), произвеждаща персонализирани дрехи, се опита да регистрира три т. нар. позиционни маркировки върху дрехи – от лявата страна на гърдите, на вътрешния етикет и на врата като търговски марки за дизайн.
Службата на Европейския съюз за интелектуална собственост (EUIPO) отхвърли заявленията, с твърдението, че те нямат отличителен характер дори с описаните позиции.
Съдът на ЕС категорично отхвърли иска на германската компания и потвърди решението на Службата на Европейския съюз за интелектуална собственост.
„СпреадШърт“ има право да обжалва днешното съдебно решение, посочва ДПА.
Германската компания през 2021 г. не успя да регистрира в съда символа „Обичам“ като търговска марка, като тогава надписът не бе позициониран на конкретно място върху дрехите.
"Не са толкова моментите, в които можем да демонстрираме обединение, но в случая е така. Защото македонският въпрос изискваше, продължава и винаги ще изисква...